1.1 C
Czech
Úterý 23. prosince 2025
OstatníPeugeot ukázal nový crossover 2008 GT. Oblíbený model dostal nový rozměr

Peugeot ukázal nový crossover 2008 GT. Oblíbený model dostal nový rozměr

Reklama

Peugeot a jeho čísla. 106, 206, 306, 1007, 4007? Takhle Francouzi označují své modely. Kdekdo by si mohl říct, že něco takového nemá šanci, opak je ale pravdou. Třeba takový Peugeot 2008 GT je celkem oblíbené autíčko. A papírově by mělo mít na to, aby udělalo velkou parádu.

Přestože se jedná o druhé nejoblíbenější auto, které Francouzi pod značkou Peugeot vysílají do světa, se svými doposud 364 prodanými kusy to zase není taková sláva. Méně crossoverů prodala snad už jenom Suzuki a to svůj typ S-Cross. Pokud se zamyslíme nad cenou, která je opravdu někde mezi klasickou a lepší třídou, nezbývá nám než hádat, co stojí za neúspěchem.

Nové GT je tím typem auta, které si nás buďto získá na první dobrou, nebo vůbec. Nejsou snad lidé, ve kterých by nevyvolávalo emoce. Koneckonců, o to vlastně jde. Máme plno aut, která jsou prostě hezká, nebo výkonná, ale málokdy nám opravdu rozproudí krev v žilách. Tohle Peugeot dokáže každým svým vozem. Všichni máme na tohohle lva nějaký názor.

Překvapivý výkon

Ve srovnání s podobně velkým crossoverem Kia Sportage 2021, který je zároveň o trochu vyšší cenová kategorie, si GT nestojí vůbec zle. Tohle pětidveřové malé SUV může nabídnout motor: 3 cylindry, obsah 1199cc 12v, turbo. Výkon inženýři vytáhli na 96kW, což je u tohoto typu „autíčka“ vlastně docela přijatelné. Krouticí moment 230Nm také není zlé číslo.

Z 0 na 100 to dokáže „vytárovat“ za 9,3s. Maximální rychlost je něco kolem 199 km/h. Pozoruhodná je i váha. Přestože se jedná o crossover, disponuje „pouze“ 1247kg. V tomto rozložení je síla na váhu cca 77kW na tunu, takže GT jede velmi lehce. 6 stupňový automat oceníme hlavně ve štrúdlech po cestě do práce.

Vzhled lidé milují, nebo nesnáší

Design bývá u Peugeotu vždy odvážný a u 2008 to platí dvojnásob. Exteriér vypadá vlastně docela normálně a realisticky. Zadní část se o pár čísel zvedla a budí dojem, jakoby padala směrem k motoru. Prosklená část je na první pohled, bohužel, velikostně v nepoměru ke zbytku. Celé GT tak trochu připomíná vesmírnou loď, než rodinný crossover. Neznamená to však, že je to chyba. Vzhled je odvážný a rozhodně si najde obdivovatele.

Kde se ovšem milovníci daleko více a rychleji roztřídí, že interiér. Je férové říct, že design vnitřku kabiny má nějakou logiku a je vidět, že u toho někdo přemýšlel. Celkově si ovšem připadáme jako v seriálu Hvězdná brána. Všude jsou využité kosé tvary a úhly a je jisté, že se nikdo nebude nudit, když bude interiér prozkoumávat. Za nás velký kredit za odvahu i provedení.

Kdo si Peugeot pořídí?

Nové GT je, jak už jsme si řekli, jen pro určitou skupinu lidí, kteří ho prostě budou milovat, i za cenu cca od 0,5 – 0,7 milionu korun. Za podobnou cenu si komukoli vyplatí se při hledání rovnou podívat na Škodu Karoq, Ranult Captur, nebo již zmíněnou Kiu Sportage. I tak je ale GT 2008 crossover, který má hodně co nabídnout.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama