-2.7 C
Czech
Středa 24. prosince 2025
OstatníOpel Corsa. Malý hatchback pro budoucnost

Opel Corsa. Malý hatchback pro budoucnost

Reklama

Opel Corsa je model německé automobilky, který už s námi nějaký rok po silnicích jezdí. Nejnovější verze je nabitá technologiemi. Kromě těch musíme u Corsy ocenit design, který působí velice prémiově a zároveň skromně. S tímto vozem se v městských uličkách rozhodně neztratíme, navíc v něm odjedeme i delší trasy. Ergonomicky je na to Corsa stavěná. 

Firma Opel o svém modelu Corsa říká, že je to automobil připravený na budoucnost. Zpravidla bychom si toto tvrzení mohli vyložit hned několika způsoby. Design nejnovějšího Opelu jasně reflektuje moderní dobu, kdy lidé rádi jezdí v čistých a nepřeplácaných kabinách. Nízká potřeba zase drtí ceny pohonných hmot. Konektivita a technologie usnadňují denní užívání, a i díky nim si může Opel napsat do štítku, že je na budoucnost připraven. 

Design 

Předek modelu Corsa nijak nenabourává jednoduchost celkového designu. Drobná maska chladiče spojuje dva LED světlomety. Nárazník ovšem svým ostrým profilem přidává Opelu na sportovnosti. Z boku vynikají hlavně kola. 15 palců není zrovna závratné číslo a možnost navýšení na 16 palců není nikterak obří skok. Svým vzhledem nás ale okamžitě dostanou. Opel zkrátka ví, jak se dělají elegantní kola. 

Zadní část jasně nahrává sportovní myšlence Corsa za to vděčí převážně masivnímu spoileru, tenkým LED světlometům a velikému nárazníku. Dvojité koncovky výfuku jsou perfektním designovým doplňkem, který je navíc funkční. Zde by se mohla Škoda lehce inspirovat. 

Interiér potěší každého minimalistu. Opel se drží ostrých tvarů, které reflektují znak Z. Volant padne krásně do ruky. Jeho zpracování horní části lehce poukazuje na modely koncernu. Inu, někde se nápady brát musí. Jednoduchá a vcelku široká obrazovka infotainmentu je pěkně čitelná a ostrá. Už tak pohodlné sedačky ve sportovním stylu můžeme obohatit vyhříváním, ale už bychom nezůstali na přijatelné ceně, od které Corsa startuje. Objektivně musíme konstatovat, že interiér se povedl. 

Motor 

Výkon není zrovna silnou stránkou tohoto automobilu. 1,2litrový benzín dává dohromady pouze 75 koní. Další možnosti jsou: 1,2litrový turbo motor s výkonem 100 koní, 1,5 litrový diesel s výkonem 100 koní. Do města ideální, na delší cesty máme zaručené pouze pohodlí sedaček, ne jistotu při předjíždění. 

Verdikt 

Auto, které stojí v základu necelých 360 000 korun, je ideální volbou do města. Opel Corsa má lidem rozhodně co nabídnout. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama