Pokud by se dalo vyjádřit obří a nadupané auto, které téměř ztělesňuje americký dům na čtyřech kolech, vozidlem by to byl Lexus LX 600. Firma patřící pod křídla Toyoty poslala do světa parádní kousek, ze kterého budou v úžasu po celém světě.
Na nový LX jsme čekali hodně dlouho a ta pravá hodina právě udeřila. Lexus jednoduše udělal prémiovou značku LX, která je, jak se patří luxusní. V době, kdy se po silnicích prohánějí vozy jako třeba Cadillac Escalade, se prostě Japonci museli ozvat. Na trhu se tak objeví vůz, který svou velikostí a jízdními vlastnostmi potěší milovníky divokých terénů, a svým luxusem i řidiče, kteří mají rádi offroady, ale z vydlážděné silnice nikdy nesjedou.
Přesto nový LX 600 fascinuje své okolí převážně vzhledem. Masivní konstrukce je zárukou bezpečí, ale zároveň dala prostor inženýrům a designérům se trochu vyhrát. Oproti jiným SUV působí Lexus jako obří zaoceánská loď, ve které je i stejně tolik místa. Oproti minulé verzi navíc nabízí nespočet výbav, které opravdu stojí za to. S výběrem to tedy bude na delší dobu.
Pojízdný dům
Přestože se nový LX drží v zajetých liniích, které zdědil po svém předchůdci, něco je přeci jen nového. Na první pohled se nevyhneme tomu, aby se náš zrak potkal s masivní maskou chladiče, která dotváří dojem nedosažitelné velikosti. Celý tenhle kolos jezdí na 20palcových kolech, která jsou nejen neobyčejně krásná, ale můžeme se na ně, díky jejich materiálu, spolehnout i v těch nejtěžších podmínkách.
Interiér je sice luxusní, ale naštěstí si zachoval všechny sportovní prvky, na které jsme byli zvyklí. Kromě nepřeplácaného a příjemného volantu se nám po usednutí do pohodlných sedaček naskytne pohled na prostor u řadicí páky. Tady je třeba pochválit Japonce za to, jak krásně si s designem této části vyhráli. Od páky směrem nahoru jde všechno až překvapivě logicky po sobě a celá promenáda je zakončená velikou dotykovou obrazovkou s vysokým rozlišením a 12,3 palci.
Koně? Mnoho!
Pod kapotou se toho najde taky dost. Všechny výbavy jsou opatřeny 3,5 litrovým motorem V6 twin-turbo. Koní vygeneruje 409 a krouticí moment 649Nm.
Jak jsme již řekli, na českých silnicích Lexus LX 600 pravděpodobně neuvidíme. V Americe si za něj lidé zaplatí od 88 000 dolarů až po 127 000 dolarů. Je to dost peněz, ale kdo by nechtěl, aby mu tohle stálo v garáži?