Více
    17.6 C
    Czech
    Sobota 13. září 2025

    Volkswagen kritizuje vlastní zapuštěné kliky dveří. Co na to zákazníci? 

    Automobilka Volkswagen v posledních letech čelila ostré kritice za změny, které podle mnohých zákazníků nebyly nutné. Patřilo mezi ně především soustředění většiny funkcí do dotykového displeje, nahrazení klasických tlačítek dotykovými posuvníky – a také experimenty s novými typy klik dveří. Nyní ale vedení značky přiznává, že některé nápady nebyly šťastné, a slibuje návrat k tradičním řešením.

    Ford Ranger MS-RT přidává plug-in hybrid a sportovní styl

    Ford cílí na řidiče, kteří nechtějí mít pick-up jen jako pracovní nástroj. Ranger MS-RT dostal agresivní vzhled, sportovně laděný podvozek a nově i plug-in hybrid. Do rodiny se přidává také elektrická dodávka E-Tourneo Custom. Oba vozy spojují užitné schopnosti s odvážným designem.

    Nová Kia Rio. Příliš se toho nezměnilo

    Nová Kia Rio, jeden z nejpraktičtějších hatchbacků, jaké si můžeme za rozumnou cenu dopřát. Změnilo se něco? Kia nám nedopřála příliš mnoho změn oproti předešlé verzi. Stále zůstává pravdou, že se bavíme o velice krásném a praktickém automobilu. Jediné mínus je možná to, že jsme čekali od novinky trochu více. Pojďme se podívat, co si pro nás výrobci připravili. 

    Reklama

    Kromě exteriéru se dneska podíváme i na kabinu, ve které se prakticky nic nezměnilo. Stále je vysoce praktická a vesměs vzhledově zdařilá. Přestože před námi stojí hatchback, praktičnost je na poměrně dobré úrovni. I když kufr není nijak závratně veliký, ergonomie nám zajišťuje pěknou dostupnost. Zadní sedačky nepůsobí nijak stísněně, naopak, hravě zvládneme i delší cesty. Kia navíc nabízí i model GT Line, který je daleko více závodní. 

    Design 

    Kia postavila velice slušnou kapotu. Z některých úhlů máme pocit, že se díváme za závodní hatchback, obecně ale vypadá Rio jako business automobil. Vděčíme za to převážně přední části, která působí velmi uhlazeně. Gril se zúžil, LED světla roztáhla a nárazník zmohutněl. Sací otvory jsou větší, chlazení se tudíž posunulo na vyšší úroveň, stejně jako zkrocení odporu vzduchu. 

    Z profilu opět moc změn nepřišlo. Kola o velikosti 15 palců, nebo 16 palců ale dostala překrásný design. Klasický hvězdicový tvar přibral na ostrosti. Rio se navíc může chlubit vskutku širokou paletou barev. Modrá metalíza, která je za tučný příplatek, je automobilkou propagována nejvíce. K zahození ale není ani žlutá, nebo bílá. 

    Interiér překvapivě působí silně sportovním dojmem. Veliký volant nám zajišťuje pohodlnou manipulaci, pedály se zbarvily do chromu. Palubní deska se může pochlubit 8palcovou obrazovkou infotainmentu s jasnými a ostrými barvami. Kufr pak disponuje kapacitou až 300 litrů. Není to mnoho, ale velký nákup uvezeme. 

    Technologie

    Kia si, stejně jako plno jiných automobilek, zakládá na bezpečnosti. Žádné technologie ale nejsou nové. Všechny už známe. Asistent pro držení se v pruhu, nouzové brzdění, adaptivní tempomat, ukazatel rychlostních limitů. 

    Motor 

    Kia nám dává možnost se rozhodnout pro sportovnost nebo hospodárnost. Tu zajišťuje výkon 84 a 100 koní, výkonnostně je ale nesilnějších 120 koní. 

    Verdikt 

    Přestože jsme se nedočkali nijak závratných novinek a Kia vlastně pouze doladila nedostatky předešlého modelu, je potřeba říci, že za 335 000 korun v základu najdeme jen málo lepších variant. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Fiat Grande Panda dostane benzín a manuál

    Fiat vyslyšel řidiče, kteří volají po jednoduchém a dostupném autě. Grande Panda se vedle elektromobilu a mild-hybridu objeví také jako čistě benzinová verze s šestistupňovým manuálem. Značka slibuje nižší cenu a návrat k tradici malých, chytrých a praktických vozů.

    Volkswagen kritizuje vlastní zapuštěné kliky dveří. Co na to zákazníci? 

    Automobilka Volkswagen v posledních letech čelila ostré kritice za změny, které podle mnohých zákazníků nebyly nutné. Patřilo mezi ně především soustředění většiny funkcí do dotykového displeje, nahrazení klasických tlačítek dotykovými posuvníky – a také experimenty s novými typy klik dveří. Nyní ale vedení značky přiznává, že některé nápady nebyly šťastné, a slibuje návrat k tradičním řešením.

    Ford Ranger MS-RT přidává plug-in hybrid a sportovní styl

    Ford cílí na řidiče, kteří nechtějí mít pick-up jen jako pracovní nástroj. Ranger MS-RT dostal agresivní vzhled, sportovně laděný podvozek a nově i plug-in hybrid. Do rodiny se přidává také elektrická dodávka E-Tourneo Custom. Oba vozy spojují užitné schopnosti s odvážným designem.

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.

    Renault Clio přijíždí v nové generaci

    Francouzská automobilka ukázala šestou generaci svého bestselleru. Nové Clio se odvážně vydalo jiným směrem. Přineslo výrazný design, modernější interiér i úspornější pohony. Model, který se od roku 1990 prodal v milionech kusů, tak vstupuje do další éry.

    Ram 1500 pro rok 2026 znovu přichází s HEMI V8

    Po krátké odmlce se vrací to, co fanoušci amerických pick-upů tolik milují – burácející 5,7litrový HEMI V8. Ram přiznal, že jeho vyřazení z nabídky modelu 1500 pro rok 2025 byla chyba, a proto se v roce 2026 slavná osmiválcová jednotka vrací do hry.

    Nový Polestar 5 je tady. Výzva pro Porsche Taycan i Lucid Air?

    Po pěti letech postupného odhalování, které začalo koncepčním modelem Precept v roce 2020, je to konečně oficiální – Polestar představuje svůj nový vlajkový sedan s označením Polestar 5. Premiéru si odbývá na autosalonu IAA Mobility v Mnichově a jeho ambice jsou jasné: postavit se silné konkurenci v podobě Porsche Taycan nebo Lucid Air.

    Škoda ukázala Vision O, předobraz elektrické Octavie

    Škoda představila v Mnichově koncept Vision O. Jde o odvážný pohled do budoucnosti značky a zároveň o nástřel páté generace Octavie. Automobilka sází na minimalistický design, velké displeje a aerodynamické triky. Zároveň ale přiznává, že nástup elektrické éry nebude tak rychlý, jak původně plánovala.

    Nový Mercedes GLC EV 2027. Elektrická síla s dojezdem přes 600 km

    Mercedes-Benz rozšiřuje svou elektrickou rodinu o dalšího člena. Po úspěšných modelech vyšších tříd přichází na řadu mainstreamovější nabídka – nové GLC EV s technologií EQ, které se začne prodávat koncem roku 2026 a v roce 2027 bude k dispozici ve dvou variantách.

    Ford Capri 2025 je zpět jako elektrické SUV kupé

    Ford oživil slavné jméno Capri, ale nostalgii nechal stranou. Nový model pro rok 2025 není sportovní kupé, nýbrž moderní elektrický crossover. Staví na platformě MEB sdílené s Explorerem a míří na zákazníky, kteří hledají styl, prostor a moderní technologie.

    Fiat Grande Panda dostane benzín a manuál

    Fiat vyslyšel řidiče, kteří volají po jednoduchém a dostupném autě. Grande Panda se vedle elektromobilu a mild-hybridu objeví také jako čistě benzinová verze s šestistupňovým manuálem. Značka slibuje nižší cenu a návrat k tradici malých, chytrých a praktických vozů.

    Volkswagen kritizuje vlastní zapuštěné kliky dveří. Co na to zákazníci? 

    Automobilka Volkswagen v posledních letech čelila ostré kritice za změny, které podle mnohých zákazníků nebyly nutné. Patřilo mezi ně především soustředění většiny funkcí do dotykového displeje, nahrazení klasických tlačítek dotykovými posuvníky – a také experimenty s novými typy klik dveří. Nyní ale vedení značky přiznává, že některé nápady nebyly šťastné, a slibuje návrat k tradičním řešením.

    Ford Ranger MS-RT přidává plug-in hybrid a sportovní styl

    Ford cílí na řidiče, kteří nechtějí mít pick-up jen jako pracovní nástroj. Ranger MS-RT dostal agresivní vzhled, sportovně laděný podvozek a nově i plug-in hybrid. Do rodiny se přidává také elektrická dodávka E-Tourneo Custom. Oba vozy spojují užitné schopnosti s odvážným designem.

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.

    Renault Clio přijíždí v nové generaci

    Francouzská automobilka ukázala šestou generaci svého bestselleru. Nové Clio se odvážně vydalo jiným směrem. Přineslo výrazný design, modernější interiér i úspornější pohony. Model, který se od roku 1990 prodal v milionech kusů, tak vstupuje do další éry.

    Ram 1500 pro rok 2026 znovu přichází s HEMI V8

    Po krátké odmlce se vrací to, co fanoušci amerických pick-upů tolik milují – burácející 5,7litrový HEMI V8. Ram přiznal, že jeho vyřazení z nabídky modelu 1500 pro rok 2025 byla chyba, a proto se v roce 2026 slavná osmiválcová jednotka vrací do hry.

    Nový Polestar 5 je tady. Výzva pro Porsche Taycan i Lucid Air?

    Po pěti letech postupného odhalování, které začalo koncepčním modelem Precept v roce 2020, je to konečně oficiální – Polestar představuje svůj nový vlajkový sedan s označením Polestar 5. Premiéru si odbývá na autosalonu IAA Mobility v Mnichově a jeho ambice jsou jasné: postavit se silné konkurenci v podobě Porsche Taycan nebo Lucid Air.

    Škoda ukázala Vision O, předobraz elektrické Octavie

    Škoda představila v Mnichově koncept Vision O. Jde o odvážný pohled do budoucnosti značky a zároveň o nástřel páté generace Octavie. Automobilka sází na minimalistický design, velké displeje a aerodynamické triky. Zároveň ale přiznává, že nástup elektrické éry nebude tak rychlý, jak původně plánovala.

    Nový Mercedes GLC EV 2027. Elektrická síla s dojezdem přes 600 km

    Mercedes-Benz rozšiřuje svou elektrickou rodinu o dalšího člena. Po úspěšných modelech vyšších tříd přichází na řadu mainstreamovější nabídka – nové GLC EV s technologií EQ, které se začne prodávat koncem roku 2026 a v roce 2027 bude k dispozici ve dvou variantách.

    Ford Capri 2025 je zpět jako elektrické SUV kupé

    Ford oživil slavné jméno Capri, ale nostalgii nechal stranou. Nový model pro rok 2025 není sportovní kupé, nýbrž moderní elektrický crossover. Staví na platformě MEB sdílené s Explorerem a míří na zákazníky, kteří hledají styl, prostor a moderní technologie.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama