Italská automobilka Ferrari pravděpodobně odloží uvedení svého druhého elektromobilu až na rok 2028. Důvod je překvapivě jednoduchý – podle dostupných informací je mezi zákazníky téměř nulový zájem o elektrické sportovní vozy.
Zatímco první elektrické Ferrari, jehož premiéra byla původně naplánována na letošní říjen, bylo posunuto na už jaro 2025, druhý elektromobil značky se měl objevit v roce 2026. To se však mění. Podle serveru Car and Driver se uvedení odkládá minimálně o dva roky – tedy až na 2028, a možná i později.
Reálný zájem o elektrický supersport údajně neexistuje
Jeden ze zdrojů uvedl, že „reálná, udržitelná poptávka po elektrickém sportovním voze v podstatě neexistuje“. Ferrari má podle něj velmi loajální klientelu, která od vozu očekává nejen výkon, ale i emoce – a právě ty podle všeho elektrický pohon zatím nabídnout nedokáže.
První elektrický model Ferrari má být exkluzivní nízkonákladový kus pro omezený počet zákazníků. Oproti tomu druhý elektromobil měl být vyroben ve větších počtech a stát se běžnější součástí nabídky značky. Právě obava z nízkého zájmu o takový vůz je důvodem, proč Ferrari celý projekt přibrzdilo.
Zdržení však Ferrari poskytuje i více času na vývoj vlastní technologie elektrického pohonu, která by mohla v budoucnu přesvědčit i skeptické zákazníky. Automobilka údajně chce přijít s něčím, co bude nejen výkonné, ale i emocionálně nabité – tak, jak jsou fanoušci značky zvyklí.
Ferrari není jediný výrobce, který odkládá termíny
Ferrari v tomto směru není osamocené. S podobnými problémy se potýká i Aston Martin, jehož šéf Lawrence Stroll loni odůvodnil zpoždění elektrického modelu tím, že zákazníci „chtějí slyšet zvuk a cítit vůni svých sportovních aut“. Maserati dokonce zcela zrušilo svůj projekt elektrického supersportu MC20 Folgore, přestože ho oznámilo už před pěti lety. Důvodem byla opět „nízká očekávaná obchodní atraktivita“.
Report: Ferrari Is Apparently Delaying Its Second EV https://t.co/kr2LRBXslV
— Car and Driver (@CARandDRIVER) June 18, 2025
Verdikt
Z těchto signálů je zřejmé, že přechod ke sportovním elektromobilům nebude tak rychlý, jak se možná ještě před pár lety zdálo. I přes tlak emisních norem a trend elektrifikace se zdá, že u prémiových značek stále vítězí emoce nad technologií. A Ferrari jakožto symbol tradice si evidentně nemůže dovolit riskovat ztrátu své identity. Uvidíme, jestli se trend otočí.