-3.6 C
Czech
Pátek 26. prosince 2025
KiaNovinka v elektrizujícím balení. Takhle vypadá dlouho očekávané SUV Kia EV9

Novinka v elektrizujícím balení. Takhle vypadá dlouho očekávané SUV Kia EV9

Reklama

Jihokorejská automobilka konečně předvedla světu svůj dlouho očekávaný výtvor. Je jím plně elektrické SUV až pro 7 lidí, Kia EV9. Podle všech dostupných informací se má světový trh na co těšit. Automobilka zatím dotahuje detaily, aby mohla vůz začít nabízet ve vlastním rybníčku. Od poloviny roku čekáme příchod i na ten nás. Tahle elektrická Kia pořádně zamíchá kartami. 

Už na první pohled je jasné, že firma Kia šla dopředu. Nové SUV si nezadá s ničím, co jsme měli do této doby v portfoliu tohoto velikána šanci vidět. Estetický vyladěný vůz nás naláká na čistý a upravený design a spoustu technologií. Jezdit bude na zcela nové platformě. Očekávané změny by měly přijít i v oblasti efektivnosti dobíjení. Tohle SUV budeme moci nabít na optimální dojezd už za 15 min. Automobilky se v tomto odvětví předhánějí, Kia ale začíná určovat tempo. 

Co se ceny týče, nemá smysl cokoli předvídat. Kia zatím s oficiálním ceníkem nepřišla a celkově zarytě mlčí. Na jasnou zprávu si budeme muset počkat do té doby, než se jihokorejská společnost rozhodne se svým novým počinem vstoupit na evropský trh. Můžeme si však být jistí, že se zkrátka držet nebude. Elektromobily jsou nákladné záležitosti, a to i u automobilek, které se profilují jako dostupné. Uvidíme, snad nás Kia překvapí. Pojďme se na EV9 podívat zblízka. 

Design 

Na vzhled vsadila firma téměř vše. Přední kapota nás dostane svou hladkou estetikou a robustní velikostí. Celkově karoserie vypadá, že je vysekána z jednoho kusu ledu. Kolem kol najdeme velice dobře vypadající ochranné prvky. Zapuštěné kliky se u elektromobilů nových generací už jeví jako standard. 

Interiér nás dozajista dostane svou ladností. Neotevírá se nám pohled na přeplácený prostor. Výrobci naopak nechávají kabinou čistou a minimalistickou tak, abychom se zde cítili naprosto spjatí se svým vozidlem. Sedadla druhé řady se dají otočit k té třetí. Kia EV9 se tak rázem mění na dokonalou limuzínu. 

Technologie 

Kia EV9 stojí na zcela nové platformě E-GMP. Využívá k tomu bateriovou technologii čtvrté generace. Základem se stane varianta s pohonem zadních kol. Ta dá dohromady výkon až 215 koní a 350 Nm. Nejvýkonnější drobeček nabídne až 380 koní a 600 Nm. Dojezd se pohybuje kolem 550 km. Slušné hodnoty. 

Verdikt 

Jako veřejnosti nám nezbývá nic jiného než čekat. Můžeme si být jistí, že až se na náš trh Kia EV9 dostane, rozhodně o ní uslyšíme. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama