2.4 C
Czech
Pondělí 22. prosince 2025
OstatníAlkohol na silnice nepatří. Limitovaná edice Indian Jack Daniel‘s ovšem ano

Alkohol na silnice nepatří. Limitovaná edice Indian Jack Daniel‘s ovšem ano

Reklama

Indian Challenger Dark Horse navázal na tradici spolupráce s palírnou z Tennessee Jack Daniel’s. Edice pro rok 2022 je opravdu zážitek. Za takovou omezenou várku motocyklů si firma nechá samozřejmě tučně zaplatit. Dostaneme ovšem stroj, který je americký až do morku kostí. Výrobci si extrémně pohráli s detaily a výsledný pohled na Challengera je tudíž fenomenální. 

Příběh za tímto už v řadě šestým projektem je okouzlující. Dvě nejstarší společnosti USA se rozhodly, že společně uctí odkaz americké kultury. Jack Daniel’s, palírna založená roku 1866 představuje smysl pro detail, kvalitu a poctivou americkou práci. Indian Motorcycles, společnost, která spatřila světlo světa v roce 1901, odkazuje na tvrdou dřinu, silné stroje a spolehlivost. Spojením dvou filozofií vznikla neuvěřitelně osobitá motorka, která dělá čest oběma firmám.

Originální vzhled

Postaven na modelu Challenger Dark Horse, stroj Jack Daniel’s přejímá všechna pozitiva této motorky. V čem tedy tkví jeho originalita? Abychom naplno ocenili krásu této limitované edice, musíme přistoupit blíže. Ojedinělost totiž spočívá v detailu. Těmi je tenhle Challenger doslova nabitý. Všechny drobnosti odkazují na již zmíněný příběh, na kterém celý projekt vznikl. 

Samotná nádrž nese barvu „Rye Metalic,“ která odkazuje na zlatavý odstín žita, který se používá při výrobě Tennessee Rye Whiskey. Motor je vyzdobený plaketou Jack Daniel’s Rye, která zároveň ukazuje výrobní číslo každého kusu. Stupačky jsou vyzdobeny klasy obilí. Nadmíru pohodlná sedačka nechává vyniknout zlatému názvu Jack Daniel’s.

Pohled zepředu je nezapomenutelný. LED světlomety jsou všechno, jen ne malé. Během jízdy pracují a adaptují se na úhel zatáček. Pokrok zastavit nejde ani u klasik jakou je Indian. Jinak nese limitovaná edice všechny prvky Challengeru. Délka 2,5 m, šířka necelý metr. Váha přes 350 kg dělá z tohohle stroje opravdové pojízdné monstrum. Motorka je sice stabilní, ale přeci bychom na její rozměry neměli zapomínat. 

Síla historie

Stejně silná jako pravá Tennessee whiskey. Motorka Indian v této edici disponuje stejným motorem jako verze Challenger Dark Horse. V-twin, kapalinou chlazený PowerPlus, který do kola nažene 122 koní. Tohle je ta pravá síla, která je podpořená krouticím momentem 173 Nm. Nádrž o objemu 22,7 litru nezradí na jakkoli dlouhé jízdě. 

Motorka už pravděpodobně nebude k sehnání. Na oznámených 107 kusů se čekaly fronty už v listopadu minulého roku. Cena této edice byla stanovena na 36 999 dolarů, takže nějakých 832 000 korun. Drahá motorka, která je ovšem neuvěřitelně vydařená. Silnice zase jednou okusí americkou historii.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama