1.6 C
Czech
Pondělí 22. prosince 2025
NovinkyJako blesk z čistého nebe. Top Gear se loučí s fanoušky

Jako blesk z čistého nebe. Top Gear se loučí s fanoušky

Reklama

Jedna z nejslavnějších automobilových show na světě se pravděpodobně stahuje z televizních obrazovek. Na jak dlouho? BBC se sice nechala slyšet, že se jedná pouze o odmlku, mnohé spekulace fanoušků ale naznačují, že po 46 letech se s ojedinělým pořadem rozloučíme definitivně. Je tento krok chytrým tahem stanice BBC, která už jednou do vysílání výrazně zasáhla? 

Každý, kdo se alespoň trochu zajímá o automobilový svět, zná TV show Top Gear. Pro mnohé z nás znamenalo víkendové ráno právě sledování tří Angličanů, kteří si nikdy nebrali servítky a pro kritiku vozů nešli daleko. Jednalo se zároveň o pořad, který se jako první oddělil od unylých a vágních recenzí. Každý díl v přepočtu vyšel jako jeden celovečerní český film. Tvrdá práce ale přinesla ovoce. Z pořadu Top Gear se stala pro Británii taková ikona, jako například James Bond. Jak si vysvětlit jeho zánik? 

Odchod legendy

Mnozí predikovali pořadu brzký konec poté, co BBC „vyhodila“ jednu z nejvýraznějších postav, kterou byl Jeremy Clarkson. Ten se zasadil o formát pořadu tak, jak ho známe dnes. Po mnohých kontroverzích se musel z vysílání stáhnout. Následovali ho jeho kolegové James May a Richard Hammond. Toto trio se s diváky sžilo natolik, že si fanoušci zkrátka neuměli představit, že by show pokračovala. Nečekané se ale stalo skutečností. 

Hledáme nové tváře 

po odchodu slavné trojky v roce 2015 začala stanice BBC hledat nové postavy. Neokoukané a schopné konkurovat humoru, který Clarkson a jeho přátelé nastavili. Nejednalo se o jednoduchý úkol. Po moha útrapách se ale nakonec BBC podařilo najít nové lidi, kteří se v rolích slavného tria prostřídali. Bavíme se o tvářích: Chris Evans, Matt LeBlanc, Sabine Schmitz, Eddie Jordan, Rory Reid, Chris Harris. Show si udržela svou základnu diváků. 

Poslední trio 

Posledními moderátory pořadu Top Gear se stali: Freddie Flintoff, Paddy McGuinness a již zmíněný Chris Harris. Právě oni, a převážně pan Flintoff, dokázali vrátit pořadu šťávu. Čísla sledovanosti se přiblížila těm, na které jsme byli zvyklí u dílu s JC. Proč se tedy Top Gear stahuje z obrazovek? 

Přestávka nastává pravděpodobně ze zdravotních důvodů. Freddie Flintoff měl totiž během natáčení v roce 2022 těžkou nehodu. Přestože byl vybaven přilbou, utrpěl vážné zranění v oblasti obličeje. Až nyní se po dlouhé době zase objevuje na veřejnosti. Následky nehody jsou evidentní.

Verdikt 

Přestože mnozí s návratem pořadu nepočítají, my doufáme, že skvělý ohlas u fanoušků dokáže BBC přesvědčit o opaku. Bylo by skvělé, kdyby se do show vrátil i Freddie Flintoff. Všechno ukáže až čas. My zatím přejeme mnoho štěstí legendě Top Gear, která mnohé provedla dětstvím i dospělostí. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama