-1.7 C
Czech
Sobota 27. prosince 2025
OstatníToyota se snaží prorazit s obry i v Evropě. Jasný důkaz představuje...

Toyota se snaží prorazit s obry i v Evropě. Jasný důkaz představuje Highlander

Reklama

Obří auta zevnitř i zvenku? Na to si zvykli zejména obyvatelé Severní Ameriky. Jenomže i v Evropě je novým trendem vlastnit tato velká vozidla a chlubit se s nimi na všemožných typech silnic. Toyota o všem samozřejmě moc dobře ví, proto vyslala na „starý kontinent“ hybrid s názvem Highlander.

Na co se to vlastně koukáme? Jde o prvotřídní řadu SUV od japonské značky Toyota, která pochopila, že chce-li expandovat na americký trh, musí začít vyrábět auta v mohutnějších verzích. Pro nás Evropany je provozování masivních trucků o něco náročnější kvůli cenám pohonných hmot. Přeci jen, galon benzínu stojí jiné peníze v USA a u nás. Při současném nárůstu cen by se mohlo zdát, že hybrid bude tou správnou volbou. Nenechme se ale zmást, i přes svůj zelený zevnějšek „žere“ Highlander 7,1 litru na 100 km. Je to přeci jen pořádný kus železa.

Dlouhé a prostorné

Už na první pohled nás překvapí, jak je tohle SUV velké. Na délku měří téměř 5 m a do šířky zabere 1,93 m. Vzhledem k faktu, že se nám do rukou dostane 7 míst k sezení, je délka vcelku pochopitelná. Zvenku jde o opravdu vydařený kousek. Maska chladiče je skutečně „obří“ a krásně na ní vynikne znak Toyoty v modrém poli. Přestože je předek tak nepřehlédnutelný, ve výhledu z místa řidiče nám nic nebrání. Zadní část auta je opět dokonale navržená, až na nárazník, který působí na Toyotu docela levně. Kola o velikosti 20 palců s krásným paprskováním jsou automatickou součástí výbavy.

Interiér potěší každého, kde rád veliké věci a zároveň nemusí přeplácané prostředí. Na co se podíváme, to přibralo na rozměrech. Volant, palubní deska, řadicí páka. Sedadla z kůže jsou nadmíru pohodlná. Všechny materiály působí prémiově a stabilně. Nikde se nic neviklá a navíc máme pocit naprostého bezpečí. Bezpečnost je nejen v Japonsku důležité téma. Automaticky tak Higlander nabízí parkovací senzory, systém upozornění na opuštění jízdního pruhu i VSC (Vehicle Stability Control). Kufr nabízí jen menší množství kapacity (241 l) kvůli třetí řadě sedadel. Ta se dá ovšem sklopit.

Výkon a motor

Pro všechny výbavy máme jen jednu možnost. 2,5litrový motor v benzínu v kombinaci s elektromotorem. Výkon tak činí 190 koňských sil a krouticí moment 239 Nm. Emise se tu dostaly na hodnotu 160 g/km. Rychlost je rovněž uspokojivá. 180 km/h je přeci jen víc, než si můžeme na českých silnicích dovolit. Zrychlení z 0 na 100 za 8,3s. Na kolik nás Highlander vyjde? Cena se pohybuje od 1,4 milionu korun až do 1,8 milionu korun. Je to hodně peněz, ale praktické je tohle auto hodně.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama