2.3 C
Czech
Úterý 16. prosince 2025
VolkswagenManažerské auto roku. VW Arteon Shooting Brake nás osloví nejen designem

Manažerské auto roku. VW Arteon Shooting Brake nás osloví nejen designem

Reklama

VW se může chlubit několika vozy, které bychom mohli označit za vlajkové lodě automobilky. Jeden model ovšem přeci jen něčím předbíhá. Je jím Arteon Shooting Brake. Tenhle koráb je právem označován za manažerské auto roku. Nabízí skvělý výkon, slušnou výbavu i nadčasový design. Dokážeme zde vůbec najít nějakou vadu na kráse? Podle mnohých je schovaná v ceníku. 

Německá značka VW se zaslouženě chlubí svou vlajkovou lodí pro manažery. Model Arteon Shooting Brake vyniká převážně stylem. Co se výkonu týče, najdeme i stejně kvalitní vozy za nižší cenu. Za co si tedy u tohoto auta platíme? Převážně za technologie, které nám usnadní každodenní žití. Na tyto funkce je VW odborník. Interiér překypuje smart luxusem, okamžitě si s ním najdeme společnou notu. 

Cenově se VW rozhodl jít do vyšších čísel. Za základní výbavu v salónu zaplatíme až 1,15 milionu korun. Pokud bychom zatoužili po výbavě R, z peněženky nám okamžitě zmizí 1,76 milionu korun. Tohle už je suma, která musí být podložená neoddiskutovatelnou kvalitou a excelentními jízdními vlastnostmi. Ty sice Arteon Shooting Brake má, konkurence ale dokáže vyrábět o něco málo levněji. Pojďme se tedy podívat na vůz, který si získal srdce mnoha řidičů napříč Evropou. 

Design 

Vzhled v sobě kombinuje eleganci s dynamikou. Výsledek je tím pádem skutečně fenomenální. Hlavně přední část nás zaujme svou sportovně laděnou maskou. Mříž splývá s LED světlomety. Při pohledu z boku nás naprosto dostane zakončení Shooting Brake. Tahle silueta zaručuje vozu tu pravou nezaměnitelnost. Zadní část zvolila jednoduchost a čitelnost. Dokonce i koncovky výfuku zde najdeme. 

Interiér si hraje s variantou hliníkových, nebo dřevěných dekorů. Volant příjemně padne do ruky, sedadla nás obejmou skořepinovým tvarem. Volba kvalitních materiálů se vyplatila. Za volantem se budeme cítit jako doma. Eleganci dokresluje ambientní osvětlení. Zadní osazenstvo má možnost využít vyhřívání sedadel nebo nabíjení skrze 230 V zásuvku. 

Motorizace 

Zde nastupuje na scénu klasický VW. Za základní cenu, tj. 1,15 milionu korun, dostaneme 1,5litrový benzín s výkonem 150 koní. Abychom si mohli dopřát dvoulitrový TSI s výkonem 280 koní, připravme si 1,5 milionu korun. Diesel vyrobí od 150 do 200 koní. Hybrid pak nabízí cca 156 koní. Výbava R sice disponuje výkonem 320 koní, zaplatíme za ni ale už zmíněných 1,76 milionu korun. 

Verdikt 

Přestože je Arteon Shooting Brake neskutečně drahé vozidlo, právem osloví a zaujme téměř každého řidiče či řidičku. VW zkrátka ví, jak se dělají prémiové vozy. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama