-0.4 C
Czech
Neděle 28. prosince 2025
NovinkyGenesis se dostal do Evropy. Na trhu se objevil luxusní model G90

Genesis se dostal do Evropy. Na trhu se objevil luxusní model G90

Reklama

Konkurence, jakou je například BMW nebo Mercedes-Benz, se může začít třepat v základech. Na trhu se objevil nový sedan G90. Značka Genesis, která patří pod světoznámou firmu Hyundai, obohatila tímto modelem svoje portfolio už v roce 2021. K nám se ale tento koráb silnici dostává až teď. Luxusní zpracování všech detailů jde ruku v ruce s masivním výkonem. 

Vzhled modelu Genesis G90 se řadí mezi ty, které nás na první pohled okouzlí svým nadčasovým pojetím. Výrobci se zaměřili na detaily, praktičnost i dynamiku. Elegance, která celému vozu vévodí, se zde místy mísí právě s tvrdou sportovností. Technologicky se Genesis G90 řadí mezi naprostou špičku. Nemalé množství asistentů nám pomůže během každé jízdy. Stejně jako Mercedes, i firma Genesis zakomponovala do své vlajkové lodí otáčení zadních kol. 

Cena se vyšplhala na cca 1,8 milionu korun. To je pochopitelně nemálo peněz. Pokud bychom ale chtěli porovnat tuto cenovky s jinými modely, podívejme se například na BMW. Vůz i7 nás vyjde na téměř 3 miliony korun. Kolem stejné hodnoty se pohybuje také Mercedes-Benz třídy S. Ten je právem považovaný za jedno z nejluxusnějších vozů na světě. Genesis G90 jim ale technologicky i výkonnostně směle konkuruje. Pojďme se na něj tedy podívat zblízka. 

Design 

Výrobci se snažili propojit účelovost s abnormálním luxusem. To přesně se jim podařilo. Přední část se vyznačuje masivní maskou, na které budeme obdivovat převážně mohutnou mříž a LED světlomety. Ty jsou navíc pomyslně protaženy až za úroveň předních kol pomocí lišt. Z boční strany nás zaujaly dvě věci. Tou první jsou pochopitelně zapuštěné kliky dveří. Dále pak vyrazí dech silueta vozu. Ta se v zadní část postupně svažuje a podporuje tak již dost zřetelnou eleganci. 

Interiér si nás zase získá komfortem, který umí nabídnout. Genesis G90 měří téměř 5,5 m na délku, není tedy divu, že o místo nebudeme mít nouzi. Palubní deska v kůži, dekor dřeva, sklo i hliník. Všechny materiály byly vybrány s maximálním zřetelem na kvalitu. 

Motorizace 

Pod kapotou najdeme v zásadě dva motory. Prvním je 3,5litrový benzín, který dá dohromady až 380 koní. Druhý 3,5litrový motor s označením Turbo 48V Electric Super Charger pak nabídne až 415 koní. Musíme přiznat, že se zde bavíme o královských hodnotách. 

Verdikt 

Pokud bychom snad o koupi uvažovali, musíme si říct, že tohle vozidlo není typickým rodinným sedanem. Výrobci chtěli dopřát lidem luxus a tento úkol splnili více než úspěšně. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Renault s prototypem Filante Record ujel 1 008 km na jednu sériovou baterii

Renault si před koncem roku připsal rekord, který zní skoro jako provokace. S elektromobilem Filante Record ujel 1 008 kilometrů bez nabíjení. Držel přitom průměr 102 km/h a zvládl to za méně než deset hodin. Spotřeba spadla na 7,8 kWh na 100 kilometrů. A to celé se sériovou baterií o kapacitě 87 kWh.

Toyota ukázala prototyp GR GT a chystá silniční osmiválec

Toyota zvedla laťku své sportovní divize Gazoo Racing. Na domácí půdě ukázala prototyp GR GT a vedle něj i závodní verzi GR GT3 pro kategorii FIA. Novinka míří vysoko: kombinace osmiválce, hybridní techniky a transaxle koncepce slibuje výkon i vyváženost. Výrobce tvrdí, že silniční varianta má zůstat použitelná každý den.

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama