-0.8 C
Czech
Neděle 28. prosince 2025
MotorkyMalý a hbitý. Triumph Trident 660 dělá divy

Malý a hbitý. Triumph Trident 660 dělá divy

Reklama

Do výroby této motorky se Triumph pustil s jasným a jediným cílem. Dopřát zákazníkům čistou a nefalšovanou zábavu. Model Trident si zakládá na pořádném výkonu, který je v poměru k hmotnosti skutečně výživný. V neposlední řadě se výrobci zaměřili i na ovladatelnost. Jestliže má být s Tridentem zábava, musí se chovat na silnici naprosto poslušně. 

Kromě elegantního, sportovního vzhledu se motorka Trident chlubí skutečně „vyťukaným“ motorem. Výkon, design, krouticí moment. Nic nebylo ponecháno náhodě. Ovladatelnost tohoto modelu vychází jednak ze skvěle vyvážených kol, a také z parádního odpružení. vidlice funguje naprosto bezchybně, motorka neplave a krásně drží stopu. Není žádným překvapením, že Triumph investoval hodně času a energie do technologií. V moderní době to bez podpory naší jízdy zkrátka nejde. 

Design 

Vzhled tvoří u modelu Trident přes polovinu úspěchu. Klasický naháč, který dává na odiv svůj masivní motor. Rozvor kol výrazně převyšuje délku horní části a díky tomu motorka nabírá na respektu a agresivním vzezření. Nádrž vytváří celou DNA stroje. Na jejích koncích najdeme podložky pro stehna. Pohodlí se tím pádem posouvá na znatelně vyšší úroveň. Řídítka výrazně nepřesahují linii světlometu a TFT displeje. Poloha řízení je tak mnohem více předkloněná. 

Zadní část se vyznačuje pořádně zvednutým sedlem, kdy spolujezdec za řidičem skutečně letí. Celkový vzhled pak podtrhává koncovka výfuku a zadní odpružení, které obří pneumatiku krásně objímá. Na trh přichází Trident v několika barevných variantách. Oranžová, která působí nejvíce agresivním dojmem. Safírově černá, matně černá a Diablo Red. Všechny mají něco do sebe. Vybere si skutečně každý. 

Specifikace 

Krásných 189 kg. Ideální váha, která nám dovolí se strojem podnikat daleko divočejší kousky. Výška sedla 805 mm je v pravdě ideální. Jak přední, tak zadní kolo nabralo rozměru 17 palců. konečně ono slavné odpružení. Přední vidlice o průměru 41 mm funguje stejně precizně jako zadní Showa monoshock SRU. Brzdové kotouče jdou od velikosti předních dvou 310 mm až po zadní single 255. ABS je samozřejmostí. 

Motor 

Bestie nahrazuje srdce. Kapalinou chlazený tříválec o objemu 660 cc dokáže dělat divy. 81 koní společně s krouticím momentem 64 Nm krásně podpoří malou hmotnost. Na okruhu začíná ona pekelná zábava během nanosekund. 

Verdikt 

Elegantní, závodní stroj. Cena 216 000 korun je v porovnání s výkonem i samotnou značkou až nebývale příznivá. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Renault s prototypem Filante Record ujel 1 008 km na jednu sériovou baterii

Renault si před koncem roku připsal rekord, který zní skoro jako provokace. S elektromobilem Filante Record ujel 1 008 kilometrů bez nabíjení. Držel přitom průměr 102 km/h a zvládl to za méně než deset hodin. Spotřeba spadla na 7,8 kWh na 100 kilometrů. A to celé se sériovou baterií o kapacitě 87 kWh.

Toyota ukázala prototyp GR GT a chystá silniční osmiválec

Toyota zvedla laťku své sportovní divize Gazoo Racing. Na domácí půdě ukázala prototyp GR GT a vedle něj i závodní verzi GR GT3 pro kategorii FIA. Novinka míří vysoko: kombinace osmiválce, hybridní techniky a transaxle koncepce slibuje výkon i vyváženost. Výrobce tvrdí, že silniční varianta má zůstat použitelná každý den.

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama