0.4 C
Czech
Čtvrtek 18. prosince 2025
BMWNové BMW M5 Touring. Sportovní kombi dorazilo v hybridu

Nové BMW M5 Touring. Sportovní kombi dorazilo v hybridu

Reklama

Mnichovská automobilka BMW opět posouvá hranice výkonu a praktičnosti. Nová generace legendárního modelu M5 se poprvé od roku 2010 vrací v karosářské variantě kombi. Nabízí tak sportovní jízdní vlastnosti v kombinaci s prostorným zavazadlovým prostorem. Pokud hledáme abnormální výkon, jsme na správné adrese. Pod kapotou se ukrývá zběsilá stádo hybridních koní. 

Nové BMW M5 Touring je již nyní možné objednávat a jeho uvedení na trh je plánováno na listopad letošního roku. Základní cena na českém trhu startuje na 3 705 000 Kč, což z něj činí jedno z nejdražších sportovních kombi na trhu. Po tour interiérem a technickými specifikacemi je ale jasná jedna věc. Zážitky při jízdě cenu zadupávají do země. Pojďme se na BMW M5 Touring. 

Design 

Vzhledově navazuje M5 Touring na séhoj sedanového sourozence. Agresivní nárazníky, výrazná maska chladiče a čtyři koncovky výfuku signalizují jeho sportovní charakter. Rozšířené blatníky a 21palcová kola dodávají vozu impozantní postavu. S délkou téměř 5,1 metru a šířkou přes 1,97 metru se řadí mezi největší vozy ve své třídě. Na silnici rozhodně budí rozruch. 

Interiér M5 Touring nabízí typickou kvalitu zpracování a sportovní atmosféru. K dispozici je bohatá výbava včetně nejmodernějších asistenčních systémů. Prostor pro cestující je více než dostatečný a zavazadlový prostor nabízí spoustu místa pro každodenní použití i pro přepravu objemnějšího nákladu. Po sklopení sedadel na nás čeká objem kufru až 1630 litrů. O náladu se volantem se postará červeno-modré ambientní osvětlení. Přední sedadla vypadají, že dorazila od Lamborghini. 

Motorizace 

Pod kapotou se ukrývá výkonný plug-in hybridní systém, který kombinuje 4,4litrový osmiválec s elektromotorem. Celkový výkon činí 727 koní a maximální točivý moment 1000 je Nm. Díky tomu zrychlí M5 Touring z 0 na 100 km/h za pouhých 3,6 sekundy. Elektrický dojezd činí až 67 kilometrů, což umožňuje využít výhod bezemisní jízdy ve městě.

M5 Touring je vybaven inteligentním pohonem všech kol s aktivním zadním diferenciálem, který umožňuje přenášet maximální výkon na vozovku. Pro ještě větší zábavu za volantem lze systém deaktivovat a vychutnat si tak čistě zadokolkový zážitek.

Verdikt 

BMW M5 Touring představuje dokonalou kombinaci výkonu, praktičnosti a luxusu. Svou dynamikou a elegantním designem zaujme nejen milovníky sportovních vozů, ale i náročné zákazníky hledající všestranné vozidlo pro každodenní použití.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama