2.6 C
Czech
Pátek 19. prosince 2025
MercedesBrutální luxus v podání Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ Kupé

Brutální luxus v podání Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ Kupé

Reklama

Málokterý vůz se může pyšnit takovým množstvím výkonu a luxusu, jako právě AMG CLS. Vlajková loď německé výroby se sportovní DNA. Tenhle automobil s tvarem kupé se zapsal do učebnic převážně díky svému designu. Hned po silně sportovním výkonu je právě vzhled tím hlavním, co nás na CLS zaujme. Pojďme se zblízka podívat, jak si tento automobil stojí. 

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ Kupé. Možná dlouhý název, dokonalost je ale potřeba pořádně pospat. I přes složité jméno působí na první pohled tenhle Mercedes velice jednoduchým a minimalistickým dojmem. Výrobci si dali záležet, aby každý detail, každý otvor v karoserii, nesl svou vlastní dokonalost. Díky tomu se nám naskytne pohled na sice extrémně drahé, ale po všech stránkách povedené sportovní auto. Tenhle model s kombinovaným pohonem má světu hodně co předat. 

Design 

Vzhled je u modelu AMG CLS 53 4MATIC+ klíčovou vlastností. Bez minimalistických linií by automobil rozhodně po světě takový úspěch neslavil. CLS si hodně zakládá na své přední části, do které situoval všechny důležité detaily. Celá karoserie zde tvoří velice ostrý profil. Maska chladiče dostala své ikonické svislé mřížování a extrémně velikou trojcípou hvězdu. Nárazník je hodně sportovní a svými průduchy ulehčuje vozidlo zdolat zrychlení z 0 na 100 za 4,5 s. 

Z boku nás okamžitě uhranou kola. Volitelná velikost od 19 do 20 palců je ideální. Tvary postupují od jednoduché hvězdy až do složitého paprskování. Stačí si vybrat. Zadní část ukazuje rozdělené světlomety, tenký spoiler a masivní nárazník. Na tom se vyjímají 4 koncovky výfuku. Kormě krásného vzhledu dokážou vyloudit tak agresivní zvuk, až jde mráz po zádech. 

Kabina se posunula do tajemné sportovní luxusnosti. Přestože zde máme téměř dokonalé pohodlí, mnoho prvků, jako třeba dřevo, ustoupilo karbonu. Výsledek je tak naprosto fenomenální. Volant nabral na velikosti a hostí mnoho tlačítek pro ovládání funkcí. Nesmíme samozřejmě zapomenout na pověstné větráčky. Ty zdobí nejeden model ze stáje Mercedes. 

Motor a výkon 

AMG CLS 53 4MATIC+ využívá řadový šestiválec s elektrickým přídavným kompresorem. Akcelerace a pohotovost na plynu by mohl tento model vyučovat. Výsledek tedy činí 435 + 22 koní a krouticí moment 520 Nm. Neskutečná jízda.

Verdikt 

Základní cena startuje na částce 2,26 milionu korun. Ano, skutečně se jedná o veliké množství peněz. Tenhle automobil zkrátka není pro každého. Objektivně se jedná o velice zdařilou a rychlou mašinu. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama