1.6 C
Czech
Pátek 19. prosince 2025
KiaKia EV4 je předurčena dobýt elektromobilový průmysl

Kia EV4 je předurčena dobýt elektromobilový průmysl

Reklama

Popularita elektrických pohonů našich 4kolých mazlíčků stoupá asi stejně rychle jako akcie firem, které včas naskočily do rozjetého vlaku a investovaly miliardy dolarů do vývoje tohoto paliva budoucnosti. Není automobilka, která by neměla v katalogu svých vozů alespoň jednoho zástupce elektrického tahouna, o kterém sní jako o vstupence k vyšším prodejům, a tím pádem udržitelnosti své výroby.

Pokud mají něco tyto automobilky společné, je to závod o dojezd. Investují se obrovské sumy do zdokonalení elektromotorů, aby nás dovezly co nejdále a aby šly napájet co možná nejrychleji. Lidé teď zbystřili, protože z Jižní Koreje vyrazí do světa SUV, které má opravdu výdrž.

Kia bude představovat hned dva modely „EV SUV“. Podle zvěstí bude druhé SUV této řady mnohem větší kvůli zemi, na kterou bude automobilka cílit. Je tím USA a jak víme, Američani rádi velké stroje. Značka této „americké“ verze by měla být EV7 nebo EV8. Pro nás však bude důležitější zaměřit pozornost k prvnímu modelu, který bude sjíždět evropské silnice a vyvažovat tak trh Evropy a Ameriky. Možná nedosáhne velikosti svého zaoceánského bratra, ale zaostávat rozhodně nebude. Měli bychom ho poznat podle značky EV4.

Inspirace musí být

Podle designu bychom mohli usuzovat, že se vývojáři inspirovali především modelem EV6. I kdyby ničím jiným, přední části bude dominovat v celé šíři LED světelná linka, stejně jako majestátní a nové logo KIA.

Oproti EV6 bude posazená o něco níže, což u SUV není zcela běžné, ale jak jsme si již řekli, nepůjde o typické velké SUV. To nechme Američanům. My budeme mít o to větší jistotu do zatáček, a že to bude potřeba? Rozhodně!

Dobíjecí laťka je pořádně vysoko

V očekávání zůstává duálový motor a také náhon 4×4. Dohromady by se mělo do řady postavit ke startu 321 koní, nicméně daleko pravděpodobnější zůstává jednomotorová verze, která bude mít té síly o něco méně. Tuto o trochu slabší verzi si však bude moci dovolit více lidí. A i to se počítá, když jde o planetu.

EV4 by měla využít systém baterie jako její předchůdce EV6. To znamená, že nám bude k dispozici něco mezi 58 – 74 kWh. Díky tomu se podíváme až 500 km daleko. To by nebylo tak zvláštní. 500 km začíná být v dnešní době standart. O mnoho zajímavější je doba napájení. Z 10 % na 80 % kapacity baterie se nám auto nabije za 18 minut. To je tak na jedno rychlé kafe.

Jaký datum si máme zapsat do diáře?

Americká verze by se měla na trhu objevit příští rok. Naše EV4 snad bude debutovat v roce 2022 a do prodeje se dostane později roku 2023. Sice si 2 roky počkáme, ale výsledek bude doslova elektrizující.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama