1 C
Czech
Sobota 20. prosince 2025
NovinkyLincoln zazářil svým novým modelem Corsair

Lincoln zazářil svým novým modelem Corsair

Reklama

Američané mohou nově spatřit stroj, na kterém automobilka Lincoln dlouho pracovala. Corsair představuje uhlazený luxus ve středně velikém balení. Přestože slovo Corsair evokuje rozdrbané piráty, nový model si s ničím takovým rozhodně nezadá. Luxus navenek i uvnitř. Kapacita na jedničku, prémiové materiály. To vše vměstnáno do modelu na rok 2023. 

Firma si předsevzala dva hlavní pilíře, na kterých chtěla postavit svůj vysněný automobil. Technologie a luxusní design. Právě skloubení těchto dvou věcí jde krásně dohromady, ale ruku na srdce, už jsem se setkali i s vozidly, které tato, zdánlivě jednoduchá cesta, pořádně vytrestala. Lincoln se může pochlubit naprosto skvěle vyřešeným interiérem i exteriérem. Američané tak dostanou možnost investovat své peníze do hybridu, který se stane výkladní skříní jejich životního stylu. 

Design 

Pojďme se nejprve podívat na vzhled, neboť ten se stává u každého vozu zásadním faktorem. Corsair je bezpochyby obří SUV, které jen tak nepřehlédneme. Přesto, spíše než do výšky, nabralo auto na délce. I díky tomu se nám naskytne pohled na velice prostorný kufr a zadní řada sedadel je synonymem prostoru a pohodlí. 

Přední maska chladiče udává tempo celému zbytku karoserie. Mříž vyzdvihuje luxus, kterým Corsair oplývá. LED světla pak jdou rovnoběžně společně s chromovanou lištou horní části nárazníku. Efekt, který tento nenápadný detail vytváří, by se dal popsat jako mimořádně povedený. Z boku oceníme převážně kola a linie, se kterými si návrháři skutečně vyhráli. Auto díky nim působí ladně a nabírá na mohutnosti. 

Interiér se posunul na naprosto nový stupeň luxusu. Palubní deska plní daleko více než pouze svůj účel. Širokoúhlá obrazovka infotainmentu (13,2 palce) zajišťuje přehled o všech funkcích a aplikacích. Naštěstí Lincoln nezapomněl na fyzická tlačítka, která jsou stále ještě nedostižná, oproti dotykovým displejům. Jízdní módy si přepínáme jednoduše na kolečku po pravé ruce. Head-up displej jako součást výbavy dokáže skutečně usnadnit život. 

Motor 

250 koní výkonu, o který se stará dvoulitrový čtyřválec, můžeme porovnat s výkonem 266 koní, o který se stará 2,5litrový hybrid. Tyhle výkony už jsou znatelné a s takto těžkým a velikým autem za ně budeme více než vděční. 

Verdikt

Lincoln uspěl. Jinak nejde nový model Corsair popsat. Tenhle pirát bude brázdit severoamerické silnice v tom nejvyšším možném stylu. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama