3.7 C
Czech
Sobota 20. prosince 2025
OstatníOpel Corsa. Malý hatchback pro budoucnost

Opel Corsa. Malý hatchback pro budoucnost

Reklama

Opel Corsa je model německé automobilky, který už s námi nějaký rok po silnicích jezdí. Nejnovější verze je nabitá technologiemi. Kromě těch musíme u Corsy ocenit design, který působí velice prémiově a zároveň skromně. S tímto vozem se v městských uličkách rozhodně neztratíme, navíc v něm odjedeme i delší trasy. Ergonomicky je na to Corsa stavěná. 

Firma Opel o svém modelu Corsa říká, že je to automobil připravený na budoucnost. Zpravidla bychom si toto tvrzení mohli vyložit hned několika způsoby. Design nejnovějšího Opelu jasně reflektuje moderní dobu, kdy lidé rádi jezdí v čistých a nepřeplácaných kabinách. Nízká potřeba zase drtí ceny pohonných hmot. Konektivita a technologie usnadňují denní užívání, a i díky nim si může Opel napsat do štítku, že je na budoucnost připraven. 

Design 

Předek modelu Corsa nijak nenabourává jednoduchost celkového designu. Drobná maska chladiče spojuje dva LED světlomety. Nárazník ovšem svým ostrým profilem přidává Opelu na sportovnosti. Z boku vynikají hlavně kola. 15 palců není zrovna závratné číslo a možnost navýšení na 16 palců není nikterak obří skok. Svým vzhledem nás ale okamžitě dostanou. Opel zkrátka ví, jak se dělají elegantní kola. 

Zadní část jasně nahrává sportovní myšlence Corsa za to vděčí převážně masivnímu spoileru, tenkým LED světlometům a velikému nárazníku. Dvojité koncovky výfuku jsou perfektním designovým doplňkem, který je navíc funkční. Zde by se mohla Škoda lehce inspirovat. 

Interiér potěší každého minimalistu. Opel se drží ostrých tvarů, které reflektují znak Z. Volant padne krásně do ruky. Jeho zpracování horní části lehce poukazuje na modely koncernu. Inu, někde se nápady brát musí. Jednoduchá a vcelku široká obrazovka infotainmentu je pěkně čitelná a ostrá. Už tak pohodlné sedačky ve sportovním stylu můžeme obohatit vyhříváním, ale už bychom nezůstali na přijatelné ceně, od které Corsa startuje. Objektivně musíme konstatovat, že interiér se povedl. 

Motor 

Výkon není zrovna silnou stránkou tohoto automobilu. 1,2litrový benzín dává dohromady pouze 75 koní. Další možnosti jsou: 1,2litrový turbo motor s výkonem 100 koní, 1,5 litrový diesel s výkonem 100 koní. Do města ideální, na delší cesty máme zaručené pouze pohodlí sedaček, ne jistotu při předjíždění. 

Verdikt 

Auto, které stojí v základu necelých 360 000 korun, je ideální volbou do města. Opel Corsa má lidem rozhodně co nabídnout. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama