0.1 C
Czech
Neděle 28. prosince 2025
OstatníDS 4 představuje novou cestu luxusních hybridů

DS 4 představuje novou cestu luxusních hybridů

Reklama

Automobilka DS Automobile nabízí na trhu elektromobil, který předběhl konkurenci o výrazný kus cesty, a to nejen v luxusu. Tohle SUV rozhodně patří mezi vozy, u kterých se dokážeme zastavit a němě obdivovat krásu designu. Na vzhled výrobci sází značným dílem. Kabina dokáže nabídnout kromě kvalitních materiálů i pohodlí. 

Značka vznikla v roce 2014 jako výrobna prémiových a luxusních vozidel. Není divu, že v době, která se opravdu nevybíravě staví ke spalovací energii, se i DS zaměřila na elektřinu. Výsledek představuje kromě klasického benzínu a dieselu, také Plug-in hybrid. Podle mnohých jde o nejlepší variantu. Čistě elektrický pohon má totiž ještě stále mnoho překážek. DS 4 představuje to nejlepší, co mohli výrobci do jednoho vozu vměstnat. 

Design 

Design nezná konkurenci. Bavme se klidně o automobilkách jako Mercedes-Benz, BMW, tohle auto z garáže DS je strčí hravě do kapsy. Předek se vyznačuje Matrix LED osvětlením, které dodává celému pohledu až elektrizující napětí. Mezi světlomety se rozprostírá mřížka grilu, která hrdě nese znak DS. Navíc, ačkoli se nemusí na první pohled zdát, je přední kapota neskutečně masivní. Výhledu to ovšem nijak nevadí. 

Z boku nás naprosto dostanou kola. Extrémně povedená ve velikostech 17 – 20 palců. Dveře disponují liniemi, které zdánlivě připomínají znak DS. V těchto detailech tkví celé tajemství. Zapuštěné kliky dodávají celému SUV na luxusu. Silueta DS 4 je zakončena tvarem Coupé. To zajišťuje kabině o něco více prostoru. Zadní část zdobí dva rudé světlomety spojené lesklou lištou. Nárazník s koncovkami výfuků směrují automobil do sportovního ducha. 

Kabina vysvětluje, proč za auto zaplatíme tolik. Technologie, chladný, prémiový design a neskutečné pohodlí. V bílé variantě navíc interiér připomíná ta nejluxusnější vozidla, která bychom čekali od firmy Bentley. Kromě veliké obrazovky infotainmentu máme navíc k dispozici ještě jednu u řadící jednotky. Veškeré linie se drží lomených tvarů připomínající písmena DS. 

Motorizace 

Benzín přichází ve variantách 1,2 litru s výkonem 130 koní, 1,6 litru s výkonem 180 koní a znovu 1,6 litru, tentokrát ale s výkonem 225 koní. Diesel nastupuje v podobě 1,5litrového motoru s výkonem 130 koní. Konečně E-Tense Plug-in hybrid nabízí kombinovaný pohon s výkonem 225 koní. Je tedy na nás, čemu dáme přednost. 

Verdikt 

Luxus, krása, dokonalost. To celé prošpikované technologiemi jako výkonný head-up displej, osobní asistent a Smart Touch. Cenově se pohybujeme od 750 000 korun až po 1,28 milionu korun. To je za luxusní SUV poměrně štědrá nabídka. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Toyota ukázala prototyp GR GT a chystá silniční osmiválec

Toyota zvedla laťku své sportovní divize Gazoo Racing. Na domácí půdě ukázala prototyp GR GT a vedle něj i závodní verzi GR GT3 pro kategorii FIA. Novinka míří vysoko: kombinace osmiválce, hybridní techniky a transaxle koncepce slibuje výkon i vyváženost. Výrobce tvrdí, že silniční varianta má zůstat použitelná každý den.

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama