-4.6 C
Czech
Středa 24. prosince 2025
BMWKrása plus výkon. BMW kombinuje v sérii M3 dokonalost s dokonalostí

Krása plus výkon. BMW kombinuje v sérii M3 dokonalost s dokonalostí

Reklama

BMW. Tři jednoduchá písmenka, která dokáží v automobilových nadšencích zvýšit pozornost o několik levelů. Podobný scénář je to i u série M3, která patří mezi ty úplně nejoblíbenější. Co německé sedany vlastně nabízejí? Kromě výkonu i dokonalý design.

Nutno říci, že se tu potkala krása s abnormální silou. Pokud mluvíme o verzi Competition, tak tato slova platí dvojnásob. Kolegům ze seriálu TopGear sice přijde, že facelift, speciálně gril, nestojí za nic, ale jasně říkají, že co leží za ním, je to nejlepší na sportovním trhu vůbec. Vypovídá o tom samozřejmě i samotný vzhled, který je masivní, robustní, ale přesto sportovní až do morku kostí.

BMW M3 Competition Sedan

Tahle hračka má naprosto stejný výkon, jako jeho jmenovec v Coupé, ale přeci jen je něčím osobitý. Pod kapotou má vysokovýkonný zážehový řadový šestiválec TwinPower Turbo, který do kol vpustí brutální sílu 510 koní. Při startu nás zarazí do sedaček krouticí moment 650Nm. To jsou čísla, která opravdu mluví sama za sebe. Interiér si nemůžeme přát sportovnější. Sedačky podpoří svým tvarem ve všech záhybech nezbedných vozovek. Z 0 na 100 se dostane za 3,5s.

BMW M3 Sedan

Stejný motor jako ve verzi Competition, ovšem s rozdílem síly, která je tu vyčíslena na 480 koní. I to je ovšem šílené číslo. Stejně jako krouticí moment 550Nm. Šestistupňová manuální převodovka se zkráceným řazením dokáže dodat ten pravý pocit závodníka. Z 0 na 100 se tenhle miláček dostane za 4,2s. Designu vládne onen známý gril, boční průduchy a masivní kola.

BMW M340i xDrive Sedan 

Jisté sportovní prvky se zachovaly, nicméně auto působí spíše jako: „Pojďme spíše řešit business než sílu, kámo.“ Pod kapotou je zážehový šestiválec BMW M TwinPower Turbo, který postaví do pozoru 374 koní. Krouticí moment je na business auto trochu moc, ale stále je 500Nm číslo, které rozhodně uvítáme. Někteří uvítají i fakt, že kontroverzí gril je v tomto případě nahrazen klasikou, na kterou jsme zvyklí. Z 0 na 100 za pouhých 4,4s.

BMW M340d xDrive Sedan 

Poslední verze je business na druhou. Překrásný kousek, který má pod kapotou sice jen 340 koní, ale na startu 700Nm. Jde o skvělý design dokonalého auta, které se dostane z 0 na 100 za 4,6s. Do práce přijedeme rozhodně včas.

Závěr v penězích

Sice si na každý z těchto kousků musíme připravit alespoň dva miliony, ale ruku na srdce, ta nádhera za ty peníze stojí.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama