1.3 C
Czech
Úterý 23. prosince 2025
HyundaiZe Santa Fe je hybrid a pohledný kolos. Hyundai přestavěl oblíbené SUV

Ze Santa Fe je hybrid a pohledný kolos. Hyundai přestavěl oblíbené SUV

Reklama

Hyundai zásobuje trh s automobily nejrůznějšími kousky, když by se ale měl vybrat jeden, který patří mezi ty vůbec nejoblíbenější, je to SUV Santa Fe. Populární vůz překvapil novým designem, k tomu také novým pohonem, který má za cíl šetřit planetu. Plug-in hybrid sedí k novému vzhledu více než dobře.

Už nějaký ten pátek se Santa Fe prohání po evropských silnicích a získává na popularitě. Podle výrobců se jedná o vlajkovou loď v kategorii SUV na evropském trhu. Těmito slovy bychom možná šetřili, nicméně pravdou zůstává, že kvalitativně má toto auto dobře našlápnuto. Největší předností zůstává komfort a design interiéru, protože to je podle automobilky právě to, co Evropané chtějí. Hybridní pohon byl zvolen ze stejného důvodu. Auta musí jít na odbyt hlavně v zemích Evropské unie.

Pohodlnější než kdy dříve

Vzhledem k faktu, že je Santa Fe postavené na platformě Kia Sorento, je jasné, že SUV bude mohutnější a větší. Předku jasně vévodí nová maska chladiče, která dostala nádherné mřížování. Ve spojení s LED světly působí okázale a logicky vymyšleně. Pocit robustnosti podtrhává nárazník. Řidičův výhled je trochu ztížen, ale jde si velice rychle zvyknout. Ze strany oceníme převážně 19palcová kola, která dokonale padnou k celkovému vzhledu exteriéru.

Zadní části jasně dominuje nárazník, který naštěstí nepůsobí nijak levně, což se občas může stát. Nádherná LED světla spojená lištou zvýrazňují velký znak Hyundai. Exteriér se zkrátka povedl na jedničku a velký dík patří designérům, kteří svoji práci odvedli opravdu důsledně.

Interiér zůstává asi největším lákadlem na celém SUV. Palubní desce jasně dominuje obrazovka infotainmentu, která ovšem není přehnaně veliká. 10,25palcový displej neruší a krásně ladí se zbytkem. Ocenit musíme hlavně kvalitativní zpracování. Sedačky jsou robustní a pohodlné, nikde se nic neviklá a vše působí nadmíru prémiově. Ovládání řazení je dost vysoko na to, abychom měli vše hezky po ruce.

Motor a výkon

Plug-in hybrid je nově poháněný motorem 1,6 T-GDi „smartstream“ a elektromotorem o výkonu 66,9 kW. Nejvyšší celkový výkon se tu vyšplhal na 265 koňských sil, což je opravdu nádherné číslo. Dostáváme do výbavy navíc volič jízdních a terénních režimů. Překvapilo nás, jak je ovládání jednoduché. Za kolik si můžeme Hyundai Santa Fe Plug-in hybrid pořídit? Klasické Santa Fe startuje na částce 850 000 korun. Za Plug-in ovšem zaplatíme 1,249 milionu korun. To už je hodně peněz a obáváme se, že při rozhodování dají zákazníci spíše přednost klasickému dieselu s krouticím momentem 440 Nm a výkonem 202 koní, než zelenější energii.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama