2.6 C
Czech
Pátek 19. prosince 2025
MotorkyKrásná podívaná. BMW C 400 X se řadí mezi nejschopnější skútry na...

Krásná podívaná. BMW C 400 X se řadí mezi nejschopnější skútry na trhu

Reklama

Pokud by snad někdo hledal vhodnější skútr do městských uliček, možná by hledal marně. BMW C 400 X v sobě kombinuje všechno potřebné. Na první pohled se jedná o velice dynamicky vyladěný stroj. Nabízí navíc mnoho technologických funkcí, které nám značně ulehčí život. Kromě pohodného sezení budeme rádi i za spotřebu. BMW se s tímto skútrem překonalo. 

Designem se skútr BMW C 400 X, který už nás provází na cestách několik let, přibližuje modelům M. Minimálně toto tvrzení platí o barevné kombinaci. Technologicky nás zaujme převážně svou vysoce podchycenou konektivitou a rovněž funkcemi, které dělají z jízdy do práce snesitelnější situaci. Motor nabízí slušnou porci koní, která sice nijak nezavaří nováčkům, v ranních špičkách ale dokáže poskytnout kýžený odpich. Spotřeba rovněž potěší. 

Cenově se sice pohybujeme ve vyšších číslech, dávají však svou určitou logiku. Základní výbavu skútru BMW C 400 X pořídíme za cca 184 000 korun. To je vcelku dost peněz na skútr obecně. Musíme si ovšem zvážit pro a proti. BMW nabízí takových výhod, že není o koupi potřeba dlouho uvažovat. Pokud se rozhodneme do BMW C 400 X investovat, litovat rozhodně nebudeme. Spolehlivost se předhání s krásou. Pojďme se na tento stroj z firmy BMW podívat zblízka.

Design 

Vzhledem se skútr BMW C 400 X zavděčí téměř všem. Barevně sází převážně na fantasticky rozmístěnou trikoloru. Tu ovšem můžeme změnit za šedou barvu jménem Vášeň s červenými prvky. Poslední Style Sport nás odrovná temně černou s modrým dekorem. Přední světlomet působí robustně. Nejen on, ale také celá karoserie dodávají modelu BMW C 400 X na dynamice. Sportovnost z tohoto skútru jen tryská. 

Specifikace 

Téměř 200 kg váhy. Hmotnost BMW C 400 X je úctyhodná. Potěší nás ale, že na silnici drží tento stroj jako přibitý. Přední kolo dostalo průměr 15 palců. zadní pak 14 palců. brzdy využívají přední dva kotouče 265 mm, zadní stejně veliký. 

Motor 

Srdcem skútru BMW C 400 X se stal vodou chlazený jednoválec, který poskytne jezdci až 34 koní a 35 Nm točivého momentu. Spotřeba se ustálila na cca 3,5 litrech. To zní vcelku přijatelně 

Verdikt

BMW C 400 X patří právem mezi naprosté špičky ve svém oboru. Přestože cenově dosahuje vysokých hodnot, jeho koupě se rozhodně vyplatí. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama