Více
    16.9 C
    Czech
    Úterý 30. dubna 2024

    Když elektro, tak Škoda Enayq iV. Prestižní pořad ocenil práci české automobilky

    Pokud se ve světě automobilů začne mluvit o těch nejlepších vozech s pohonem na elektřinu, dostane se na přední příčky Škoda Enyaq iV. První SUV s elektromotorem od české firmy Škoda platí za spolehlivý, pohledný a výkonný vůz, který oceňují mnozí. Naposledy třeba slavný motoristický pořad Top Gear.

    Povědomí o Škodě máme jako Češi jasné. Skvělá auta za stále ještě přijatelnou cenu, přestože ta roste opravdu RAPIDně. Co si o Škodě ovšem myslí za vodou je opravdu famózní. Podle slov seriálu Top Gear je prakticky na denním pořádku, že Škoda vychází ve všem lépe, než její kolega VW. Kodiaq vs Tiguan, Superb vs Passat atd. Neplatí to na 100%, ale ve většině případů ano. Češi mohou být více než poctění.

    Enyaq iV je ekvivalentem matadora a vlajkové lodi elektromobilů ve VW Volkswagenu ID.4. Obě auta jsou postavená na stejném základu, jsou stejně poháněná a dokonce využívají stejné technologie. S tím se samozřejmě počítalo, protože proč vymýšlet něco nového, když už to samé vymysleli ve vedlejší místnosti. Koho by holdingový elektromobil mohl vyzvat na souboj je vcelku jasné. Ford Mustang Mach-E, Tesla Model Y a také elektrické Volvo XC40.

    Co ve Škodě vlastně vymysleli?

    EV se k nám dostane ve třech variantách, a to 60, 80 a 80x. Enyaq 60 má pod kapotou baterii s 58kWh a iV 80 má baterii se 77kWh. Všechno kromě varianty x je single-motor s náhonem na zadní nápravu. 80x je vybavena dual-motorem s náhonem na všechna 4 kola. Dojezd se pohybuje, podle toho, jakou variantu pořídíme, mezi 410 – 540km. To je hodně slušné na velikost a váhu auta.

    Váha se u Enyaqu pohybuje kolem 2,5 tuny. Do kufru nacpeme až 585l. Na délku měří 4 649mm a do šířky zabere 2 147mm. Do výšky dosahuje 1 620mm. Jednoduše řečeno, takhle se můžeme představit pořádné SUV, ne žádný crossover.

    Enyaq x ID.4

    Redaktoři Top Gearu se samozřejmě zamysleli i nad tím, jestli dostojí svým slovům a Škodě a VW. Je Enyaq skutečně lepší než ID.4? Škodovácké EV je větší, delší, robustnější. To je pro SUV základní parametr. Při sklopení sedadel se do iV vejde o 100l více, než do VW. Co je podle redaktorů asi největší plus, je celkový vzhled. ID.4 si nespletete s žádným autem, zatímco Enyaq vypadá opravdu konvenčně. O to mnohdy jde a je skvělé, že si toho v Británii všimli.

    Jaký je verdikt?

    Top Gear dostal svým slovům. Podle nich je Škoda zase o krok napřed oproti VW. Oproti ID.4 je největším činitelem převážně cena. Enyaq je sice drahé SUV, ale je dostupnější než VW. V základu zaplatíme 1,1 milionů korun. Snad se bude cena snižovat a množství elektromobilů zvyšovat. A co vy? Souhlasíte s Top Gearem?

    Sledujte nás na sítích

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn. 

    Yamaha MT-07 2024. Dravec, který umí nahánět strach 

    Zapomeňte na eleganci a ladnost. Motorka Yamaha MT-07 se profiluje jako tvrdý a nesmlouvavý vládce silnic. Japonci opět vytvořili stroj, který bude bavit jak začátečníky, tak pokročilé jezdce. Síla motoru je více než adekvátní, ergonomie ideální i pro delší jízdy. Technologicky se opět ukazuje, že Japonsko je na opravdu vysoké úrovni. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn. 

    Yamaha MT-07 2024. Dravec, který umí nahánět strach 

    Zapomeňte na eleganci a ladnost. Motorka Yamaha MT-07 se profiluje jako tvrdý a nesmlouvavý vládce silnic. Japonci opět vytvořili stroj, který bude bavit jak začátečníky, tak pokročilé jezdce. Síla motoru je více než adekvátní, ergonomie ideální i pro delší jízdy. Technologicky se opět ukazuje, že Japonsko je na opravdu vysoké úrovni.