8 C
Czech
Středa 10. prosince 2025
OstatníFanoušci Porsche by měli zbystřit! Porsche Macan S už je tady a...

Fanoušci Porsche by měli zbystřit! Porsche Macan S už je tady a bude rychlejší než kdy jindy

Reklama

Už od roku 2014 vysílá automobilka Porsche do světa crossoverů SUV, která mají na plaketách slovo „luxury“. Kromě toho, že svou elegancí a krásou hravě dostojí svému jménu, jsou to zároveň neuvěřitelní dravci a měli bychom se před nimi mít rozhodně na pozoru. Pokud jste fanoušky Porsche, ale zároveň se vám zdá cena za tohoto koníčka příliš vysoká, tak je tu právě Macan. Kombinace typické krásy Porsche plus neuvěřitelného výkonu je v tomto případě za velmi nízkou cenu.

Nic takového jako elektromotor zatím neplatí, i když je to samozřejmě v tabulkách této automobilky pevně v plánu. Zatím nám SUV jezdí na pohon, na který jsme zvyklí. Zatím je Macan nejprodávanější Porsche, které na trhu je. Je to samozřejmě ovlivněné tím, že je nejlevnější, když u této značky bychom spíš měli říct „nejmíň drahé“. Cena se pohybuje mezi 1,5 – 2,5 milionu korun.

Co se schovává pod kapotou?

Od klasického Macanu se model s přívlastkem S až tak moc neliší, ale pár úprav se přeci jen dostavilo. Základní model nám čítá něco kolem 261 koní a kroutící moment se vyšplhal na necelých 300 Nm. To je velká paráda. Ovšem za volantem v S-ku je to malinko jiné a přesně tady začíná Macan S zářit. GTS twin-turbo motor, 2,9 litr V6 nám pobízí do klusu 375 koní a to už je znát. „Krouťák“ nám převyšuje 380 Nm. Z 0 na 100 nám SUV dojede za 4,4 s. Zkrátka síla, nic více se k tomu říct nedá.

Nově se v každém Porsche o posádku postará PASM (Porsche Active Suspension Management). Okolo města nebo v ranní špičce se Macan drží v módu Normal. Jakmile vyjedeme za město, začíná zábava s módy Sport a Sport plus. Tohle SUV prostě umí být rodinné auto a zároveň bestie na okruh.

Suma sumárum

Kromě faktu, že je nový Macan S krásné auto z venku, platí to i o interiéru. Řidič si připadá jako v paláci a rozhodně se nenudí, i kdyby seděl ve svém Porsche na odpočívadle a pil kafe z automatu. Pokaždé je kam koukat. Ovládací panel je přehledný a dává nám kontrolu nad celým vozem. Rozhodně nejde říct, že by bylo Porsche nějak složité na ovládání. Vše je na dosah ruky a naprosto intuitivní.

Nezbývá nám než vybrat prasátko a tuhle lásku rodině koupit. Přeci jen, co bychom pro rodinu neudělali.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.

Škoda 100 dostává moderní podobu

Škoda otevírá další kapitolu projektu, ve kterém převádí legendární modely do současného designu. Tentokrát si bere do ruky ikonickou stovku a ukazuje ji jako sebevědomý elektrický sedan inspirovaný jazykem Modern Solid. Výsledek působí jako pocta historii i odvážný krok do budoucnosti.

Na Dakar 2026 dorazí Land Rover Defender D7X-R

Land Rover představil závodní speciál Defender Dakar D7X-R, který už v roce 2026 absolvuje svůj první start na Rally Dakar. Novinka vychází ze sériového modelu Defender Octa, ale přináší zásadní úpravy podvozku, techniky i elektroniky. S odvážným polepem Geopalette, výkonným osmiválcem a špičkovým systémem „Flight Mode“ má tento stroj ambice stát se novou ikonou rally.

Porsche Panamera 4S E-Hybrid. Luxus, který ohne realitu podle sebe

Poslední roky ukazují, že prémiové hybridní sedany už nejsou jen o komfortu a vysokém dojezdu, ale také o schopnosti výrazně měnit charakter jízdy podle aktuální potřeby. Porsche Panamera 4S E-Hybrid 2025 je toho dobrým příkladem. Neřeší sice osobní starosti, přesto dokáže mezi volantem a vozovkou vytvořit prostředí, které působí mimořádně příjemně a vyváženě.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama