1.3 C
Czech
Úterý 16. prosince 2025
MotorkyNeomezená zábava v podobě zbrusu nové motorky Suzuki GSX-8S

Neomezená zábava v podobě zbrusu nové motorky Suzuki GSX-8S

Reklama

Japonská mašina s neskutečným potenciálem. Motorka, kterou si pro nás na rok 2023 Suzuki připravila nemá nikde obdoby. Střela v modrobílém kabátu nás dostane jak svým výkonem, tak ergonomií a designem. Výrobci se zaměřili převážně na funkčnost. Na silnici dokážeme z tohoto žihadla získat opravdové maximum. Jízda na samotné hraně možného může začít s modelem Suzuki GSX-8S. 

Technologicky velice šikovně zvládnutá motorka. Výrobci jedné z nejslavnějších firem světa dokázali prakticky nemožné. Do stroje vdechli skutečnou duši bojovníka, jak ostatně sama společnost Suzuki tvrdí. Od začátku byl plán takový, že model Suzuki GSX-8S musí zazářit na ulici. Myšlenka ostříleného pouličního stroje byla lákavá a my musíme konstatovat, že se ji i podařilo naplnit. Už na první pohled oceníme futuristický design, který jasně napovídá, že o zábavu bude postaráno. 

Abychom si mohli na mašinu Suzuki GSX-8S pomýšlet, budeme si muset připravit alespoň 200 000 korun v základu. To bychom mohli ovšem pokládat za velice solidní nabídku, pokud si navíc uvědomíme, že se nám dostane do rukou skutečné dělo. Špičkové technologie, kvalitní zpracování, dobré jméno. To vše se promítlo do ceny. Stačí si strčit do kapsy řidičský průkaz skupiny „A“ a můžeme vyrazit. Pojďme se na model Suzuki GSX-8S podívat pořádně zblízka. 

Design 

Na trh se dostává tahle motorka v té nejlepší vzhledové kondici. Paleta barev není zrovna nejširší, skvěle ale ladí do myšlenky pouličního stroje. Vybírat tedy můžeme z bíle, nebesky modré nebo nebezpečně černé. Na přední části nás zaujme ostrá maska s LED světlometem, přes část nádrže se pak rozpíná postranní část masky s nápisem 8S. Motorka nechává krásně vyniknout trubkovému rámu. 

Specifikace 

Přes 200 kg vážící motorka je skvěle vybalancovaná. Z každého dílu je cítit japonská poctivost. 17palcová kola nechávají vyniknout kotoučům brzd. Předním dvěma a zadnímu jednomu. Výška sedla se posunula na 810 mm. 

Motorizace 

V rámu je zasazený kapalinou chlazený řadový dvouválec o objemu 776 cc. Dokáže vytvořit až 83 koňských sil a také 78 Nm krouticího momentu. Bavíme se zde o vcelku přívětivých číslech. 

Verdikt 

Ideální motorka pro všechny, kteří rádi kvalitu japonské práce a touží po stroji, který je spíše pouliční rváč než uhlazený gentleman. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama