2 C
Czech
Pondělí 22. prosince 2025
MotorkyNejsilnější koráb Pursuit ze stáje Indian vyrazil na silnice

Nejsilnější koráb Pursuit ze stáje Indian vyrazil na silnice

Reklama

Motocyklová firma, která je považována za jednu z nejznámějších a nejluxusnějších, vyslala do světa nový kousek se jménem Pursuit. Tenhle koráb disponuje kromě vydařeného motoru také neskutečným pohodlím. Cena je sice vysoká, do rukou se nám ale dostane nesmrtelný stroj, který nás doveze doslova kamkoli na světě. Cestování je s touhle mašinou jeden veliký sen. 

Tahle limitovaná edice motorky od firmy Indian se stala okamžitě hitem. Fantastický design doprovází až téměř neuvěřitelná stabilita. Ta je zapříčiněná jedna vysokou hmotností a také nastavitelnými prvky jako je odpružení apod. Pursuit navíc nabízí širokou paletu technologií, které nám rozhodně usnadní život na delších cestách. Bavíme se primárně o pokročilé konektivitě, reproduktorům a jízdních režimech. Se starou klasikou už má tenhle stroj ale pramálo společného.

Design 

Vzhledově se Indian řadí mezi nepřekonané stálice. Přestože se bavíme o nejmodernějším stroji, siluetu si musí držet i taková kapacita, jako je Pursuit. Přední dominantou se stala kapota. Ta ukrývá kromě LED osvětlení také palubní displej a rychloměry. Ty jsou navíc zastřešeny plexisklem. Přes ikonickou nádrž se dostáváme až k sedlům. Výška řidičova místa se dostala od země na vzdálenost 672 mm. Jízdní pozice je lehce nakloněná dopředu, ale tomu se nelze divit. 

U sedadel ještě chvilku zůstaňme. Kromě faktu, že se vzhledově úžasně povedla, nabízí možnost vyhřívání. Pohodlí už nemůže být na vyšší úrovni. Pod nimi nalezneme úložné prostory. Kufry v barvě kapotáže jsou dostatečně objemné, abychom se do nich sbalili i na delší cestování. 

Celý kolos váží s prázdnou nádrží 400 kg. Tahle hmotnost zajišťuje extrémně dobrou stabilitu. Svou roli hrají i kola. Přední 19palcové, zadní 16palcové. V neposlední řadě musíme zmínit přední obrácenou vidlici 130 mm. Zadní odpružení představuje FOX centrální pružící jednotka. Brzdový systém je už klasikou. Přední dva kotouče 320 mm, zadní jeden kotouč 298 mm. 

Motor

Kapalinou chlazený motor PowerPlus o objemu 1768 cc dokáže poskytnout točivý moment až 178 Nm a výkon až 122 koňských sil. To už jsou hodnoty, o které se můžeme opřít. Ideální parťák na cesty. 

Verdikt 

Pokud budeme mít to štěstí a jeden kousek na nás zbyde, připravme si přes 900 000 korun. Jsou to sice šílené peníze, za kvalitu se ovšem platí. Otázkou ovšem zůstává, jestli si takto moderní stroj stále drží ducha značky Indian. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama