3.2 C
Czech
Neděle 14. prosince 2025
OstatníJaguar oživuje závodní klasiku! C-Type před 70 lety pobláznil Le Mans. Teď...

Jaguar oživuje závodní klasiku! C-Type před 70 lety pobláznil Le Mans. Teď vznikne výročních 8 kusů

Reklama

V ústředí britské automobilky Jaguar vzpomínají na doby zašlé slávy. Před 70 lety si pro vítězství na slavné 24hodinovce v Le Mans dojel závodní speciál s označením C-Type. Šlo o nejúspěšnější okruhový model v celých dějinách značky, což chtějí Britové dát jasně vědět. Vyrobí tak celých 8 jedinečných vzpomínkových kusů.

Spojení značky Jaguar a rychlých aut se zrodilo už během minulého století. Tehdy ne příliš výrazná značka stvořila několik závodních speciálů, kterými uhranula svět. Auta se soškou jaguára na kapotě dokonce využíval i slavný filmový agent James Bond. Ale zpět k „závoďákům“. Přívlastkem revoluční by se daly označit hlavně dva – a tomu prvnímu teď chtějí v automobilce vdechnout život.

Jaguar C-Type triumfoval na legendárním 24hodinovém závodě ve francouzském Le Mans v letech 1951 a 1953, k tomu navíc ještě kraloval třeba 12hodinovce v Remeši. Na druhé vítězství v Le Mans se vzpomíná hlavně z jednoho důvodu: právě tehdy auto poprvé využilo služeb kotoučových brzd.

C-Type udělal díru do světa a mohl z něj čerpat i jeho následovník s počátečním písmenem D. Tomu výrobci nadělili ještě víc. Aerodynamická kostra a zkušenosti z letectví autu umožnily dosáhnout rychlosti až 280 km/h, což bylo na tu dobu nepředstavitelné. Ale o tom až někdy jindy.

Staronový Jaguar C-Type:

Nás zajímá C-Type, právě ten se totiž chystá na oživení. Staronové auto bude pohánět 3,4litrovým šestiválec. Výkon? 220 koňských sil. Měnit se nebude ani hmotnost. Ta setrvá na hodnotě 965 kilogramů, což znamená, že se auto dostane z 0 na 100 za osm vteřin.

Případní zájemci si pak budou moct vybrat barvu laku a v automobilce jim dokonce poradí, jaké se k nátěru hodí čalounění sedaček. A jestli toužíte vyjet v legendárním C-Typu na závody historických vozidel, dokonce vám do vozu nainstalují klec. Auto si můžete zkusit sami nakonfigurovat zde.

Vůz si zkrátka můžete přizpůsobit podle sebe. Jen jedna maličkost: Jaguar se chystá auta vyrobit podle původních nákresů a navíc jen v 8 kusech. Moc času už tak nemáte.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama