Více
    7.8 C
    Czech
    Neděle 16. listopadu 2025

    Audi vstupuje do světa Formule 1

    Audi po téměř století míří zpět do světa velkých cen. Od roku 2026 bude německá automobilka oficiálně závodit ve Formuli 1, poprvé od dob legendárních stříbrných šípů Auto Union, které se proháněly evropskými okruhy ve 30. letech. Přichází v okamžiku, kdy se F1 chystá na nejradikálnější změnu pravidel za poslední dekády. Právě tento převrat Audi považuje za ideální okamžik pro vstup do hry.

    V roce 2029 dorazí nový Dodge Durango. Máme se na co těšit

    Dodge chystá návrat jednoho ze svých nejúspěšnějších SUV. Nové Durango čtvrté generace dorazí v roce 2029 a přinese zcela novou techniku, moderní design a širokou nabídku pohonů, a to od přeplňovaných šestiválců až po čistě elektrickou verzi. Legendární americký kolos tak vstupuje do nové éry, aniž by zapomněl na svůj historicky daný charakter.

    Peugeot ukázal nové logo! Lev zůstává. Spojujeme historii a modernost, hlásí Francouzi

    Francouzská automobilka Peugeot alespoň z části mění svou identitu. Představila totiž nové logo. Středobodem zůstane i nadále lev, tentokrát ale dostane modernější nádech s erbem. Peugeot vymění znak po 11 letech.

    Reklama

    Automobilku Peugeot asi není třeba nějak blíže představovat. Vznikla už v roce 1810 a za celou dobu své existence světu představila několik velice populárních modelů. Za zmínku stojí třeba auta s označením 106, 206 nebo 306, mezi oblíbence ale patří i takové užitkové vozy jako Boxer či Expert.

    Francouzi si zakládají na minulosti a není se čemu divit. Vždyť Peugeot platí za dosud nejstarší fungující automobilku na celé planetě. I přes to, že od ledna letošního roku patří spolu s dalšími do koncernu nové mateřské firmy Stellantis, stále řeší i sám sebe.

    A nové logo je toho důkazem. Značka se sídlem na okraji hlavního města Francie Paříže měnila v historii logo celkem desetkrát. Do nynější podoby se lvem v erbu se logo mění po přesně 11 letech. „Nyní v souvislosti s posunem značky k vyšším kategoriím výrobků nastal čas na změnu,“ hlásí Peugeot.

    Podle slov francouzské společnosti provází lev její automobily už odjakživa. V roce 2010 se začal plně využívat znak připodobňující řvoucí zvíře. Odteď se ale bude hrát jiná písnička. Lvovi zůstala totiž jen a pouze hlava.

    „Nové logo spojuje minulé i současné hodnoty značky a současně naznačuje budoucí vývoj. Hrdý lev, který Peugeot provází odjakživa, má vyjadřovat univerzální a multikulturní formy identity. Je synonymem prestiže, jistoty a nadčasovosti. Peugeot pomocí nového loga a nové grafické identity spojuje historii a modernost,“ komentoval změnu sám Peugeot.

    Francouzi tak vstupují do nové fáze své historie. Už to nebude jen o malých autíčkách na spalovací pohony, ale také o nových možnostech v oblasti využití alternativních zdrojů, v tomto případě hlavně elektřiny.

    Zatím se ale celkem daří. Třeba nová elektro dodávka e-Expert získala už v letošním roce 2021 stihla získat prestižní ocenění. Peugeot tak otevírá novou stranu své kroniky. Tu, ve které se po 11 letech mění logo, vedení i vozový park.

    „Peugeot zažil všechny revoluce: průmyslovou, technologickou, politickou, sociální, digitální a nyní i environmentální. Základem jeho strategie pro udržitelnou budoucnost je energetická transformace a bezemisní mobilita. To vše tvoří DNA značky,“ doplňuje Peugeot.

    Jak se nové logo líbí vám?

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Nissan Pathfinder 2026. Jemné úpravy vzhledu, velký skok v technologiích

    Nissan představuje modernizovaný Pathfinder pro rok 2026, rodinné SUV, které sází na decentní úpravy designu, ale výrazně posouvá úroveň technologií i komfortu. Zatímco motor zůstává beze změn, interiér obdržel větší displeje, rychlejší bezdrátové nabíjení a chytřejší kamerové systémy, díky nimž působí Pathfinder konkurenceschopněji než kdy dřív.

    Audi vstupuje do světa Formule 1

    Audi po téměř století míří zpět do světa velkých cen. Od roku 2026 bude německá automobilka oficiálně závodit ve Formuli 1, poprvé od dob legendárních stříbrných šípů Auto Union, které se proháněly evropskými okruhy ve 30. letech. Přichází v okamžiku, kdy se F1 chystá na nejradikálnější změnu pravidel za poslední dekády. Právě tento převrat Audi považuje za ideální okamžik pro vstup do hry.

    V roce 2029 dorazí nový Dodge Durango. Máme se na co těšit

    Dodge chystá návrat jednoho ze svých nejúspěšnějších SUV. Nové Durango čtvrté generace dorazí v roce 2029 a přinese zcela novou techniku, moderní design a širokou nabídku pohonů, a to od přeplňovaných šestiválců až po čistě elektrickou verzi. Legendární americký kolos tak vstupuje do nové éry, aniž by zapomněl na svůj historicky daný charakter.

    Toyota Hilux přišla v elektrické verzi

    Legendární Toyota Hilux vstupuje do své deváté generace a spolu s ní přichází velká novinka, a to zcela elektrická verze. Tradiční pohonné jednotky ale z nabídky nemizí. Toyota potvrdila, že naftové, benzinové i hybridní varianty zůstávají v prodeji i nadále.

    Tesla Semi dostala facelift ještě před zahájením sériové výroby

    Sériová výroba elektrického tahače Tesla Semi stále oficiálně nezačala, ale automobilka už stihla nákladní vůz přepracovat a vylepšit. Podle firmy má modernizovaný model nabídnout lepší aerodynamiku, vyšší efektivitu i užitečné zatížení, a přitom se vizuálně přibližuje Cybertrucku a Modelu Y.

    Pagani Huayra Codalunga Speedster ohromuje elegancí i výkonem

    Pagani znovu ukazuje, že spojení techniky a umění může být naprosto plynulé. Nový model Huayra Codalunga Speedster vychází z kupé stejného jména, ale přidává otevřenou karoserii a ještě čistší tvary. Vůz připomíná éru závodních strojů padesátých a šedesátých let, kdy rychlost i styl měly svou duši.

    Ford Explorer AWD se vrací jako elektromobil

    Ford znovu uvádí jméno Explorer, ale pod ním už se neukrývá obrovské americké SUV s burácejícím šestiválcem. Nový Explorer je menší, čistě elektrický a vznikl ve spolupráci s Volkswagenem. Přesto si zachoval vlastní charakter i styl. Výrobce slibuje dojezd přes tři sta kilometrů a výrazně lepší efektivitu než dříve.

    MGS5 EV ukazuje, že úspora může být i zábava

    MG přichází s novým elektrickým crossoverem MGS5 EV. Nabízí dvě baterie, zadní pohon a spotřebu, kterou mu může závidět i konkurence. Zaujme nejen dojezdem, ale i dynamikou a výbavou, která překonává očekávání.

    Hyundai ukáže v Praze futuristický koncept Three

    Na listopadovém e-Salonu v Praze se představí nejnovější studie značky Hyundai. Concept Three ukazuje budoucí podobu modelu Ioniq 3 a naznačuje směr, jakým se jihokorejská automobilka vydá v éře kompaktních elektromobilů.

    Konec elektrického Ford F-150 Lightning? Poptávka klesá, ztráty rostou

    Projekt, který měl přepsat dějiny pick-upů, se ocitá na křižovatce. Ford F-150 Lightning, donedávna vlajková loď elektrické strategie značky, nenaplňuje očekávání trhu. Slábnoucí poptávka, vyšší náklady a změny v regulacích mohou znamenat, že Ford své elektrické eso brzy shodí ze stolu.

    Nissan Pathfinder 2026. Jemné úpravy vzhledu, velký skok v technologiích

    Nissan představuje modernizovaný Pathfinder pro rok 2026, rodinné SUV, které sází na decentní úpravy designu, ale výrazně posouvá úroveň technologií i komfortu. Zatímco motor zůstává beze změn, interiér obdržel větší displeje, rychlejší bezdrátové nabíjení a chytřejší kamerové systémy, díky nimž působí Pathfinder konkurenceschopněji než kdy dřív.

    Audi vstupuje do světa Formule 1

    Audi po téměř století míří zpět do světa velkých cen. Od roku 2026 bude německá automobilka oficiálně závodit ve Formuli 1, poprvé od dob legendárních stříbrných šípů Auto Union, které se proháněly evropskými okruhy ve 30. letech. Přichází v okamžiku, kdy se F1 chystá na nejradikálnější změnu pravidel za poslední dekády. Právě tento převrat Audi považuje za ideální okamžik pro vstup do hry.

    V roce 2029 dorazí nový Dodge Durango. Máme se na co těšit

    Dodge chystá návrat jednoho ze svých nejúspěšnějších SUV. Nové Durango čtvrté generace dorazí v roce 2029 a přinese zcela novou techniku, moderní design a širokou nabídku pohonů, a to od přeplňovaných šestiválců až po čistě elektrickou verzi. Legendární americký kolos tak vstupuje do nové éry, aniž by zapomněl na svůj historicky daný charakter.

    Toyota Hilux přišla v elektrické verzi

    Legendární Toyota Hilux vstupuje do své deváté generace a spolu s ní přichází velká novinka, a to zcela elektrická verze. Tradiční pohonné jednotky ale z nabídky nemizí. Toyota potvrdila, že naftové, benzinové i hybridní varianty zůstávají v prodeji i nadále.

    Tesla Semi dostala facelift ještě před zahájením sériové výroby

    Sériová výroba elektrického tahače Tesla Semi stále oficiálně nezačala, ale automobilka už stihla nákladní vůz přepracovat a vylepšit. Podle firmy má modernizovaný model nabídnout lepší aerodynamiku, vyšší efektivitu i užitečné zatížení, a přitom se vizuálně přibližuje Cybertrucku a Modelu Y.

    Pagani Huayra Codalunga Speedster ohromuje elegancí i výkonem

    Pagani znovu ukazuje, že spojení techniky a umění může být naprosto plynulé. Nový model Huayra Codalunga Speedster vychází z kupé stejného jména, ale přidává otevřenou karoserii a ještě čistší tvary. Vůz připomíná éru závodních strojů padesátých a šedesátých let, kdy rychlost i styl měly svou duši.

    Ford Explorer AWD se vrací jako elektromobil

    Ford znovu uvádí jméno Explorer, ale pod ním už se neukrývá obrovské americké SUV s burácejícím šestiválcem. Nový Explorer je menší, čistě elektrický a vznikl ve spolupráci s Volkswagenem. Přesto si zachoval vlastní charakter i styl. Výrobce slibuje dojezd přes tři sta kilometrů a výrazně lepší efektivitu než dříve.

    MGS5 EV ukazuje, že úspora může být i zábava

    MG přichází s novým elektrickým crossoverem MGS5 EV. Nabízí dvě baterie, zadní pohon a spotřebu, kterou mu může závidět i konkurence. Zaujme nejen dojezdem, ale i dynamikou a výbavou, která překonává očekávání.

    Hyundai ukáže v Praze futuristický koncept Three

    Na listopadovém e-Salonu v Praze se představí nejnovější studie značky Hyundai. Concept Three ukazuje budoucí podobu modelu Ioniq 3 a naznačuje směr, jakým se jihokorejská automobilka vydá v éře kompaktních elektromobilů.

    Konec elektrického Ford F-150 Lightning? Poptávka klesá, ztráty rostou

    Projekt, který měl přepsat dějiny pick-upů, se ocitá na křižovatce. Ford F-150 Lightning, donedávna vlajková loď elektrické strategie značky, nenaplňuje očekávání trhu. Slábnoucí poptávka, vyšší náklady a změny v regulacích mohou znamenat, že Ford své elektrické eso brzy shodí ze stolu.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama