6.9 C
Czech
Čtvrtek 11. prosince 2025
MercedesUltraluxusní monstrum za 5,5 milionu. Podívejte se na dvanáctiválcového „Medvěda“

Ultraluxusní monstrum za 5,5 milionu. Podívejte se na dvanáctiválcového „Medvěda“

Reklama

Fanoušci nejluxusnějších vozů mají zase o čem přemýšlet. Mercedes odtajnil data jednoho ze svých klenotů. Divize Mercedes-Maybach vypustila do světa dvanáctiválec s označením S 680 4Matic. Motor o objemu 6,0 litrů se pyšní výkonem 450 kW, což je 612 koní. Když nebudete přikupovat doplňky a extra věci, vyjde vás na 5,5 milionu. Pokud byste se ale rozvášnili, nebude vám stačit ani 7 milionů.

Mercedes-Maybach S 680 je tady a sedan s motorem V12 zaujímá své právoplatné místo na vrcholu řady. Nedávno odhalená třída S si zachovává svůj šestilitrový motor s dvojitým turbem a maličko strká osmiválec S 580 do kapsy.

Zatímco osmiválec se pyšní výkonem 370 kW, nadupaný dvanáctiválec má o dalších 80 kW navrch a na stovku se dostane za 4,5 vteřiny.  Maximální rychlost obou modelů je 250 km/hod. Rozdíl najdete samozřejmě v ceně. Cena vozu s motorizací V12 je uváděna 217 tisíc eur, což je přibližně 5,5 milionu korun. „Slabší“ brácha pak vyjde na 164 tisíc eur. Při přepočtu na české koruny je tak o 1,3 milionu levnější.

Ručně vyrobený 12tiválcový motor má stejný výkon a točivý moment jako v předchozí generaci Mercedesu-Maybach. Ale tentokrát bude točivý moment celkem v poklidu pohánět všechna čtyři kola 4Matic Systému. To je pro V12 novinka, protože dříve byl vůz vyráběn pouze s pohonem zadních kol.

Podle informací z automobilky bude točivý moment rozdělen poměrem 69% na zadní nápravu a 31% na přední nápravu. Tím má být zajištěno, aby řidiče při nepřízni počasí nezaskočilo zbytečné prokluzování.

Cokoli navíc není vůbec „za hubičku“

Asi vás nepřekvapí, že když si chcete dopřát ještě něco navíc, musíte si připravit další desetitisíce a mnohdy i statisíce. Paket s označením First Class nabízí špičkový audiosystém Burmester, vychytanější a rozsáhlejší vyhřívání, infotainment pro zadní sedačky a kožené čalounění stropu. Cena skoro 900 tisíc.

Chcete tu nejlepší kůži do interiéru? 670 tisíc. Unikátní kombinace zlaté a červené barvy vyjde na necelých 400 tisíc. Plně automatické otevírání i zavírání zadních dveří je za 40 tisíc. Natáčení zadní nápravy má také cenovku 40 tisíc. Technologie předních světlometů Digital Light umí promítat navigační pokyny a stojí 57 tisíc.

Když kouknete na fotky z interiéru, možná si představíte, jak sedíte na zadním sedadle se sklenkou sektu a přemýšlíte, co s načatým večerem. Skleničky na šampaňské se speciálními nápojovými držáky přijdou na necelých 100 tisíc. A pokud začnete mít pocit, že by v autě mohli jezdit věhlasní politici či velvyslanci reprezentující svou zemi, tak vězte, že systém pro upevnění vlajky vyjde na 61 tisíc na jeden blatník. Suma sumárum, když se do toho opřete, může vás vytuněný dvanáctiválcový „Medvěd“ vyjít i na více než 7 milionů.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.

Škoda 100 dostává moderní podobu

Škoda otevírá další kapitolu projektu, ve kterém převádí legendární modely do současného designu. Tentokrát si bere do ruky ikonickou stovku a ukazuje ji jako sebevědomý elektrický sedan inspirovaný jazykem Modern Solid. Výsledek působí jako pocta historii i odvážný krok do budoucnosti.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama