-4.6 C
Czech
Středa 24. prosince 2025
VolkswagenManažerské auto roku. VW Arteon Shooting Brake nás osloví nejen designem

Manažerské auto roku. VW Arteon Shooting Brake nás osloví nejen designem

Reklama

VW se může chlubit několika vozy, které bychom mohli označit za vlajkové lodě automobilky. Jeden model ovšem přeci jen něčím předbíhá. Je jím Arteon Shooting Brake. Tenhle koráb je právem označován za manažerské auto roku. Nabízí skvělý výkon, slušnou výbavu i nadčasový design. Dokážeme zde vůbec najít nějakou vadu na kráse? Podle mnohých je schovaná v ceníku. 

Německá značka VW se zaslouženě chlubí svou vlajkovou lodí pro manažery. Model Arteon Shooting Brake vyniká převážně stylem. Co se výkonu týče, najdeme i stejně kvalitní vozy za nižší cenu. Za co si tedy u tohoto auta platíme? Převážně za technologie, které nám usnadní každodenní žití. Na tyto funkce je VW odborník. Interiér překypuje smart luxusem, okamžitě si s ním najdeme společnou notu. 

Cenově se VW rozhodl jít do vyšších čísel. Za základní výbavu v salónu zaplatíme až 1,15 milionu korun. Pokud bychom zatoužili po výbavě R, z peněženky nám okamžitě zmizí 1,76 milionu korun. Tohle už je suma, která musí být podložená neoddiskutovatelnou kvalitou a excelentními jízdními vlastnostmi. Ty sice Arteon Shooting Brake má, konkurence ale dokáže vyrábět o něco málo levněji. Pojďme se tedy podívat na vůz, který si získal srdce mnoha řidičů napříč Evropou. 

Design 

Vzhled v sobě kombinuje eleganci s dynamikou. Výsledek je tím pádem skutečně fenomenální. Hlavně přední část nás zaujme svou sportovně laděnou maskou. Mříž splývá s LED světlomety. Při pohledu z boku nás naprosto dostane zakončení Shooting Brake. Tahle silueta zaručuje vozu tu pravou nezaměnitelnost. Zadní část zvolila jednoduchost a čitelnost. Dokonce i koncovky výfuku zde najdeme. 

Interiér si hraje s variantou hliníkových, nebo dřevěných dekorů. Volant příjemně padne do ruky, sedadla nás obejmou skořepinovým tvarem. Volba kvalitních materiálů se vyplatila. Za volantem se budeme cítit jako doma. Eleganci dokresluje ambientní osvětlení. Zadní osazenstvo má možnost využít vyhřívání sedadel nebo nabíjení skrze 230 V zásuvku. 

Motorizace 

Zde nastupuje na scénu klasický VW. Za základní cenu, tj. 1,15 milionu korun, dostaneme 1,5litrový benzín s výkonem 150 koní. Abychom si mohli dopřát dvoulitrový TSI s výkonem 280 koní, připravme si 1,5 milionu korun. Diesel vyrobí od 150 do 200 koní. Hybrid pak nabízí cca 156 koní. Výbava R sice disponuje výkonem 320 koní, zaplatíme za ni ale už zmíněných 1,76 milionu korun. 

Verdikt 

Přestože je Arteon Shooting Brake neskutečně drahé vozidlo, právem osloví a zaujme téměř každého řidiče či řidičku. VW zkrátka ví, jak se dělají prémiové vozy. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama