1.4 C
Czech
Pondělí 22. prosince 2025
OstatníToyota Prius. Hybridní zázrak v luxusním provedení

Toyota Prius. Hybridní zázrak v luxusním provedení

Reklama

Novinka ze stáje Toyota se pomalu dostává i na český trh. Bude slavit úspěch? Hybridní pohon bude šetřit naše peněženky, design dodá na prestiži. Pro ty, kteří zcela nefandí elektřině, je hybridní varianta vozu ideálním kompromisem. Nový Prius navíc nabízí nejen efektivitu jízdy, ale také život v určitém stylu. Exteriér se vymyká chápání, interiér nás okouzlí svým luxusem. 

Pochopitelně, pořídit si auto není jen a pouze o designu. Musí splňovat náročná kritéria úspornosti, efektivity, praktičnosti a také ceny. Skloubit všechny tyto faktory dohromady se může zdát jako nadlidský úkol. Ne však pro značku Toyota. Nový Prius zatím sice nemá stanovenou cenu, ostatní faktory ovšem naplňuje naprosto dokonale. Hodnotově budeme muset zkousnout nějaký ten milion navíc. Přeci jen, automobil podobných kvalit nemůže být zadarmo. Poslední výzvou pro vývojáře byla jednoduchost. Chtěli nové auto co nejvíce přiblížit lidem a podle toho se muselo vše upravit. Toyota se tak stala vozem s intuitivním ovládáním. Pojďme se blíže podívat, jak si výrobci s výzvou ve zlaté barvě poradili. 

Design 

Vzhled modelu Prius nelze popisovat v měřítku klasických vozů. Toyota skutečně dokázala odlišit svou vlajkovou loď s hybridním pohonem od zbytku konkurence. Přední část se krásně svažuje k nárazníku a tvoří ideální podklad pro LED světlomety. Ty jsou přímo propojeny s lištou a tvoří tak podobný tvar jako znak automobilky. Skutečná zajímavost přichází s boční strany. Zadní dveře se profilují „skrytou“ klikou, což mnohdy působí nepatřičně, ne však u modelu Prius. Kola nabrala na průměru a stylem se přibližují nabroušeným nožům. Zadní část disponuje černým zakončením střechy a masivním nápisem Prius. 

Interiér se nese zcela ve stylu moderního až nadčasového designu. Volant nabízí tlačítka pro ovládání základních funkcí, přímo za ním se tyčí neveliký přístrojový panel. Oproti němu působí obrazovka infotainmentu jako širokoúhlá televize. Sedlala z prvotřídní látky jsou stejně kvalitní jako zbytek kabiny z tvrzených plastů. 

Novinka zároveň přichází i z oblasti střechy. Zde najdeme solární panely pro dobíjení baterie. Jedná se o velice šikovnou věc, kdy zaparkované auto i auto v pohybu bere tu nejčistší energii pro udržení plného stavu baterie. 

Verdikt 

Cenu sice, stejně jako mnoho dalších detailů, firma teprve zveřejní. My zatím můžeme říci jediné. Prius se zkrátka povedl. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama