-2.7 C
Czech
Středa 24. prosince 2025
NovinkyJe tady malý supersport Renault 5 Turbo 3E

Je tady malý supersport Renault 5 Turbo 3E

Reklama

Renault to s modelem 5 Turbo 3E myslí vážně. Po představení konceptu na konci roku 2024 nyní dorazila produkční verze, která se od původní studie liší jen minimálně. Jednou z drobných změn je logo RS umístěné za B-sloupky. Výtvarný koncept dvoudveřového a dvoumístného vozu zůstal zachován, na rozdíl od standardního Renaultu 5, který disponuje pěti sedadly a zadními dveřmi. 

Tento široký, malý vůz navazuje na původní Renault 5 Turbo a Turbo 2 s motorem uprostřed. Stojí na obrovských 20palcových kolech a jeho rozšířené zadní blatníky skrývají dva elektromotory, každý o výkonu 268 koní. To znamená, že tento elektrický hot hatch nabídne celkový výkon 536 koní. Udávaný točivý moment dosahuje extrémních 4 800 Nm, i když jde pravděpodobně o hodnotu na kolech, nikoli přímo na motoru. Podobné hodnoty uváděly i automobilky jako GMC u Hummeru EV nebo Tesla u Roadsteru.

Specifikace 

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Renault 5 Turbo 3E podle serveru Motor1, za tři sekundy a dosáhne maximální rychlosti 270 km/h. Ačkoli je zaměřen primárně na výkon, dojezd také neurazí. Francouzská automobilka odhaduje maximální dojezd až 400 km podle cyklu WLTP díky bateriovému balíčku s kapacitou 70 kWh. To na Supersport není vůbec zlé. 

I přes větší rozměry a větší baterii oproti standardnímu Renaultu 5 si novinka udržuje hmotnost 1 450 kg, což je stejně jako běžný elektrický supermini model s 52kWh baterií. Použití uhlíkových vláken uvnitř i v exteriéru pomohlo udržet váhu na uzdě, stejně jako odstranění zadních dveří a sedadel. Renault se před zahájením výroby pokusí ještě další kilogramy ubrat.

Největší technickou výhodou Turbo 3E je pokročilá 800voltová architektura. To umožní maximální nabíjecí výkon 350 kW, zatímco standardní elektrický Renault 5 podporuje pouze 100 kW. Za ideálních podmínek lze lithium-iontovou baterii dobít z 15 na 80 procent kapacity během 15 minut.

Verdikt 

Rallyový styl vozu podtrhuje vertikální ruční brzda, interiér z Alcantary, ochranná klec a skořepinová sedadla se šestibodovými pásy. Renault otevře objednávky v nejbližších týdnech a první dodávky se očekávají v roce 2027. Cena zatím nebyla zveřejněna. Automobilka vyrobí pouze 1 980 kusů jako odkaz na rok 1980, kdy se na trh dostal originální Renault 5 Turbo. Máme se na co těšit. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama