3.5 C
Czech
Neděle 21. prosince 2025
OstatníMenší, ale lepší. Ford Kuga potěší vzhledem i solidní výkonem

Menší, ale lepší. Ford Kuga potěší vzhledem i solidní výkonem

Reklama

Respekt a dřina. Právě to jsou dvě slova, s jejíž pomocí si Ford vybudoval vizitku jedné z nejlepších a nejuznávanějších automobilek na světě. Tím samým stylem se americký gigant prezentuje i v dnešním světě a nový model Kuga není výjimkou. SUV je to sice menší, o to víc toho však dokáže.

Pojďme se podívat, co to před námi stojí. Ford Kuga je z rodiny menších SUV, přestože na prostoru uvnitř se to absolutně nepodepsalo a místa máme všude mnoho. Lidé rozhodně ocení opravdovost, s jakou Kuga přišel na svět. Tohle auto o sobě nemusí lhát ani se za nic schovávat. Prostě je a nabízí to, co nabízí. Ber nebo nech být. Jednoduchý design, adekvátní výkon a elegance. To jsou pravidla, kterými se tohle auto řídí.

Vzhled prodává

Na první pohled se jedná o opravdu povedený kousek. Zepředu lehce připomíná Ford Focus, i když po roce chození do posilovny. Nádherná maska chladiče, která se nám mění podle výbavy, kterou zvolíme. Seseknutá LED světla, která nás nezradí ani v té nejčernější tmě. Z boku nás zaujmou na první dobrou hlavně kola. Základních 17 palců není nic moc, a to ani vzhledově, ale pořiďme si palců 19 a hned pochopíme, co to znamená mít nádherná kola. Dále nás zaujme hlavně otvor pro dobíjení. Ano, Kuga je dostupný i ve variantně Hybrid a Plug-in hybrid.

Zadní část se může jevit trochu vágně, ale v jednoduchosti je krása. Co se musí ocenit jsou krytky výfuků. Tam, kde čekáme výfuky, jsou opravdu výfuky. Doufejme, že si z Fordu vezme koncern ponaučení. Sportovnost dodává velký spoiler.

Interiér je opět podobný tomu, který najdeme ve Focusu, přestože je pochopitelně masivnější. Co nás ale zaujalo, je úhel, pod jakým na prostor před sebe koukáme. Palubní deska působí jako rovná, neprostupná stěna, přes kterou není cesty. Menší člověk by měl asi problém s výhledem. Jinak je kabina ovšem dosti povedená a opět velice jednoduchá. Materiály, bohužel, opět někde působí levným dojmem. Za ty peníze by to chtělo o trochu více snahy.  

Výkon potěší

Hybridní pohony máme v kombinaci s 2,5 litrovým benzínem. Automatická převodovka a výkon jak se patří nabitý. PHEV varianta nabízí 225 kW a zbytek pak 190 kW. Samozřejmě nám byl dopřán i klasický pohon s motorem 1,5 l nafta a benzín. Nejsilnější varianta nabízí hned 150 kW výkonu s manuální převodovkou. Na kolik nás tohle, na první pohled skvělé auto vlastně vyjde? Základní cena se pohybuje kolem částky 830 000 Kč. To opravdu není málo, ale na druhou stranu, tohle auto nám bude sloužit jako divé.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama