-4.6 C
Czech
Středa 24. prosince 2025
OstatníNezapomenutelná jízda v luxusu. Pro Porsche GT4 RS není nic nemožné

Nezapomenutelná jízda v luxusu. Pro Porsche GT4 RS není nic nemožné

Reklama

Kdyby se měl silák převtělit v automobil, možná by vypadal právě takhle. Luxusní vůz s neskutečným výkonem sjel z výborní linky Porsche. Nese název GT4 RS a už na první pohled je zřejmé, že se jen tak před něčím nezastaví. Zážitek z jízdy je u něj na prvním místě.

718 Cayman GT4 RS. Tak zní celé jméno tohohle ultra rychlého a ostrého sporťáku. Italská firma opět dokázala, že umí promyslet filosofii výroby tak, aby lidem přiblížila mrazivý pocit z jízdy plné adrenalinu. Koní má sice o něco méně, než nalezneme třeba v 911 GT3, na okruhu ovšem nepoznáme rozdíl. Auto má dokonale vybalancované jízdní vlastnosti a jízda po silnici nemůže být zábavnější. Zároveň nedává nic zadarmo, tudíž je potřeba opravdu znát své řidičské schopnosti. Když tady přidáme plyn, odezva je okamžitá.

Design ze staré školy

Tvar nového GT4 RS je postavený, stejně jako u jeho sourozenců, na legendárním 911. Je nesmírně složité něco nového přidat, když mají miliony lidí v představách nádhernou linii, kterou kapota 911 kopíruje. Auto je posazené velice nízko a výrobci u tohoto nového modelu sázeli převážně na předek. Masivní, černý nárazník, klasická kulatá světla a hlavně hodně otvorů pro chlazení. Karbonové víko kapoty ubírá na váze a je to znát. Necelých 1420 kg. V kombinaci s výkonem je to famózní číslo.

Porsche je postavené na přenádherných, 20palcových kolech, která nechávají vyniknut masivním, rudým brzdám. I takto z boku oceníme decentně zasazené průduchy po stranách dveří. Délka 4,5 m, šířka 1,82 m. Rozvor kol 2,48m. Kapacitně se s kufrem vyjdeme do 125 l. Nikdo nemůže, a ani by neměl očekávat více. Zadní části dominuje velký, lehký spoiler, který nám drží auto nádherně u země. Dva výfuky jsou sice krásné, ale vzhled se nevyrovná zvuku, který dokážou vydávat.

Interiér je čistá sportovnost. Navíc zde najdeme jen hodiny, protože čas je jediná věc, se kterou v tomhle autě závodíme. Nádherný, masivní volant se znakem Porsche, elegantně zabudovaná obrazovka infotainmentu, sedačky kombinované s karbonem. Podtrženo, sečteno, příjemná a hlavně funkční kabina.

Tvrdý výkon

Motor je přesně to, co si platíme. Za necelé 4 milion korun se nám do rukou dostane 4litrový šestiválec, který nabízí majiteli 500 koňských sil. S krouticím momentem 450 Nm se máme opravdu na co těšit. Spotřeba 13 l, podle toho, jak moc dáme motoru „napít“. Otázka tedy je: Vyplatí se koupě nového GT4 RS? Ano, rozhodně. V dnešní době elektromobilů začínají být takto odvážné a nezkrotné vozy to, co má cenu sbírat.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama