3.1 C
Czech
Sobota 13. prosince 2025
ZajímavostiNehynoucí klasika. Pořídit si starý Ford chce čas i peníze 

Nehynoucí klasika. Pořídit si starý Ford chce čas i peníze 

Reklama

Dnes se zaměříme na klasiku všech klasik. Šestá generace série F značky Ford zažila vrchol slávy mezi lety 1973 až 1979. I dnes si můžeme tuhle stylovou hračku pořídit, bude to ovšem vyžadovat čas, peníze i nějakou tu znalost v oboru automobilů. Do rukou se nám dostane veterán, kterého budeme muset pravděpodobně prohnat celou řadou úprav. Výsledek za to ale stojí.

Odkaz historie 

Lidé se dnes rádi vracejí ke starým veteránům, podle kterých dnes měříme kvalitu nových strojů. Sérii F začal Ford vyrábět v roce 1948. Tehdy spatřila světlo světa první generace, která přetrvala až do roku 1952. Zákazníci si ji oblíbili tak moc, že okamžitě následovala generace druhá. Ford série F uchvátil ve své době řidiče převážně svou praktičností a abnormální spolehlivostí. I díky ní dnes můžeme těmto starým mašinám vdechnout život. 

Produkce těchto trucků se nezastavila ani dnes, a tak můžeme na prodejnách potkat už 14. generaci v řadě. Tu Ford představil v roce 2021. Lidé si mohou nejnovější masivní pickup F-150 na rok 2023 pořídit za cca 2,5 milionu korun. Upřímně, pokud bychom chtěli renovovat model z roku 1977, o kterém dnes bude řeč, budeme potřebovat podobnou sumu peněz. Pojďme se na klasiku z minulého století podívat zblízka. 

Design 

Zákazníci si mohli pořídit Ford F250 1977 ve verzi sigle cab, nebo double cab. Přední část se vyznačovala masivním grilem s robustní mříží. Po stranách dotvářely nebezpečný vzhled kulaté světlomety. Horní část karoserie byla zpravila vyvýšená a zdobená nápisem Ford. Kola se širokou pneumatikou se dosti často nedostala blízko kabině. Ford karoserii pořádně zvedal, aby mělo auto rezervu při těžším nákladu. Zadní strana se pyšní názvem automobilky a krásným chromovaným nárazníkem. 

Interiér podléhal kostumuzaci. Kožené sedačky se byly spojené v jeden celek, všude bylo tedy dostatek pohodlí. Oproti starším verzím už měl model 1977 vylepšené ukazatele rychlosti, stavu paliva a jiné. Provádět dnes renovaci Fordu F250 může být i vcelku nenáročná práce. Ford totiž dříve stavěl výrobu trucků hlavně na tom, že používal masivní a bytelné komponenty a další prvky. Stačí tedy povolit pár šroubů a palubní deska může do salónu krásy. 

Motorizace

Při záchraně veteránu bývá alfou i omegou motor. Mnozí neváhají celý stroj rozebrat a od podlahy vyčistit. Pokud motor není nikde výrazně poškozený, dá se snadno zachránit. Bude nás to ovšem stát nějaký ten halíř navíc. Ford F250 1977 používá 6,6litrový osmiválec, který dokáže vyrobit až 169 koní. Na svou dobu to byl skutečný tahač. 

Verdikt 

Oprava legendy je otázkou cti i prestiže. Model F250 1977 je přesně to, co si chce většina lidí zaparkovat do garáže. Upřímně, nedivíme se. Tyhle mašiny vydrží všechno. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama