Více
    12.9 C
    Czech
    Úterý 24. června 2025

    Je tady nový Land Rover Defender 110 Trophy Edition

    Land Rover opět rozdmýchává vášnivé diskuse. V návaznosti na legendární soutěže Camel Trophy a G4 Challenge přichází s novým projektem – Defender Trophy, mezinárodní terénní výzvou, která odstartuje v roce 2026. A jak jinak než za volantem speciálního modelu: Defender 110 Trophy Edition.

    Tlustá čára přes rozpočet. Pick-upy Ford Super Duty z roku 2025 mají vážnou závadu

    Majitelé silných amerických pickupů Ford Super Duty modelového roku 2025 by měli zpozornět – automobilka Ford ohlásila urgentní svolávací akci a s ní spojené výslovné varování „Do Not Drive“, tedy „Nejezděte s vozem“. Důvodem je závažná závada na brzdovém pedálu, která může vést k úplné ztrátě brzdné síly.

    Finální testy Bugatti Chiron Super Sport. I při 440 km/hod je cílem maximální pohodlí

    Závěrečnými fázemi testování prochází pod taktovkou automobilky Bugatti její luxusní skvost s označením Bugatti Chiron Super Sport. Ten sice nesviští rychlostí přes 490 km/hod, jako démon Super Sport 300 +, ale za to nabízí ještě o třídu větší komfort, kam se jen podíváte.

    Reklama

    Zpočátku jen v dáli slyšíte dunění. To ale po chvíli přerůstá v hromový řev burácejícího motoru. To ale není vše. Intenzita zvuku stoupá k závratným výšinám a země začíná vibrovat. A najednou je to tady. Ze zatáčky se vyřítí zlatočerný zabiják Bugatti Chiron Super Sport. Mihne se kolem jako stín a mizí za horizontem.

    Takové pocity měli inženýři z fabriky Molsheimu při posledních testech. V kokpitu testovaného vozu seděli dva zkušení vývojáři a jejich cílem byla optimalizace. Abych Chiron Super Sport i při rychlostech přes 400 km/hod stále nabízel maximální luxus a pohodlí.

    Několikadenní testy zaměřené na mechaniku, tlumiče a aerodynamiku

    Zkušební jízdy trvaly několik dnů a byly prováděny v extrémně vysokých rychlostech atakujících „maximálku“. Sledována byla především celková mechanika vozu, systém tlumení a samozřejmě aerodynamika. Než se výroba rozjede, je totiž prostě potřeba analyzovat mnoho dat a mít vše pod absolutní kontrolou. První modely by totiž měly být zákazníkům dodány už koncem srpna.

    „Po úspěšných silničních testech v rychlosti až 380 km/hod nyní zdokonalujeme ovladatelnost vozidla při rychlosti až 440 km/hod. To aby Chiron Super Sport i při této neuvěřitelné rychlosti pracoval tak, aby řidič měl v každém okamžiku pocit maximálního bezpečí,“ vysvětlil Jachin Schwalbe, vedoucí vývoje podvozků pro web Bugatti.

    „Naši inženýři jsou profesionálové, největší specialisté ve svém oboru. Díky tomu mohou komplexně ověřovat všechna data a zajišťovat nejlepší možný výsledek. Tím je maximální rychlost, maximální výkon a maximální bezpečí. Vše v dokonalé harmonii,“ dodal Jachin Schwalbe.

    Asi 100 dalších senzorů měří teplotu a tlak

    „S neuvěřitelným výkonem a vysokými rychlostmi se termodynamika mění v závislosti na různých úrovních tlaku. Sledujeme proto všechny komponenty při nejvyšší rychlosti a plném zatížení a podle potřeby je optimalizujeme,“ vysvětlil Michael Bode, člen týmu Bugatti odpovědný za celkové testování vozidel. Při těchto testech bylo instalováno kolem stovky senzorů.

    Bugatti Chiron Super Sport má pod kapotou 8,0litrový motor se čtyřmi turbodmychadly. Pyšní se výkonem 1600 koní  a oproti standardnímu Chironu má i upravenou převodovku, která stupeň číslo 6 drží až do rychlosti 403 km/hod. Teprve potom zařadí sedmičku.

    Parádní jsou údaje o akceleraci. Z nuly na stovku za 2,8 vteřiny, 200 km/hod máte na tachometru za 5,8 vteřiny. „Třístovkou“ se řítíte po 12 vteřinách a bláznivé rychlosti 400 km/hod dosáhnete za necelou půlminutu.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Je tady nový Land Rover Defender 110 Trophy Edition

    Land Rover opět rozdmýchává vášnivé diskuse. V návaznosti na legendární soutěže Camel Trophy a G4 Challenge přichází s novým projektem – Defender Trophy, mezinárodní terénní výzvou, která odstartuje v roce 2026. A jak jinak než za volantem speciálního modelu: Defender 110 Trophy Edition.

    Tlustá čára přes rozpočet. Pick-upy Ford Super Duty z roku 2025 mají vážnou závadu

    Majitelé silných amerických pickupů Ford Super Duty modelového roku 2025 by měli zpozornět – automobilka Ford ohlásila urgentní svolávací akci a s ní spojené výslovné varování „Do Not Drive“, tedy „Nejezděte s vozem“. Důvodem je závažná závada na brzdovém pedálu, která může vést k úplné ztrátě brzdné síly.

    Vespa Officina 8 vzdává hold legendě a řemeslu

    Limitovaná edice Vespa Officina 8 není jen novou barvou na známém skútru. Je to návrat ke kořenům značky – do poválečných let, kdy se v dílně s číslem osm rodily první prototypy. Tady vznikaly nejen stroje, ale i příběh, který Vespu proměnil v symbol svobody, stylu a odvahy.

    Mercedes-Maybach GLS600. Luxusní koráb pouze pro extrémně bohaté

    Málokdo nezaregistruje, že Maybach představuje to nejlepší z nabídky Mercedesu, ale ne každý přesně ví, co tento název znamená. Je Maybach značka, nebo jen výbavový stupeň? Na majitele čeká pouze luxus a nic jiného. 

    Ferrari odkládá svůj druhý elektromobil. Zákazníci o něj prý nemají zájem

    Italská automobilka Ferrari pravděpodobně odloží uvedení svého druhého elektromobilu až na rok 2028. Důvod je překvapivě jednoduchý – podle dostupných informací je mezi zákazníky téměř nulový zájem o elektrické sportovní vozy.

    Mitsubishi Outlander PHEV se vrací silnější, chytřejší a tišší

    Nový Outlander dorazil na evropský trh po dlouhé pauze a rozhodně nepřišel s prázdnou. Nabízí prostorný interiér, kultivovaný plug-in hybridní pohon a spotřebu, která umí být příznivá i pro peněženku. Japonská značka se zaměřila na zdokonalení osvědčeného konceptu a výsledek je působivý.

    Chevrolet Corvette ZR1X Hybrid pro rok 2026 nemá zábrany 

    Chevrolet právě posunul hranice americké sportovní ikony. Nová Corvette ZR1X Hybrid kombinuje hybridní pohon z modelu E-Ray a dvakrát přeplňovaný osmiválec LT7 ze ZR1. Výsledkem je nejvýkonnější a nejextrémnější sériová Corvette všech dob.

    BMW X3 M50 je nový vrchol pro běžné dny i rychlou jízdu

    BMW představuje čtvrtou generaci SUV X3. Novinka sází na výkon, komfort i techniku, ale zároveň zůstává praktickým autem pro každý den. Verze M50 xDrive je aktuálním vrcholem nabídky, silná, rychlá, ale stále použitelná v běžném provozu.

    Audi Q3 2026 dostalo ostřejší linie, do USA se hybrid nechystá 

    Audi představilo třetí generaci svého nejmenšího SUV – modelu Q3. Ačkoli nejde o sportovní ikonku typu RS6 Avant, Q3 je pro značku klíčovým prvkem. V loňském roce šlo o druhý nejprodávanější vůz Audi v USA, hned po kompaktním Q5. Novinka přináší ostřejší design, technologicky vyspělý interiér a osvědčené čtyřválcové motory – ovšem bez hybridní techniky pro americký trh.

    Mibot je nejmenší elektromobil Japonska. A taky jeden z nejlevnějších

    Nový mikro-elektromobil Mibot cílí na to nejnutnější. Má jedno sedadlo, malý kufr a baterii, která zvládne 100 kilometrů. Víc nepotřebuje. V Japonsku se o něj ale začíná zajímat víc lidí, než byste čekali.

    Je tady nový Land Rover Defender 110 Trophy Edition

    Land Rover opět rozdmýchává vášnivé diskuse. V návaznosti na legendární soutěže Camel Trophy a G4 Challenge přichází s novým projektem – Defender Trophy, mezinárodní terénní výzvou, která odstartuje v roce 2026. A jak jinak než za volantem speciálního modelu: Defender 110 Trophy Edition.

    Tlustá čára přes rozpočet. Pick-upy Ford Super Duty z roku 2025 mají vážnou závadu

    Majitelé silných amerických pickupů Ford Super Duty modelového roku 2025 by měli zpozornět – automobilka Ford ohlásila urgentní svolávací akci a s ní spojené výslovné varování „Do Not Drive“, tedy „Nejezděte s vozem“. Důvodem je závažná závada na brzdovém pedálu, která může vést k úplné ztrátě brzdné síly.

    Vespa Officina 8 vzdává hold legendě a řemeslu

    Limitovaná edice Vespa Officina 8 není jen novou barvou na známém skútru. Je to návrat ke kořenům značky – do poválečných let, kdy se v dílně s číslem osm rodily první prototypy. Tady vznikaly nejen stroje, ale i příběh, který Vespu proměnil v symbol svobody, stylu a odvahy.

    Mercedes-Maybach GLS600. Luxusní koráb pouze pro extrémně bohaté

    Málokdo nezaregistruje, že Maybach představuje to nejlepší z nabídky Mercedesu, ale ne každý přesně ví, co tento název znamená. Je Maybach značka, nebo jen výbavový stupeň? Na majitele čeká pouze luxus a nic jiného. 

    Ferrari odkládá svůj druhý elektromobil. Zákazníci o něj prý nemají zájem

    Italská automobilka Ferrari pravděpodobně odloží uvedení svého druhého elektromobilu až na rok 2028. Důvod je překvapivě jednoduchý – podle dostupných informací je mezi zákazníky téměř nulový zájem o elektrické sportovní vozy.

    Mitsubishi Outlander PHEV se vrací silnější, chytřejší a tišší

    Nový Outlander dorazil na evropský trh po dlouhé pauze a rozhodně nepřišel s prázdnou. Nabízí prostorný interiér, kultivovaný plug-in hybridní pohon a spotřebu, která umí být příznivá i pro peněženku. Japonská značka se zaměřila na zdokonalení osvědčeného konceptu a výsledek je působivý.

    Chevrolet Corvette ZR1X Hybrid pro rok 2026 nemá zábrany 

    Chevrolet právě posunul hranice americké sportovní ikony. Nová Corvette ZR1X Hybrid kombinuje hybridní pohon z modelu E-Ray a dvakrát přeplňovaný osmiválec LT7 ze ZR1. Výsledkem je nejvýkonnější a nejextrémnější sériová Corvette všech dob.

    BMW X3 M50 je nový vrchol pro běžné dny i rychlou jízdu

    BMW představuje čtvrtou generaci SUV X3. Novinka sází na výkon, komfort i techniku, ale zároveň zůstává praktickým autem pro každý den. Verze M50 xDrive je aktuálním vrcholem nabídky, silná, rychlá, ale stále použitelná v běžném provozu.

    Audi Q3 2026 dostalo ostřejší linie, do USA se hybrid nechystá 

    Audi představilo třetí generaci svého nejmenšího SUV – modelu Q3. Ačkoli nejde o sportovní ikonku typu RS6 Avant, Q3 je pro značku klíčovým prvkem. V loňském roce šlo o druhý nejprodávanější vůz Audi v USA, hned po kompaktním Q5. Novinka přináší ostřejší design, technologicky vyspělý interiér a osvědčené čtyřválcové motory – ovšem bez hybridní techniky pro americký trh.

    Mibot je nejmenší elektromobil Japonska. A taky jeden z nejlevnějších

    Nový mikro-elektromobil Mibot cílí na to nejnutnější. Má jedno sedadlo, malý kufr a baterii, která zvládne 100 kilometrů. Víc nepotřebuje. V Japonsku se o něj ale začíná zajímat víc lidí, než byste čekali.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama