4.5 C
Czech
Středa 17. prosince 2025
OstatníYaris se zvětšil. Model Cross rozhodně netrpí nedostatkem sebevědomí

Yaris se zvětšil. Model Cross rozhodně netrpí nedostatkem sebevědomí

Reklama

Toyota se nezaměřila pouze na masivní SUV s hybridními technologiemi. Tímhle typem pohonu vybavila také nový Yaris Cross. Oproti svému menšímu jmenovci se Cross vyznačuje větší praktičností a také prostorností. Kvalita všech systémů přesahuje standardy a my si tak můžeme vychutnat vcelku bezstarostnou jízdu. Heslem Toyota se stalo „neustále v pohybu“. Platí to i pro Cross? 

Automobilka prezentuje model Yaris Cross jako pětidveřové SUV, které se vyznačuje bohatnou paletou motorů i designových prvků. Přestože nedosahuje takové velikosti jako například RAV4, stále si nese tenhle Yaris prvky pořádného SUV. Ve městě se s ním všude pohodlně vejdeme, navíc do něho nacpeme i pořádný nákup. Tohle vše ovšem není to jediné lákadlo na zákazníky. Toyota Yaris Cross si opatřila úspěch také cenou. Za toto SUV zaplatíme v základu pouze 485 000 korun, a to se bavíme i o vcelku ucházejícím výkonu. Pojďme se zblízka podívat na automobil, který dokáže konkurenci pekelně zatopit.

Design 

Vzhled modelu Yaris Cross se v mnohém podobá prvotní předloze klasického Yarisu. Máme ovšem při pohledu na něj pocit, že spadl do kouzelného lektvaru, který ho zvětšil. Nejhlavnějším prvkem se stala rozhodně přední část. Ta na sebe vzala všechnu dynamiku exteriéru. Příď je výrazně více kolmá, což dodává vozidlu na robustnosti. LED světlomety se v mnohém podobají těm, které využívá Kia. Maska disponuje nevelkým grilem, o chlazení se tedy stará převážně nárazník. Kola dostala rozměr až 18 palců a nepřehlédnutelný styl. Výrobci navíc zkombinovali dvě barvy karoserie, a to tak elegantně, že nám pohled na ni nebudeme nikdy nudit. 

Interiér nabízí pohled na šikovně řešený prostor, který navíc u výbavy GR disponuje výrazným sportovním stylem. Toyota si zachovala fyzická tlačítka, což vždycky rádi uvítáme. S nižší cenou musí přijít smíření s tím, že sem tam narazíme na levný plast, který nepotěší škrábavým zvukem. Plusy ovšem výrazně převyšují mínusy. 

Motor 

Hybridy kombinují své elektromotory s 1,5litrovými benzíny. Výsledkem je tak výkon 116 koní. Pokud se rozhodneme do hybridu neinvestovat a toužíme po čistém benzínu, připravme se na výkon 125 koní. 

Verdikt 

Startovací cena 485 000 korun se může velice rychle přehoupnout přes 770 000 korun. Buďme ale féroví, Yaris Cross za to stojí.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama