1.6 C
Czech
Pátek 19. prosince 2025
BMWŠkoda, Land Rover či BMW. Tohle je 5 hybridů, které pojí síla...

Škoda, Land Rover či BMW. Tohle je 5 hybridů, které pojí síla nebo luxus

Reklama

Elektro? Nebo spalovací motor? Za Atlantským oceánem neřeší, Evropa dostává všelijaká ultimáta a za pár let zřejmě druhá možnost vůbec nebude k dostání. Kromě těchto dvou variant ale existuje i jakýsi kompromis. Těchto 5 hybridů se zkrátka povedlo. A to jak z pohledu síly, tak vzhledu a luxusu.

Nebudeme zabíhat zbytečně do teorie, protože to je věc, která jde snadno dohledat. Jen pro pořádek, hybridem myslíme kombinovaný pohon, a to převážně benzín s elektřinou. Dnes se ovšem zaměříme spíše na zážitky, které nám naši favoriti mohou nabídnout. Luxus, síla, udržitelnost, vzhled, pohodlí. To jsou proměnné, které každý z nich drží v rukávech. Pojďme se podívat, která auta s hybridním pohonem musíme mít ve své garáži alespoň na plakátech.

BMW 5 Series 530e

Pod kapotou baterie 12kWh, elektrický motor, který nám do kol vpustí 94 koní a zajistí tak naprosto čistý a zelený dojezd 59km. Zkombinovaný je s klasickým dvoulitrem, který má koníčků o něco více a to konkrétně 288. Společně s krouticím momentem 420Nm se jedná a o vcelku slušnou mašinku, která se rozhodně na silnicích nezapře. Navíc je to prostě překrásné auto.

Škoda Superb iV

Česká hrdost a pýcha se začala vyrábět v roce 2019. Od té doby si tenhle hybrid získal neuvěřitelnou popularitu nejen u nás. S baterií 13kWh nám Škoda slibuje dojezd s nulovými emisemi 55km. V kombinaci s 1,4 litrovým turbo motorem se jedná o docela slušnou parádu, která navíc nabízí dojezd 804 km, když oba pohony propojíme. Za milion je to nádherný kousek do sbírky.

Volvo XC90 Recharge

Hybridní SUV, které se nezapře ani mezi svými kolegy ze stejné stáje. Baterie 18,8kWh a elektrický motor se 143 koňmi dokáže uspokojit kdejakého znalce. Zeleně dojedeme 64km a to se vyplatí. Všechno se do auta vejde a s třetí řadou sedadel, která je oproti jiným SUV velmi prostorná. Skvělé auto? Rozhodně!

Mercedes-Benz C-Class C300e

Vlajková loď německých hybridních pohonů. Nejenže se svou baterií 25,4kWh dokáže ujet téměř 100km pouze na čistý pohon, ale navíc je tenhle sedan až nebývale krásný. Platí to jak o exteriéru, tak o vnitřku kabiny, kde si opravdu budeme připadat jako na zámku. Silné a luxusní. To od automobilů přece chceme.

Land Rover Defender P400e

James Bond v něm sice nejezdil, ale svoje fanoušky tenhle hybrid má po celém světě. Dvoulitrový turbocharged motor kombinovaný s elektrickým motorem, který do pozoru sám za sebe staví 141 koní. Tenhle kus kvalitní práce zrychlí z nuly na 100 za 5,6s. Dokonalý vůz do každé garáže.

Závěrem

Přestože nemusíme mít hybridní pohony rádi, svoje výhody mají a jak jsme si teď ukázali, mnohdy i pořádnou dávku stylu. Nejsou sice nejlevnější, ale svoje místo v automobilovém průmyslu mají a ještě dlouho mít budou.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama