3.4 C
Czech
Sobota 20. prosince 2025
SupersportyFinální testy Bugatti Chiron Super Sport. I při 440 km/hod je cílem...

Finální testy Bugatti Chiron Super Sport. I při 440 km/hod je cílem maximální pohodlí

Reklama

Závěrečnými fázemi testování prochází pod taktovkou automobilky Bugatti její luxusní skvost s označením Bugatti Chiron Super Sport. Ten sice nesviští rychlostí přes 490 km/hod, jako démon Super Sport 300 +, ale za to nabízí ještě o třídu větší komfort, kam se jen podíváte.

Zpočátku jen v dáli slyšíte dunění. To ale po chvíli přerůstá v hromový řev burácejícího motoru. To ale není vše. Intenzita zvuku stoupá k závratným výšinám a země začíná vibrovat. A najednou je to tady. Ze zatáčky se vyřítí zlatočerný zabiják Bugatti Chiron Super Sport. Mihne se kolem jako stín a mizí za horizontem.

Takové pocity měli inženýři z fabriky Molsheimu při posledních testech. V kokpitu testovaného vozu seděli dva zkušení vývojáři a jejich cílem byla optimalizace. Abych Chiron Super Sport i při rychlostech přes 400 km/hod stále nabízel maximální luxus a pohodlí.

Několikadenní testy zaměřené na mechaniku, tlumiče a aerodynamiku

Zkušební jízdy trvaly několik dnů a byly prováděny v extrémně vysokých rychlostech atakujících „maximálku“. Sledována byla především celková mechanika vozu, systém tlumení a samozřejmě aerodynamika. Než se výroba rozjede, je totiž prostě potřeba analyzovat mnoho dat a mít vše pod absolutní kontrolou. První modely by totiž měly být zákazníkům dodány už koncem srpna.

„Po úspěšných silničních testech v rychlosti až 380 km/hod nyní zdokonalujeme ovladatelnost vozidla při rychlosti až 440 km/hod. To aby Chiron Super Sport i při této neuvěřitelné rychlosti pracoval tak, aby řidič měl v každém okamžiku pocit maximálního bezpečí,“ vysvětlil Jachin Schwalbe, vedoucí vývoje podvozků pro web Bugatti.

„Naši inženýři jsou profesionálové, největší specialisté ve svém oboru. Díky tomu mohou komplexně ověřovat všechna data a zajišťovat nejlepší možný výsledek. Tím je maximální rychlost, maximální výkon a maximální bezpečí. Vše v dokonalé harmonii,“ dodal Jachin Schwalbe.

Asi 100 dalších senzorů měří teplotu a tlak

„S neuvěřitelným výkonem a vysokými rychlostmi se termodynamika mění v závislosti na různých úrovních tlaku. Sledujeme proto všechny komponenty při nejvyšší rychlosti a plném zatížení a podle potřeby je optimalizujeme,“ vysvětlil Michael Bode, člen týmu Bugatti odpovědný za celkové testování vozidel. Při těchto testech bylo instalováno kolem stovky senzorů.

Bugatti Chiron Super Sport má pod kapotou 8,0litrový motor se čtyřmi turbodmychadly. Pyšní se výkonem 1600 koní  a oproti standardnímu Chironu má i upravenou převodovku, která stupeň číslo 6 drží až do rychlosti 403 km/hod. Teprve potom zařadí sedmičku.

Parádní jsou údaje o akceleraci. Z nuly na stovku za 2,8 vteřiny, 200 km/hod máte na tachometru za 5,8 vteřiny. „Třístovkou“ se řítíte po 12 vteřinách a bláznivé rychlosti 400 km/hod dosáhnete za necelou půlminutu.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama