-5.6 C
Czech
Čtvrtek 25. prosince 2025
BMWPohledné, chytré a výkonné. BMW iX3 se konkurence bát nemusí

Pohledné, chytré a výkonné. BMW iX3 se konkurence bát nemusí

Reklama

Pokud si chcete zpestřit jízdu elektromobilem, ale nevíte, zda vůbec existuje nějaký vůz, který vaše požadavky splní, BMW má odpověď. SUV s názvem iX3 je na první pohled krásné, na ten druhý má parádní dojezd i výkon a na ten třetí cenovku, která zase tak příšerná není.

Na co se to vlastně koukáme? Normální X3, ze které výrobci vyrvali motor a spojku, všechno zahodili a vmontovali baterii a elektromotor. Upřímně, kromě masky předního chladiče moc rozdílů, co se týče vzhledu, nenajdeme. Snad jen modrou barvu, které v automobilce přikládají stejnou váhu jako elektřině samotné. I tak se ale vyplatí nezavrhovat tohle elektrické dvojče hned zpočátku.

Design aneb to už tady bylo

Vskutku, při prvním pohledu máme pocit, že se nic nezměnilo. Klasické SUV, které už jednou použité bylo. Nejhlavnější rozdíl je, jak jsme si řekli, v přední masce chladiče. Zmizely nám mříže a nahradily je plastové výplně. Ty jsou ovšem lemovány modře, protože to znamená hodně elektřiny. Modrá je opravdu všude. Další rozdíl jsou nová kola. 19 a 20 palců rozměr s novým aerodynamickým vzezřením. Pro ty, kteří rádi klasiku, tahle kola první housle hrát nebudou. Nejsou však vůbec špatná.

Zezadu je hlavní změnou spoiler. Také modré lemování „výfuků“, které nikde pochopitelně nemáme, dodává autu jisté odlehčení.

Interiér je stará klasika oděná do modrého. Veškeré věci jsou uspořádány krásně logicky a to máme na BMW rádi. Velký volant, pohodlné sedačky, dostatek místa pro všechno. Druhá řada nemá absolutně žádný problém s místem pro cokoli. Nohy, hlava, všechno je dostatečně vyřešené tak, abychom zvládli i dlouhé jízdy.

Výkon a elektřina

Když je řeč o dlouhých jízdách, zkusme se podívat na dojezd. Až 461 km máme garantováno firmou BMW. Není to špatné číslo na SUV, které váží přes 2,2 tuny a jede na elektřinu.

Výkon 286 koní (210 kW), maximální rychlost 180 km/h a zrychlení 6,8 s z 0 na 100. Ani nabíjení není zcela k zahození. Po 10 minutách na vysokorychlostní nabíjení jsme schopni ujet až 90 km.

Na kolik nás tedy elektrické iX3 vyjde? Cena startuje oficiálně na 1 792 700 Kč. To je všechno, jen ne málo peněz. Vyplatí se nám investovat do modré budoucnosti? Opravdu dali výrobci do tohoto modelu tolik, aby nebylo pochyb o tom, zda radši nekoupit klasické spalování? Za nás skvělé auto s drobnými nedostatky. Práce byla ale odvedena dobře.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama