-1.3 C
Czech
Středa 24. prosince 2025
MotorkyRoyal Enfield SG 650. Pekelně nadupaný koncept

Royal Enfield SG 650. Pekelně nadupaný koncept

Reklama

Royal Enfield dodává na trh velice povedené a dostupné motorky. Letos testuje svůj nejzajímavější koncept. SG 650. Cruiser, který svou precizností nadchne téměř celou motocyklovou komunitu. 650 okouzluje na první pohled svým designem. Kombinace chromu s černou je chladná a futuristická. Přesto si RE drží krásnou linii, která se vrací zpět do historie. 

Cíl by se někomu mohl zdát triviální, pro Royal Enfield ale znamenal mnoho. Výrobci si předsevzali, že musí vytvořit motorku s ojedinělým designem. Spíše než konkurenci, ale chtěli vyzvat sami sebe. Firma se nutně potřebovala vymanit ze zajetých tvarů, posunout svou značku dál a zachovat si tvář. Vznikl tak stroj s typickým tvarem komponentů, ale přeci jen celkově působí daleko více futuristicky. Koncept 650 pouští Royal Enfield do nové éry. 

Design 

Zachovat si duši historie, a přesto jít s dobou. Nelehký úkol čekal na designéry konceptu SG 650. Podoba nového cruiseru se ovšem povedla na jedničku. Předek se hodně vyostřil. Kulatý světlomet v masivní kapličce má velice tvrdé rysy. Krásně ladí s blatníkem, který dostal, stejně jako další komponenty, dvoukombinaci barev. Chrom a modrá propůjčuje modelu SG nádech tajemna. 

Silueta je sice podobná historickým modelům, nový koncept je ale přeci jen daleko více rovný. Nádrž plynuje nasedá na sedlo, které zase neagresivně přechází v blatník. Hlavní pozornost byla věnována motoru. Ten pěkně sedí v rámu a vše je přizpůsobené tomu, aby vynikal. Celý vzhled je podtržený výfukem, který ústí do masivní koncovky. Zde se Royal Enfield skutečně předvedl. 

Největší změnou prošla řídítka. Zrcátka míří sestupně a o všem máme přehled na TFT displeji. Royal Enfield naštěstí nesáhl po širokoúhlých obrazovkách, jak je tomu u jiných motocyklových firem zvykem, ale vystačil si se dvěma malými, kulatými ukazateli. Nádherně tak dokresluje své předsevzetí. Moderně, ale s ohledem na duší našich strojů. 

Motorizace 

O pohonu toho, bohužel, zatím moc nevíme. Je jisté, že se do rámu posadí V-Twin o objemu, překvapivě, cca 650 cc. Je však známo, že Royal Enfield nepatří mezi společnosti, které by prosluly špatnými motory. Takto náročný projekt si výrobci nenechají zkazit slabým a nespolehlivým motorem. 

Verdikt 

Koncept SG 650 už představen byl. Stále však čekáme, jak bude vypadat finální verze. Pokud se alespoň z poloviny přiblíží slibovanému ideálu, půjde okamžitě na dračku. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama