Zapomeňte na elektromotory – Lamborghini dává přednost emocím. Nový model Temerario, nástupce legendárního Huracánu, přichází s nově vyvinutým 4.0 V8 biturbo motorem, který se vytáčí až na 10 000 ot/min. V době, kdy většina sportovních značek přechází na elektrický pohon, Lamborghini vysílá jasný signál: zážitek z jízdy stále hraje první housle.
Nový osmiválec s výkonem 789 koní je mechanicky spojený se stěnou kabiny, takže řidič slyší a cítí každé zavrčení motoru – a to bez elektronických triků. V módu Corsa otáčky letí vzhůru s nebývalou vervou a řidič musí pečlivě sledovat ručičku otáčkoměru, aby stihl správně řadit pomocí pevných pádel pod volantem. Zvuk je ostrý, exotický, rychle reagující.
Plug-in hybrid? Ano, ale pořád Lamborghini
Temerario sází na podobný hybridní koncept jako větší Revuelto – tři elektromotory a malá 3,4kWh baterie, která umožňuje přibližně 8 km jízdy čistě na elektřinu. Zadní motor je přímo spojen s klikovou hřídelí a pomáhá především při rozjezdu, než se roztočí masivní turbodmychadla. Celkový výkon soustavy dosahuje 907 koní a 800 Nm, což je o 276 koní více než u nejvýkonnějšího Huracánu.
Díky nové funkci launch-control auto doslova vypálí ze startu – s výkonem na zadní nápravě se předem připraví na start a vystřelí vpřed s minimálním prokluzem. Lamborghini uvádí zrychlení na 100 km/h za 2,4 sekundy.
Podvozek, řízení a chování
Lamborghini Temerario dostal zcela nový hliníkový prostorový rám, vyvinutý ve spolupráci s Audi, o 20 % tužší než předchozí konstrukce. Rozvor narostl o 3,8 cm, délka o 25 cm, šířka o 7,4 cm – to vše ve jménu lepší prostornosti a ovladatelnosti. Díky novému řízení působí auto neuvěřitelně hbitě – i přes hmotnost přes 1860 kg.
K dispozici je i driftovací režim se třemi úrovněmi, který umožní kontrolovaný smyk i u čtyřkolky – systém pak aktivně pracuje s točivým momentem mezi vnitřním a vnějším kolem.
Pneumatiky a podvozek
Vrcholem nabídky jsou pneumatiky Bridgestone Potenza Race, vpředu 255/35 ZR20, vzadu 325/30 ZR21. Jsou extrémně přilnavé, ale Lamborghini u nich zdůrazňuje i životnost – i po 30 kolech na okruhu byly podle testu Car and Driver jen o sekundu pomalejší než nové. Temerario záměrně není na extrémních „hero“ pneumatikách, jako např. Corvette ZR1 s Michelin Cup 2R – je hravější, méně sterilní.
Kolik stojí čirá radost?
Startovní cena se v ČR bude pohybovat kolem částky 9 milionů korun. Nepočítám do toho samozřejmě výpadové balíčky, které mnozí využijí. Ano, Lamborghini Temerario 2026 je drahá hračka. Ale kdo si do ní sedne, hrát si nepřestane.