Toyota Land Cruiser má novou podobu a poprvé i elektrifikaci pro evropský trh. Legendární off-road ale neztrácí nic ze své pověsti. Stále zvládne bahno, kamení i hluboké brodění. Jen k tomu přidává trochu klidu, ticha a nižší spotřebu.
Pod kapotou dál zůstává známý 2,8litrový turbodiesel. Nově mu ale pomáhá 48voltový mild-hybrid. Žádné zásadní přestavby, jen chytré doladění – elektromotor místo alternátoru, lehká baterie a měnič napětí. Toyota tím nenásilně šetří palivo a uhlazuje rozjezdy. Převodovka je pořád osmistupňový automat a pohon všech kol zůstává samozřejmostí.
Pořád teréňák tělem i duší
Hybrid sem nezapojili kvůli trendu, ale funkci. Komponenty rozložili tak, aby nepřekážely a hlavně, aby Land Cruiser pořád zvládl projet potok nebo blátivou cestu. Brodění 70 cm? Beze změny. Chlazení má vlastní filtr, který chrání baterii před přehřátím, motorgenerátor dali výš, mimo vodu i kamení.
Ačkoli výkon nebyl oficiálně oznámen, můžeme očekávat stejných 204 koní a 500 Nm jako u modelu Hilux. Na papíře to možná nezní nijak dramaticky, ale z vozu je jasné, že jde hlavně o pevnost podvozku a pohodlí za volantem.

Úspornější a jemnější
Řidič pozná hybrid hlavně při popojíždění. Start-stop běží plynuleji, rozjezdy jsou méně trhavé a i brzdění působí přirozeněji. Vše běží tiše, jen je při couvání nebo na semaforu znát komfort, který starému modelu chyběl.
Na palubní desce se zobrazuje, co systém právě dělá. Můžete dokonce nastavit, kdy přesně se má motor vypnout, například po delší době stání, aby klimatizace neběžela zbytečně naprázdno.
Žádné kompromisy, jen jiná cesta
Toyota nedělá z Land Cruiseru městské SUV. Stále se jedná o výkonné vozidlo pro náročnou práci. Jen teď dokáže fungovat kultivovaněji. A navíc úsporněji. Hybridní systém Land Cruiseru je obzvláště užitečný ve městě, ale ani na venkově nezůstává pozadu.
První vozy dorazí na trh ještě letos. Ceny zatím Toyota neprozradila, ale částka bude nad současnými dvěma miliony korun. Za ty peníze o to více potěší, že si auto poradí i v náročném terénu, bez zbytečného hluku.