Více
    11.9 C
    Czech
    Pátek 3. května 2024

    Stará linie, nové prvky. Indian FTR R Carbon překvapil trh

    Edice FTR není zcela neznámá. Už pár let výrobci ze severoamerické firmy Indian „bouchají“ tyto fantastické stroje. Model 2022 je ovšem jiný. Přízvisko Carbon se za jménem FTR R neobjevuje náhodou. Tento stroj je tímto materiálem doslova nabitý. Kombinuje krásný design, skvělé jízdní vlastnosti, sportovní dravost a pořádnou dávku koní. Jízda na FTR se nezapomíná. 

    V minulosti velice úspěšný závodní stroj. Tento rodokmen si FTR R Carbon samozřejmě ponechal. Nově se ovšem celá motorka pyšní neuvěřitelně precizně zpracovaným zevnějškem a dokonale vyladěnými jízdními vlastnostmi. Stvořena byla pro moderní silnice. Odpružení se sice řadí k tomu nejlepšímu, do terénu je ovšem motocykl příliš tvrdý. Na asfaltu ale ukáže to pravé srdce závodníka. Lehký a skvěle ovladatelný, a to převážně díky materiálům, kolům a v neposlední řadě motoru, který svůj výkon směřuje přesně tam, kam má. 

    Design závodní bestie

    Na první pohled je patrné, odkud FTR R Carbon přijel. Podpis společnosti Indian se nezapře. Přesto se design posunul na docela jinou úroveň, a to převážně pod taktovkou aerodynamiky, rychlosti a funkčnosti. Na odhalené části stroje nejsme u Indianu zvyklí, a přesto všechno fungují tyto novinky krásně dohromady. LED osvětlení je schované ve velice elegantní schránce, která lehce chrání veliký barevný displej, který je přehledný a jasný. Během jízdy si užijeme pohodlí na prémiovém sedle, které se od země dostalo na vzdálenost 0,78 m. 

    Dalším překrásným prvkem se stalo odpružení Öhlins, které se řadí mezi absolutní špičky ve svém oboru. Přední vidlice je plně nastavitelná, což pomůže i při změně terénu, ne však na 100 %. Jak jsme již avizovali, o perfektní ovladatelnost se starají i kola. Odlita ve velikosti 17 palců a obuta do pneumatik Metzeler Sportec. Temný výraz motorky je podržen výfukem Akrapovič s dvojitou koncovkou. „Randál“, který při startu zažijeme, se nedá rovnat s jiným. Váha je rovněž důležitým faktorem při ovladatelnosti. Za 213 kg vděčíme hlavně carbonu. 

    Motor a výkon

    Kapalinou chlazený dvouválec V-Twin o objemu krásných 1203 cc. Do zadního kola nažene sílu až 123 koní a krouticí moment 120 Nm. Akcelerace je jednoduše neuvěřitelná. Během jízdy oceníme o nespočet režimů, jako jsou Sport, Standard, Rain. Skvěle zpracovaný stroj. 

    Cena FTR R Carbon se pohybuje kolem 500 000 korun. Může se to zdát jako hodně peněz, ale za stroj podobných kvalit je takováto cenovka naprosto odpovídající. 

    Sledujte nás na sítích

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn. 

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn.