WNM_pozadi
18.2 C
Czech
Úterý 17. června 2025

Mibot je nejmenší elektromobil Japonska. A taky jeden z nejlevnějších

Nový mikro-elektromobil Mibot cílí na to nejnutnější. Má jedno sedadlo, malý kufr a baterii, která zvládne 100 kilometrů. Víc nepotřebuje. V Japonsku se o něj ale začíná zajímat víc lidí, než byste čekali.

Opel Frontera dorazil do Česka. Za půl milionu korun nabídne sedm míst i hybrid

Kdo hledá praktické SUV za rozumné peníze, má novou možnost. Opel uvádí na český trh novou Fronteru crossover, který kombinuje prostor, jednoduchost a nízkou spotřebu. V základní výbavě stojí 499 990 korun.

Nová značka AUDI v Číně představí svůj první model

Nově založená značka AUDI v Číně se chystá uvést na trh tři modely, přičemž první z nich se odhalí už brzy. 

Reklama

Německé luxusní automobilky si po desetiletí užívaly úspěch na čínském trhu, ale s rostoucí konkurencí od domácích výrobců, zejména v segmentu elektromobilů, se musí přizpůsobit novým podmínkám. Audi vstoupilo na čínský trh už v roce 1988 a nyní, v roce 2025, se chystá uvést novou značku se stejným jménem, ale psanou velkými písmeny: AUDI.

Během konference o výsledcích prodeje za rok 2024 oznámil ředitel Audi Gernot Döllner, že první produkční model značky AUDI bude představen na autosalonu Auto Shanghai. Akce se koná od 25. dubna do 2. května, přičemž premiéra vozu je naplánována na 23. dubna během prvního dne pro tisk. Jméno modelu zatím zůstává tajemstvím, ale ví se, že půjde o produkční verzi loňského konceptu AUDI E.

AUDI: Elektrická budoucnost v Číně

Na rozdíl od současných modelů Audi, které nabízejí různé typy pohonů, bude AUDI stoprocentně elektrickou značkou. Podle Motor1 se nejedná pouze o projekt koncernu Volkswagen, ale vozy vznikají ve spolupráci s čínskou automobilkou SAIC. Po debutu prvního modelu v dubnu se v průběhu následujících dvou let očekávají další dvě vozidla: SUV a Sportback.

Pokročilá platforma a vysoký výkon

Vůz AUDI E je postaven na nové platformě Advanced Digitized Platform vyvinuté ve spolupráci se SAIC. Rozměrově se nachází mezi modely A5 Avant a A6 Avant, ale vzhledem k tomu, že využívá specializovanou platformu pro elektromobily, nabídne větší vnitřní prostor. Koncept měl rozvor 2950 mm, což je o něco více než u modelu A6 Avant.

Mezi nápravami se nachází velká 100kWh baterie, která poskytuje dojezd až 700 km dle čínské normy CLTC. Platforma podporuje 800V architekturu, díky čemuž lze za 10 minut dobít dostatek energie pro 370 km jízdy. Pohon zajišťují dva elektromotory s kombinovaným výkonem 764 koní a 800 Nm točivého momentu. To umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy.

Verdikt 

Nová značka AUDI tak představuje další strategický krok v boji o čínský automobilový trh, kde konkurence neustále roste a kde tradiční němečtí výrobci musí přehodnotit své strategie, aby si udrželi svou pozici.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Mibot je nejmenší elektromobil Japonska. A taky jeden z nejlevnějších

Nový mikro-elektromobil Mibot cílí na to nejnutnější. Má jedno sedadlo, malý kufr a baterii, která zvládne 100 kilometrů. Víc nepotřebuje. V Japonsku se o něj ale začíná zajímat víc lidí, než byste čekali.

Opel Frontera dorazil do Česka. Za půl milionu korun nabídne sedm míst i hybrid

Kdo hledá praktické SUV za rozumné peníze, má novou možnost. Opel uvádí na český trh novou Fronteru crossover, který kombinuje prostor, jednoduchost a nízkou spotřebu. V základní výbavě stojí 499 990 korun.

Chevrolet Equinox EV je skvělý. Je tu ale lepší model 

Chevrolet dnes nabízí dvě kompaktní SUV pod stejným názvem – Equinox EV a Equinox se spalovacím motorem. A i když sdílejí jméno i segment, v praxi jsou to dva zcela odlišné vozy. Rozdíly sahají od designu přes technologie až po samotný zážitek z jízdy. Oba modely však mají své silné stránky. Pojďme se na ně podívat. 

Tak jsme se dočkali. Legendární Ford F-150 Lobo je zpět. 

Po loňském debutu modelu Maverick Lobo přichází Ford s větším a drsnějším pokračováním této pouliční „stylovky“ – seznamte se s novým F-150 Lobo. Název „Lobo“, což ve španělštině znamená „vlk“, byl poprvé použit v roce 1981 u konceptu Bronco a v roce 1997 se objevil i na sériové verzi F-150 určené pro mexický trh. A teď pozor, možná brzy zamíří i do Evropy.

Leapmotor B10 může změnit hru. Čínské SUV míří do Evropy s cenou pod 300 tisíc

Čínská značka Leapmotor vstupuje na český trh s elektromobilem, který v domovské zemi vyvolal vlnu zájmu. Model B10 kombinuje moderní výbavu, odvážný design a techniku, která může zneklidnit evropské automobilky. A to vše za cenu, která dává smysl.

Huawei představil Maextro S800. Elektrická limuzína míří na Rolls-Royce

Huawei se po boku automobilky JAC vrhá do světa luxusních elektromobilů. Nový sedan Maextro S800 nabízí přes 800 koní, autonomní řízení a kabinu plnou displejů a luxusních detailů. Na rozdíl od německých konkurentů ale stojí třetinu.

Hyundai Ioniq 6 N. Je tu první oficiální pohled na ostrý elektrický sedan

Po úspěchu modelu Ioniq 5 N se Hyundai připravuje na rozšíření své sportovní divize N i v rámci elektromobilů. A právě teď se světu poprvé oficiálně ukázal Hyundai Ioniq 6 N, a to v podobě série teaser fotografií, které odhalují úchvatné detaily připravovaného dravého, výkonného sedanu.

Bentley omezuje exporty do USA, ceny zatím ponechává beze změny

Britská automobilka Bentley oznámila, že dočasně pozastavila export některých vozů do Spojených států, a to navzdory tomu, že bude pokračovat v importu vozů přímo objednaných zákazníky. Důvodem je nejistota ohledně nově zavedených celních tarifů, které zkomplikovaly obchodní vztahy mezi USA a Velkou Británií.

Mibot je nejmenší elektromobil Japonska. A taky jeden z nejlevnějších

Nový mikro-elektromobil Mibot cílí na to nejnutnější. Má jedno sedadlo, malý kufr a baterii, která zvládne 100 kilometrů. Víc nepotřebuje. V Japonsku se o něj ale začíná zajímat víc lidí, než byste čekali.

Opel Frontera dorazil do Česka. Za půl milionu korun nabídne sedm míst i hybrid

Kdo hledá praktické SUV za rozumné peníze, má novou možnost. Opel uvádí na český trh novou Fronteru crossover, který kombinuje prostor, jednoduchost a nízkou spotřebu. V základní výbavě stojí 499 990 korun.

Chevrolet Equinox EV je skvělý. Je tu ale lepší model 

Chevrolet dnes nabízí dvě kompaktní SUV pod stejným názvem – Equinox EV a Equinox se spalovacím motorem. A i když sdílejí jméno i segment, v praxi jsou to dva zcela odlišné vozy. Rozdíly sahají od designu přes technologie až po samotný zážitek z jízdy. Oba modely však mají své silné stránky. Pojďme se na ně podívat. 

Tak jsme se dočkali. Legendární Ford F-150 Lobo je zpět. 

Po loňském debutu modelu Maverick Lobo přichází Ford s větším a drsnějším pokračováním této pouliční „stylovky“ – seznamte se s novým F-150 Lobo. Název „Lobo“, což ve španělštině znamená „vlk“, byl poprvé použit v roce 1981 u konceptu Bronco a v roce 1997 se objevil i na sériové verzi F-150 určené pro mexický trh. A teď pozor, možná brzy zamíří i do Evropy.

Leapmotor B10 může změnit hru. Čínské SUV míří do Evropy s cenou pod 300 tisíc

Čínská značka Leapmotor vstupuje na český trh s elektromobilem, který v domovské zemi vyvolal vlnu zájmu. Model B10 kombinuje moderní výbavu, odvážný design a techniku, která může zneklidnit evropské automobilky. A to vše za cenu, která dává smysl.

Huawei představil Maextro S800. Elektrická limuzína míří na Rolls-Royce

Huawei se po boku automobilky JAC vrhá do světa luxusních elektromobilů. Nový sedan Maextro S800 nabízí přes 800 koní, autonomní řízení a kabinu plnou displejů a luxusních detailů. Na rozdíl od německých konkurentů ale stojí třetinu.

Hyundai Ioniq 6 N. Je tu první oficiální pohled na ostrý elektrický sedan

Po úspěchu modelu Ioniq 5 N se Hyundai připravuje na rozšíření své sportovní divize N i v rámci elektromobilů. A právě teď se světu poprvé oficiálně ukázal Hyundai Ioniq 6 N, a to v podobě série teaser fotografií, které odhalují úchvatné detaily připravovaného dravého, výkonného sedanu.

Bentley omezuje exporty do USA, ceny zatím ponechává beze změny

Britská automobilka Bentley oznámila, že dočasně pozastavila export některých vozů do Spojených států, a to navzdory tomu, že bude pokračovat v importu vozů přímo objednaných zákazníky. Důvodem je nejistota ohledně nově zavedených celních tarifů, které zkomplikovaly obchodní vztahy mezi USA a Velkou Británií.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama