0.1 C
Czech
Neděle 28. prosince 2025
BMWŠkoda, Land Rover či BMW. Tohle je 5 hybridů, které pojí síla...

Škoda, Land Rover či BMW. Tohle je 5 hybridů, které pojí síla nebo luxus

Reklama

Elektro? Nebo spalovací motor? Za Atlantským oceánem neřeší, Evropa dostává všelijaká ultimáta a za pár let zřejmě druhá možnost vůbec nebude k dostání. Kromě těchto dvou variant ale existuje i jakýsi kompromis. Těchto 5 hybridů se zkrátka povedlo. A to jak z pohledu síly, tak vzhledu a luxusu.

Nebudeme zabíhat zbytečně do teorie, protože to je věc, která jde snadno dohledat. Jen pro pořádek, hybridem myslíme kombinovaný pohon, a to převážně benzín s elektřinou. Dnes se ovšem zaměříme spíše na zážitky, které nám naši favoriti mohou nabídnout. Luxus, síla, udržitelnost, vzhled, pohodlí. To jsou proměnné, které každý z nich drží v rukávech. Pojďme se podívat, která auta s hybridním pohonem musíme mít ve své garáži alespoň na plakátech.

BMW 5 Series 530e

Pod kapotou baterie 12kWh, elektrický motor, který nám do kol vpustí 94 koní a zajistí tak naprosto čistý a zelený dojezd 59km. Zkombinovaný je s klasickým dvoulitrem, který má koníčků o něco více a to konkrétně 288. Společně s krouticím momentem 420Nm se jedná a o vcelku slušnou mašinku, která se rozhodně na silnicích nezapře. Navíc je to prostě překrásné auto.

Škoda Superb iV

Česká hrdost a pýcha se začala vyrábět v roce 2019. Od té doby si tenhle hybrid získal neuvěřitelnou popularitu nejen u nás. S baterií 13kWh nám Škoda slibuje dojezd s nulovými emisemi 55km. V kombinaci s 1,4 litrovým turbo motorem se jedná o docela slušnou parádu, která navíc nabízí dojezd 804 km, když oba pohony propojíme. Za milion je to nádherný kousek do sbírky.

Volvo XC90 Recharge

Hybridní SUV, které se nezapře ani mezi svými kolegy ze stejné stáje. Baterie 18,8kWh a elektrický motor se 143 koňmi dokáže uspokojit kdejakého znalce. Zeleně dojedeme 64km a to se vyplatí. Všechno se do auta vejde a s třetí řadou sedadel, která je oproti jiným SUV velmi prostorná. Skvělé auto? Rozhodně!

Mercedes-Benz C-Class C300e

Vlajková loď německých hybridních pohonů. Nejenže se svou baterií 25,4kWh dokáže ujet téměř 100km pouze na čistý pohon, ale navíc je tenhle sedan až nebývale krásný. Platí to jak o exteriéru, tak o vnitřku kabiny, kde si opravdu budeme připadat jako na zámku. Silné a luxusní. To od automobilů přece chceme.

Land Rover Defender P400e

James Bond v něm sice nejezdil, ale svoje fanoušky tenhle hybrid má po celém světě. Dvoulitrový turbocharged motor kombinovaný s elektrickým motorem, který do pozoru sám za sebe staví 141 koní. Tenhle kus kvalitní práce zrychlí z nuly na 100 za 5,6s. Dokonalý vůz do každé garáže.

Závěrem

Přestože nemusíme mít hybridní pohony rádi, svoje výhody mají a jak jsme si teď ukázali, mnohdy i pořádnou dávku stylu. Nejsou sice nejlevnější, ale svoje místo v automobilovém průmyslu mají a ještě dlouho mít budou.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Toyota ukázala prototyp GR GT a chystá silniční osmiválec

Toyota zvedla laťku své sportovní divize Gazoo Racing. Na domácí půdě ukázala prototyp GR GT a vedle něj i závodní verzi GR GT3 pro kategorii FIA. Novinka míří vysoko: kombinace osmiválce, hybridní techniky a transaxle koncepce slibuje výkon i vyváženost. Výrobce tvrdí, že silniční varianta má zůstat použitelná každý den.

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama