-2 C
Czech
Sobota 27. prosince 2025
OstatníI Harley-Davidson uspokojí trh. Před dvěma lety se zrodil LiveWire

I Harley-Davidson uspokojí trh. Před dvěma lety se zrodil LiveWire

Reklama

Není překvapením, že i výrobci motocyklů reagují na poptávku trhu. Elektřina je zkrátka pohon blízké budoucnosti. Pochopil to i Harley. Je samozřejmě otázkou, zdali se takto odvážný krok firmě vyplatí. Po více než dvou letech můžeme s jistotou říct, že se minimálně nejedná o propadák. Severoamerická společnost tak šla proti své přirozenosti a vyplatilo se. 

Elektrický model LiveWire nabízí zákazníkům skvělý výkon a extrémně povedený design, který se drží zajetých linií značky Harley. Přesto však elektrická motorka nekopíruje své sourozence se spalovacími motory úplně. Výrobci si řekli: „Dáme lidem elektrickou motorku s ojedinělou podobou a tváří.“ Výsledek je tak naprosto úchvatný. Vznikl stroj podobný Café raceru s ikonickými prvky společnosti Harley-Davidson. Je vysoký a nabízí veliké množství technologií, které nám usnadní už tak jednoduché ježdění. 

Design elektrické energie 

Jak jsme si již řekli, k designu bylo přestoupeno trochu jinak. Přestože na motorce nalezneme plno detailů, které okamžitě prozradí původ modelu LifeWire, celý stroj působí přeci jen dojmem budoucnosti. Můžou za to převážně sedlo, motorová část a rameno zadního kola. Tato elektrická motorka sice není největší, ale díky baterii se její váha vyšplhala na 250 kg, což je skutečně hodně. 

LifeWire se světu může nabízet ve třech barevných variantách. Není to mnoho, ale kdo říká, že musíme mít paletu o 50 vzorcích? Matně černá působí skutečně tajemně, oranžová a zelenožlutá pak nadčasovým a pokrokovým dojmem. Kola o rozměrech 17 palců byla odlita ve hvězdicovém vzoru. Přední kapotáž ukrývá LED světlomet a rovněž chrání obrazovku 4,3palcového dotykového displeje. Nesmíme zapomenou ani na odpružení SHOWA, které je nastavitelné, a to oceníme převážně ve městě, kde se bude hodit tvrdší podvozek. 

Výkon a dojezd

Po městě Harley-Davidson slibuje dojezd až 235 km, a to je fantastický výsledek. Mimo město se vzdálenost sníží až na 158 km. To je garantované minimum. Pod námi pracuje elektromotor Revelation, který nám poskytne sílu až 105 koní a krouticí moment 116 Nm. Motorka vykazuje neuvěřitelně povedenou akceleraci, kterou u elektřiny samozřejmě očekáváme. Co se týče výbavy, k dispozici je nám připojení Bluetooth, díky kterému získáváme i Hands-free systém. 

Na kolik nás elektrická varianta neúspěšnějších motocyklů světa vyjde? Cena se vyšplhala na 686 000 korun. Není si potřeba nalhávat, že většina motorkářů raději sáhne po stejně drahých, nadupaných, spalovacích strojích. LifeWire se neskutečně povedl, cena je ovšem veliký nepřítel a snad jediné mínus, které jsme na tomto modelu našli. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama