5.9 C
Czech
Pondělí 8. prosince 2025
VolkswagenDlouhý, široký a bezpečný. VW Tiguan Allspace je ztělesněnou praktičností

Dlouhý, široký a bezpečný. VW Tiguan Allspace je ztělesněnou praktičností

Reklama

Lyžovačka v horách, dovolená u moře, trip napříč Českou republikou. Rodinka, která nad něčím podobným přemýšlí, by měla vzít v úvahu zejména dopravní situaci. Odpověď na tuto otázku by ale mohl představovat nový Volkswagen Tiguan Allspace, který má skvělé vlastnosti, proporce i slušný výkon.

Nejen podle ceny se rozdělily 3 verze, které nám jsou k mání. Life, jako naprostý základ, je tahounem, se kterým se nebudeme bát kamkoli vyrazit. Elegance nám nabídne nějaké ty koně navíc i zajímavější výbavu. Nejvyšší „palba“ je R-Line. Ta patří k naprosté špičce, za kterou si ale připlatíme.

Interiér neboli základ auta

Kabina je ve stylu VW tělem i duší. Masivní prvky v matných barvách, linie, které dodávají interiéru smysl a logiku, velká dotyková obrazovka s dokonalým rozlišením. Linie jsou podpořeny ambientním osvětlením, na které jsme zvyklí i ze Škodovek. Výběr barev je na nás a ne nadarmo se mu říká „světlo podle nálady“.

Řadicí páka se z podivného tvaru, pro který byl VW známý, transformovala do masivního a jistotu dodávajícího veledíla. Celému vnitřku vévodí znak této automobilky v srdci volantu. Pro větší pohodlí při jízdě od teď stačí použít svůj hlas. Díky hlasovému ovládání můžeme nastavit při jízdě prakticky cokoli.

Zvenku obr

Tiguan Allspace zvenku budí nevídaný respekt svou mohutností. Tohle je opravdu medvěd. Ne nadarmo se do něj všechno vejde. Při sklopení druhé i třetí řady sedadel se dostaneme na číslo 1920 litrů a to opravdu není málo.

Zepředu budí respekt LED světla, která dodávají autu opravdu úctyhodné vzezření. Kola z lehké slitiny nám zaručí dokonalý pocit u srdce. U výbavy R-Line se sluší vyzdvihnout přední nárazník, který je posazený skutečně nízko a dodává tak Tiguanu nádech sportovnosti.

Na závěr pár koní

Tohle SUV je schopné dát do pozoru 110 až 180 kW, tedy nějakých 150 až 245 koní, podle toho, po jaké výbavě sáhneme. Spotřeba paliva se pohybuje mezi 5,3 – 9,8, ale buďme realisté a radši přihlédněme k té vyšší hodnotě. Cena je stejně mohutná jako auto samo. Za základní verzi si zaplatíme 890 990Kč. Elegance se počítá od 1 040 900Kč a R-Line od hodnoty 1 090 900Kč. Je to hodně? To musíme každý posoudit sám. VW už dávno není lidové vozidlo, což ale neznamená, že cena neodpovídá kvalitě.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.

Škoda 100 dostává moderní podobu

Škoda otevírá další kapitolu projektu, ve kterém převádí legendární modely do současného designu. Tentokrát si bere do ruky ikonickou stovku a ukazuje ji jako sebevědomý elektrický sedan inspirovaný jazykem Modern Solid. Výsledek působí jako pocta historii i odvážný krok do budoucnosti.

Na Dakar 2026 dorazí Land Rover Defender D7X-R

Land Rover představil závodní speciál Defender Dakar D7X-R, který už v roce 2026 absolvuje svůj první start na Rally Dakar. Novinka vychází ze sériového modelu Defender Octa, ale přináší zásadní úpravy podvozku, techniky i elektroniky. S odvážným polepem Geopalette, výkonným osmiválcem a špičkovým systémem „Flight Mode“ má tento stroj ambice stát se novou ikonou rally.

Porsche Panamera 4S E-Hybrid. Luxus, který ohne realitu podle sebe

Poslední roky ukazují, že prémiové hybridní sedany už nejsou jen o komfortu a vysokém dojezdu, ale také o schopnosti výrazně měnit charakter jízdy podle aktuální potřeby. Porsche Panamera 4S E-Hybrid 2025 je toho dobrým příkladem. Neřeší sice osobní starosti, přesto dokáže mezi volantem a vozovkou vytvořit prostředí, které působí mimořádně příjemně a vyváženě.

Fiat ukazuje Dolce Camper, malého rebela mezi obytnými vozy

Fiat přivezl do Brazílie koncept, který boří představy o tom, jak má vypadat malé dobrodružné auto. Dolce Camper působí jako směsice pixelového retro designu, městského SUV a hravého obydlí, který chce víc bavit než řešit praktičnost. Značka s ním míří hlavně na mladé řidiče a latinskoamerické trhy, kde podobný stylový úlet může snadno zabodovat.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama