1.3 C
Czech
Úterý 23. prosince 2025
Mercedes2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

Reklama

Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

Klasický Mercedes GLC je bestsellerem a jeho elektrická varianta bude přirozenou součástí modelové řady. Oficiální jméno zatím neznáme, ale současná nabídka zahrnuje benzínový GLC300 a plug-in hybridní GLC350e, takže elektrický model by mohl dostat označení GLC380 nebo GLC480, podobně jako elektrický G580 stojí nad benzínovým G550. Tento trend strukturování modelů pravděpodobně Mercedes zachová i do budoucna.

Design 

Přestože vypadá jako klasické GLC, elektrická verze je postavena na speciální platformě MB.EA, která bude základem pro další budoucí elektromobily. Mercedes se rozhodl pro tuto platformu, aby se vyhnul kompromisům, které by si vyžádalo použití architektury spalovacích motorů. MB.EA umožnila inženýrům optimalizovat design přímo pro elektromobilitu.

Testované prototypy byly silně maskované a technické detaily jsou zatím omezené. Víme ale, že karoserie elektrického GLC je nepatrně delší než u benzínové varianty, aby se do podlahy vešla baterie o kapacitě kolem 94,5 kWh. Vrcholná verze bude fungovat na 800V a nabíjecí výkon má dosahovat až 320 kW na 350kW nabíjecí stanici. Dojezd by se měl pohybovat kolem 640 km podle evropského cyklu WLTP, zatímco EPA očekává hodnoty nad 480 km. Pod kapotou nenajdeme pohonné ústrojí, ale prostorný 113litrový přední kufr.

Interiér byl při testování pečlivě maskovaný, ale víme, že delší rozvor poskytuje větší prostor pro nohy na zadních sedadlech. Rovná podlaha také zvětšuje komfort cestujících, zatímco panoramatická skleněná střecha dodává interiéru pocit vzdušnosti.

Motorizace 

Ohledně pohonu zatím nemáme potvrzené podrobnosti, ale v severním Švédsku testoval server Car and Driver verzi s dvoumotorovou konfigurací a pohonem všech kol, která nabízí kolem 483 koní. Na zasněžených a zledovatělých silnicích bylo snadné dostat zadní nápravu do smyku, zatímco sportovní režim poskytoval překvapivě velkou volnost při driftování, než systém jemně zasáhl a stabilizoval auto. Vzadu se nachází dvoustupňová převodovka podobně jako u Porsche Taycan, avšak změny stupňů jsou těžko postřehnutelné.

Na suché vozovce hrála zcela jiná písnička. Testované auto mělo volitelné vzduchové odpružení, které dobře kompenzovalo hmotnost baterií. V terénu se osvědčila zvýšená světlá výška, která pomohla překonat rozbitou horskou cestu s hlubokými výmoly bez větších problémů.

Verdikt 

Až se model GLC-Class EV dostane oficiálně do prodeje, bude muset konkurence zbystřit. Pravděpodobně nebude stát zrovna málo peněz, ostatní ale předčí schopnostmi. Nezbývá. Než čekat. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama