Více
    23.2 C
    Czech
    Sobota 4. května 2024

    Hyundai vymyslel robota pomocníka! Sloužit má při záchranných misích. Nebojí se ale ani cizí planety

    Jihokorejská firma Hyundai, to zdaleka není jen o produkci automobilů. Před rokem založila novou divizi a předala jí jasný úkol: zaměřte se na vývoj a výrobu robotů. A to se nakonec přesně stalo. Pomocný robot se jmenuje Tiger X-1. Sloužit má hlavně záchranářům.

    Hyundai už ale vlastně šokoval svět před dvěma lety. Tehdy přestavil koncept modelu Hyundai Elevate, o kterém by se dalo říct, že byl „tygrovi“ takovým předchůdcem. Rozdíl přineslo hned několik věcí, ten nejmarkantnější se ale pojí s posádkou.

    Dokázal někoho uvést Elevate? Ano. Počítalo se s lehkou posádkou, plus navíc i materiálem. To se o robotovi Tiger X-1 říct ani náhodou nedá. Pracovat má sám, bez cizí pomoci přímo u něj. Jen ovládání bude korigovat někdo zvenčí. Výhodou je také to, že funguje na elektřinu a nabít se může pomocí bezpilotního dronu.

    Co všechno robot Tiger, přesněji tedy Transforming Intelligent Ground Excursion Robot, dokáže? Je toho celá řada. Cílit má na těžko přístupné terény, katastrofy a havárie. V základní podobě by měl stroj fungovat jako čtyřkolka. Disponuje ale funkcí, díky které může vysunout jakési „nohy“.

    Na jejich koncích jsou kola zvládající se otáček okolo celé své osy. Robot tak snadno přejde kámen nebo kusy poškozených dopravních prostředků, které například havárii způsobily. Zastavit ho prý nemá vůbec nic. Vlastně ani jiná planeta. V Hyundai tvrdí, že by to klidně mohl zkusit i tam.

    Ve výše zmiňovaných nepříznivých situacích a odlehlých terénech má přinést výraznou pomoc. Je stavba těla je uzpůsobena tak, aby byl schopen kamkoliv dovést určitý náklad – vodu, potraviny, léky, zásoby. Své vlastnosti by mohl ale uplatnit také při vědeckých expedicích nebo doručování zboží.

    Zda Jihokorejci vlétnou do sériové výroby a začnou používat vozítko v praxi, se ještě přesně neví. Vývoj a výroba robota se nachází stále jen ve fázi příprav a spuštění výrobní linky je v nedohlednu.

    Každopádně jako nápad funguje docela dobře. A pokud Hyundai splní všechny sliby, mohlo by jít o opravdu šikovného pomocníka.

    Sledujte nás na sítích

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy.