1.8 C
Czech
Pátek 19. prosince 2025
AudiNový koncept, nový začátek. Audi urbansphere 2022

Nový koncept, nový začátek. Audi urbansphere 2022

Reklama

Naprosto ojedinělé a futuristické. Nové SUV, které Audi světu představilo, zůstává jen konceptem. Hodit se bude hlavně do města. Audi urbansphere nepřináší lidskému oku nic, co by už někdy spatřilo. Naprostá novinka ve světě automobilů. Extrémně svěží design exteriéru a naprosto unikátní vzhled interiéru. Pojďme se podívat, co o urbansphere zatím víme. 

V pořadí už třetí vozidlo s označením Sphere. Prvním počinem této německé firmy bylo Audi Skysphere. Model, který by se hodil spíše do filmů o agentovi 007. Druhým, odvážným ztělesněním fantazie inženýrů Audi bylo Grandsphere. Plně elektrické GT pro čtyři pasažéry. Jediný chybějící dílek skládačky bylo SUV. V Německu proto dali vzniknout konceptu urbansphere. Extrémně prostorné a luxusní SUV, které podle slov automobilky vynikne převážně ve městech. Koncepty slouží jako podklady pro budoucí tvorbu a také jako důkaz toho, že všechno je možné. Audi v tomto závodě rozhodně vede. 

Design 

Vzhled nového konceptu urbansphere je naprosto novým zážitkem. Neztotožňuje se s žádným doposud viděným návrhem, který přišel s designérských dílen firmy Audi. Pro naši představu, jedná se o největší automobil, který zatím Audi představilo. Téměř 5,5 m dlouhé a přes 2 m široké vozidlo, které se pohybuje na 24palcových kolech. Něco podobného jsme doposud nezažili. Parkování bude rozhodně zábava. 

Design šel pochopitelně ruku v ruce s aerodynamikou. Linie se táhne v strmě vzhůru od přední části až k místu, kde bychom očekávali kufr. Když je řeč o liniích, tady si Audi skutečně sáhlo na dno sil. Rozhodně nejpreciznější zpracování, jehož jsme byli svědky. Jasným lákadlem je maska grilu. Tady automobilka nesáhla po žádném chromu, ale po led osvětlení. Urbansphere tak přehrává animace, ukazuje směrovky a plno jiného. 

Interiér by vystačil na samostatnou knihu. Aby Audi podtrhlo luxus svého vozu, zadní dveře se otevírají opačným směrem jako u Rolls-Royce. Chybí tak středový sloupek a my tím pádem získáváme pořádnou dávku prostoru navíc. Přestože je urbansphere tak veliké, že bychom do něj zaparkovali VW Up!, k dispozici má jen 4 místa k sezení. Každé sedadlo je ovšem naprosto dokonalé. Tvarově připomíná sice křeslo u zubaře, funkcí ovšem nabídne o mnoho více. Rozlučme se s obrazovkou infotainmentu. Urbanspehere promítá veškeré ovládání na dřevěnou palubní desku. Snímače kontrolují, kam se koukáme, a podle toho se pohybujeme systémem. 

Motory

Koncept nabízí hned dva motory. Dohromady vyprodukují 401 koní 619 Nm krouticího momentu. Bližší informace zatím bohužel nemáme. Víme jen, že urbansphere bude zatraceně rychlé auto. Dojezd by se měl dostat na hodnotu 750 km. To už je solidní výkon. 

Do prodeje se koncept nikdy nedostane. Jeho technologie se ale objeví v ostatních modelech, které Audi plánuje na rok 2023. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama