Ferrari představilo nástupce modelu Roma – elegantní kupé jménem Amalfi. Designově přináší nové rysy, ale pod kapotou zůstává osvědčený osmiválec s dvojitým přeplňováním – tentokrát s vyšším výkonem.
V úterý odpoledne Ferrari oficiálně odhalilo nový přírůstek do své modelové řady. Model Amalfi, pojmenovaný po slavné italské riviéře, je čtyřmístné kupé s motorem vpředu, které přebírá roli po ukončené ikoně Roma. Karosářsky navazuje na její linie, ale s modernizovaným výrazem a přepracovaným interiérem. To hlavní ale zůstává – pod kapotou najdeme stále milovaný 3,8litrový dvakrát přeplňovaný V8.
Design
Na první pohled je Amalfi stylově věrným pokračovatelem modelu Roma – nízká příď, výrazné zadní blatníky, dlouhá kapota a elegantní silueta. Nově se objevuje tzv. „sharknose“ čelní partie s černým panelem mezi štíhlými světlomety, inspirovaná modely SF90 nebo 12Cilindri. Zadní část zůstává u čtveřice výrazných světlometů, propojených decentní černou lištou.
Největší změna přichází podle Motor1 uvnitř. Ferrari konečně vyslyšelo volání zákazníků a odstranilo kritizovaná dotyková tlačítka na volantu – nahradila je klasická fyzická tlačítka. Startovací tlačítko je nyní z titanu a je umístěné nalevo od volantu.
Motorizace
Motor pod kapotou je dobře známý: dvakrát přeplňovaný V8 o objemu 3,8 litru. Nyní však s výkonem 631 koní, tedy o 19 více než u Romy. Točivý moment zůstává na hodnotě 761 Nm. Síla proudí na zadní kola přes osmistupňovou dvouspojkovou převodovku, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 3,3 sekundy, maximální rychlost činí 319 km/h. Výkonové zlepšení přinesly nové vačkové hřídele, preciznější blok motoru, lehčí olej a úpravy kalibrace turbodmychadel.
Amalfi využívá také pokročilé technologie – brzdový systém brake-by-wire, převzatý z modelů 296 GTB a 12Cilindri, a aktivní zadní spoiler, který se při vyšších rychlostech vysouvá a poskytuje až 110 kg přítlaku při 250 km/h, přitom přidává jen 4 % odporu navíc.
Technologie
O stabilitu a výkon se stará software Side Slip Control 6.1, který koordinuje všechny jízdní parametry – od úhlu řízení po pohyby podvozku – pro maximální přilnavost. Samozřejmostí je sada asistenčních systémů: adaptivní tempomat, nouzové brzdění, hlídání jízdních pruhů a další.
Verdikt
Ferrari zatím neoznámilo termín zahájení dodávek, ale očekává se, že Amalfi dorazí k prvním zákazníkům ještě letos. A pro milovníky jízdy pod širým nebem – značka si už registrovala název Amalfi Spider, takže kabriolet je jen otázkou času.