2.6 C
Czech
Sobota 13. prosince 2025
OstatníDvě legendy, jedna trať a jeden vítěz. Porsche si to rozdalo s...

Dvě legendy, jedna trať a jeden vítěz. Porsche si to rozdalo s Astonem

Reklama

Vyhrál by na okruhu Aston Martin Vantage z edice F1? Nebo by si vítězství připsalo Porsche 911 GT3. Přesně na tuhle otázku se zeptali zástupci slavného britského pořadu Top Gear. Obě auta vyjela na trať a výsledek opravdu stojí za to. Pojďme se na něj teď společně podívat.

Kdo z nás měl tu čest se projet alespoň v jednom z již zmíněných soupeřů, určitě si vzpomene na pocit, který většinou přijde na okruhu okolo 140 km/h. V TopGearu to vystihli naprosto přesně: „Svoje tělo oddáme do rukou inženýra, který auto navrhl a nezná ani naše jméno. My mu musíme slepě věřit.“ Při takové rychlosti si auto v zatáčkách myslí, zda je tohle všechno a nic víc už nedokáže. V tomto stylu se odehrávala jízda jak v Astonu, tak v Porsche.

Aston Martin Vantage F1 Edition

Známý pro svou brutální sílu. James Bond ví, pro jezdí v této značce. F1 má pod kapotou turbo osmiválec s obsahem 3982cc. Osmistupňová převodovka v automatu je na okruh ideální. O výkon se postará neuvěřitelných 528 koní. Krouticí moment také nemá obdoby. Při staru pocítíme všech 684Nm v celém těle. Z 0 na 100 za 3,5s, max. rychlost 313km/h. Přese všechno je auto neuvěřitelně lehké. Váží jen 1 570kg. Na nákup si připravíme 4,3 milionů korun.

Porsche 911 GT3

Klasika v novém kabátě. Pod kapotou šesti cylindr o obsahu 3996cc. Převodovka v automatu se 7 stupni. Za GT3 se pokaždé postaví 503 splašených koní, kteří vyprodukují krouticí moment 470Nm. Z 0 na 100 za překvapivých 3,4s. Max. rychlost je krásných 318km/h. Je o celých 140 kg lehčí než Aston a to taky udělá své. Pokud máme 3,8 milionů, auto je naše.

Výsledek testu jízdních vlastností docela překvapí. Podle slov řidiče: „Aston Martin je takový sekáček a GT3 skalpel. Oba řežou a nechceme se dostat do křížku s ani jedním z nich.“ Liší se však v zážitku, který nám dají. F1 je spíše takový splašený býk, který radši prorazí zeď hlavou, než aby zpomalil. GT3 tak odvážné není. Radši sníží rychlost, překážku objede, ale poté nás málem roztrhá svou brutální akcelerací, tak nějaké to zpomalení si klidně může dovolit.

Zase jednou se předvedla auta, která jsou nesmazatelná z našich srdcí. Je jedno, komu fandíme, pokaždé vybíráme pouze z toho nejlepšího. Ale přesto, sami se rozhodněte. Kdo je váš favorit?

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama