4.9 C
Czech
Pátek 19. prosince 2025
OstatníBentley zvedlo laťku do obří výšky. Flying Spur je palácem na kolech

Bentley zvedlo laťku do obří výšky. Flying Spur je palácem na kolech

Reklama

Britská značka Bentley? Tu si v minulosti oblíbili všelijaké osobnosti, fotbalisté nebo hudební celebrity. Kdo neřídil Bentley, jako by nežil. V současné době se ale tohle změnilo a Bentley si může koupit už kdokoliv. I nový model Flying Spur je gigant, který hravě překoná vše, co mu stojí v cestě.

Je to asi stejný příklad, jako kdybychom celý život poslouchali hudbu z levných pecek, ale pak nám dal někdo poslechnout Nazarethy ze studiových sluchátek. Pecky také hrají, ale zážitek je úplně jiný. Přesně takhle přistupuje Bentley ke svým vozům. „Jezdit se dá ve všem, ale jen v našich vozech zapomenete kam.“

Co se designu týče, padala slova, že se konečně opět objevil Spur, který nějak vypadá. Od roku 1957, kdy se tento odznak objevil poprvé, se nic podobného říci nemohlo. Při pohledu na tuto nejnovější řadu nám ovšem spadne brada až k vozovce. Rozvor je delší a celé auto konečně působí tak. Že ho máme chuť řídit, ne se v něm nechat vozit.

Trochu čísel je potřeba

Budeme muset urazit 5,3 metrů, abychom přešli Bentley na délku a mít rozpětí paží 2,22m, abychom vystihli šířku. 1,483m na výšku máme snad každý, takže nás auto nezahanbí. Flying Spur nabízí 5 míst k sezení, ovšem co si budeme namlouvat, ve druhé řadě uprostřed je pohodlí asi jako když plivne do stromovky a zavře vrata. Naopak kufr nabízí krásných 420l prostoru, a to je u takovéto limuzíny docela nečekané. Přestože je váha této lodi 2 980kg, z 0 na 100 se dostane za 4,1s.

Maximální rychlost je tu vyšplhala na 318 km/h. Turbo osmicylindr se čtyřmi litry obsahu dělá, co může a vysílá do kol sílu 550 koní. To je výkon 405kW a ten je opravdu velký. Tohle čísla se ututlat nedají, stejně jako královský zvuk, který nás hned po nastartování položí hluboko do sedaček. Není to řev motoru, ale překrásná sinfonie, kterou dokáže tenhle čtyř litr zahrát. Krouticí moment při startu nabídne 770Nm. To je více než velkorysé.

Bentley v garáži

Pokud se osmělíme a rozhodneme se, že přesně Flying Spur je poslední kousek, který nám v garáži chybí, zaplatíme si za něj 4,7 milionů korun a výš. Těžko bychom se mohli přít o to, jestli je to moc, nebo málo. Je to prostě luxus, výkon, nevýslovná krása a poctivá práce převedená do čísel. Nikdo neříká, že to bude levné. Každý ale říká, že to bude zážitek.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama