7.6 C
Czech
Čtvrtek 11. prosince 2025
AudiFacelift jednoznačně prospěl. Řidič si jízdu v Audi SQ7 vychutná

Facelift jednoznačně prospěl. Řidič si jízdu v Audi SQ7 vychutná

Reklama

Velká auta se hodí na práci nebo pro přepravu několikačlenné rodiny. Praktická SUV si společnost v poslední době hodně oblíbila a automobilky se tak trendu drží oprávněně. Audi SQ7 nepatří mezi vozy, které by měli používat například dělníci, spíše jde ale o kousek, ve kterém si řidič jízdu vychutná.

Pojďme se podívat, s čím máme tu čest. Oproti základní, nové verzi Audi Q7 je SQ7 sportovní až do morku kostí. Mnohé má však se svým sourozencem společné. Převážně exteriér prošel jen povrchovými úpravami. Oproti tomu s interiérem si evidentně někdo solidně prohrál.

Kombinace luxusu a sportovních prvků nás jen tak nepřestanou bavit. Nádherný je i rozdíl v řízení. Q7 je skvělé a téměř dokonalé SUV a na silnících se chová opravdu krásně. SQ7 je ovšem zcela jiná pohádka. Na asfaltu si hezky pluje, ale zahněme s ním na štěrk a okamžitě nám ukáže, co to znamená mít hodně koní a skvostné reflexy.

Design ala Audi

SQ7 je opravdu sportovní střela. Zadní část zdobí nemalý spoiler, krásná lišta, která spojuje obě světla, velký znak a 4 masivní výfuky, které, díkybohu, nejsou jen pro parádu. Z boku se nám naskytne pohled na 5,06 m dlouhou nádheru. Rozvor kol téměř 3 m. Když je řeč o kolech, udělá nám rozhodně radost standardních 21 palců, ale i možnost 22 palců. Oproti předešlé verzi se změnila také maska chladiče, a to celkem razantním způsobem. Otvory jsou širší a mříže černé. Nárazník je nebezpečnější a nižší. Zvenku se Audina opravdu povedla.

Interiér je, jak jsme si řekli, opravdu k nepoznání posunutý dopředu. Kombinace tmavých barev s matně rudou dodává kabině nádech tajemna a sportovní dravosti. Co se musí Audi nechat, je práce s materiálem. Všechno působí masivně a to hlavně řadicí páka. Velký volant, 12,3palcový HD displej, a také dvě tvrdá tlačítka pro ovládání klimatizace a teploty. Uvnitř se rozhodně nudit nebudeme.

Výkon a motor

Pod kapotou se výrobci opravdu vyřádili. Čtyřlitrový osmiválec s výkonem 373 kW, takže nějakých 507 koní. Krouticí moment 770 Nm. Automatická převodovka s osmi stupni. Maximální rychlost 250 km/h a z 0 na 100 se podívá za šílených 4,1s.

Množství koní je samozřejmě důležité číslo, ale daleko podstatnější je to, jestli je auto využije. Tady nemůžeme nic jiného než kývat. SQ7 nám dá pocítit veškerou svou sílu při každé jízdě. Ovládání tohohle auta, přestože váží přes 2 tuny, je bleskové. Audi poslouchá, krásně sedí a my jsme tak schopni nechat silnici ochutnat naprosto všechno, co si pro nás SQ7 připravilo.  

Cena je ovšem stejně masivní, jako výkon. Z peněženky vytasíme 2,5 milionů korun. Je to hodně? Peněz ano, ale zážitků také.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.

Škoda 100 dostává moderní podobu

Škoda otevírá další kapitolu projektu, ve kterém převádí legendární modely do současného designu. Tentokrát si bere do ruky ikonickou stovku a ukazuje ji jako sebevědomý elektrický sedan inspirovaný jazykem Modern Solid. Výsledek působí jako pocta historii i odvážný krok do budoucnosti.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama